Ensitreffit alttarilla Suomi 2017
Kommentit (9874)
Minulla on ollut mies, joka osti pyörän ja olisi halunnut tuoda sen asuntoomme aina sisälle säilöön aina kun ei sitä käyttänyt. Asuimme pienessä kerrostalokaksiossa. Hän ei ollut pihi mies, mutta hänellä oli joku ihmeellinen tunneside siihen uuteen pyörään (joka ei ollut edes kallis eikä harvinainen). No en todellakaan suostunut, koska en halunnut kotiin sisälle sitä kaikkea kuraa ja likaa ja vanteista valuvaa sadevettä ym ym. Ja se pyörä olisi nojannut eteisen vaatenaulakkoomme (jossa roikkui mm. vaaleita takkeja) ja olisi ollut kaiken tiellä, pienessä eteisessä ei olisi juuri mahtunut edes kääntymään sen pyörän takia saati pukemaan kenkiä jalkaan. Ja tosiaan naulakossa olevat vaatteet olisivat likastuneet kun pyörä nojaa niihin. Ei helkk*ri, jotain rajaa sentään. No se eksäni onneksi ymmärsi vaatimuksensa hulluuden ja suostui lopulta ihan hyvillä mielin siihen että pyörä ei tosiaankaan tule kaksioomme aina yöksi ja myös niiksi päiviksi kun hän ei sillä aja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan outo, mutta olisin varmasti antanut tuoda pyörän sisään. Oikeasti, minusta Mari on se, joka ei jousta yhtään. Toisaalta, olen elänyt 15 vuotta miehen kanssa joka kasasi protskutynnyreitä keittiöön ja täytti jääkaapin rahkalla niin, ettei sinne oikein mahtunut mitään muuta.
Ja toisaalta, inhosin niitä asioita (muunmuassa) ja erohan siitä lopulta tuli. :P
Mutta protskutynnyrit keittiössä on kuitenkin vähän eri kuin kuraista lätäkkövettä ja ketjuöljyä valuva pyörä. Ja jos eteinen on yhtään pieni, niin se pyörähän ei olisi siellä eteisessä vaan makuuhuoneessa tms.
Vierailija kirjoitti:
Petri ei siis ihan oikeasti ole valmis joustamaan yhtään missään. Joka asiasta valittaa ja vinkuu. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että tuon miehen unelmien nainen on joku esineeseen verrattava tapaus. Sellainen joka vaan on kaunis ja ilman omaa tahtoa niin, että P voi jatkaa omaa elämäänsä kuten tähänkin saakka. Ainoa mikä muuttuisi, on Petrin parisuhdestatus. Ukko sen sijaan itse ei ole valmis pätkääkään panostamaan suhteeseen saati muuttamaan omia pinttyneitä tapojaan mihinkään.
Olen itsekin ollut vuosikausia jo sinkkuna, ja silti tajuan ettei tuommoinen todellakaan toimi. Kyllä parisuhteessa pitää pystyä tekemään kompromisseja ja miettimään omaa käytöstään, jos ei siihen halua/pysty, on parempi vaan pysytellä sinkkuna.
Joo voi hyvänen aika sentään oikeasti tuo polkupyörä. Jos se pyörä on joku arvokas harvinaisuus, jota ei oikeasti voi jättää lukitulle pihalle yöksi, niin ei kai sitä silloin väkisin tarvitse tuoda toisen luo ollenkaan. Joustaisi sitten siinä, että kulkisi bussilla tai autolla töihin kun asuu Marin luona ja jättäisi sen pyörän omaan kotiinsa säilöön siksi aikaa. Mutta ei, ei voi kun pyörä on elämän tärkein asia, paljon tärkeämpi kuin vaimo.
Toisaalta tuokaan ei olisi pitkäkestoinen ratkaisu, sillä eihän noille kävisi kuin asunto, jossa on niin paljon tilaa, että siellä on oma ulkovarasto, koska nainen (kukaan nainen) ei halua pyörää olohuoneeseen yöksi ja P ei halua missään jättää pyörää minnekään paitsi riittävän turvalliseen paikkaan. Olisikohan rivitalon/paritalon oma ulkovarastokaan Petrille riittävän turvallinen, jokuhan voi sinnekin murtautua.
Jos tulisi tulipalo, niin P varmaan pelastaisi ensin pyörän ja sitten vasta miettisi että tarviikohan vaimokin apua ja jäiköhän se vaimo sinne liekkeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petri ei siis ihan oikeasti ole valmis joustamaan yhtään missään. Joka asiasta valittaa ja vinkuu. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että tuon miehen unelmien nainen on joku esineeseen verrattava tapaus. Sellainen joka vaan on kaunis ja ilman omaa tahtoa niin, että P voi jatkaa omaa elämäänsä kuten tähänkin saakka. Ainoa mikä muuttuisi, on Petrin parisuhdestatus. Ukko sen sijaan itse ei ole valmis pätkääkään panostamaan suhteeseen saati muuttamaan omia pinttyneitä tapojaan mihinkään.
Olen itsekin ollut vuosikausia jo sinkkuna, ja silti tajuan ettei tuommoinen todellakaan toimi. Kyllä parisuhteessa pitää pystyä tekemään kompromisseja ja miettimään omaa käytöstään, jos ei siihen halua/pysty, on parempi vaan pysytellä sinkkuna.
Joo voi hyvänen aika sentään oikeasti tuo polkupyörä. Jos se pyörä on joku arvokas harvinaisuus, jota ei oikeasti voi jättää lukitulle pihalle yöksi, niin ei kai sitä silloin väkisin tarvitse tuoda toisen luo ollenkaan. Joustaisi sitten siinä, että kulkisi bussilla tai autolla töihin kun asuu Marin luona ja jättäisi sen pyörän omaan kotiinsa säilöön siksi aikaa. Mutta ei, ei voi kun pyörä on elämän tärkein asia, paljon tärkeämpi kuin vaimo.
Toisaalta tuokaan ei olisi pitkäkestoinen ratkaisu, sillä eihän noille kävisi kuin asunto, jossa on niin paljon tilaa, että siellä on oma ulkovarasto, koska nainen (kukaan nainen) ei halua pyörää olohuoneeseen yöksi ja P ei halua missään jättää pyörää minnekään paitsi riittävän turvalliseen paikkaan. Olisikohan rivitalon/paritalon oma ulkovarastokaan Petrille riittävän turvallinen, jokuhan voi sinnekin murtautua.
Jos tulisi tulipalo, niin P varmaan pelastaisi ensin pyörän ja sitten vasta miettisi että tarviikohan vaimokin apua ja jäiköhän se vaimo sinne liekkeihin.
Se bussilla kulkeminen kun maksaa rahaa ;)
Elämäntavat sinkkuna voi olla mitä ihminen ikinä itse haluaa. Se on sinkkuuden hyvä puoli. Ja jos haluaa jotain todella outoja elämäntapoja, niin silloin ainoa vaihtoehto on se sinkkuus. Tai identtisen puolison etsiminen.
Jos taas jostain syystä haluaa elää parisuhteessa, niin on ymmärrettävä että elämäntavat ei silloin VOI olla sinkun elämäntavat vaan parisuhteessa on pakko elää ns. normaalisti jos ottaa ns. normaalin kumppanin.
Ei vaan voi sekä syödä että säästää sitä koko kakkua. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se bussilla kulkeminen kun maksaa rahaa ;)
Vihjaat siis että sekä pyörä että raha on tärkeämpiä kuin vaimo :D . Entäpä rahka?
Millehän sijalle tärkeysjärjestyksessä se vaimo kuuluu? Sijalle 67...? Miksi, oi miksi mennä tuohon ohjelmaan ja sokkona naimisiin, jos ei edes halua ketään vaimoa elämäänsä vaan kaikki muut asiat on tärkeämpiä???
Aika monet kaupungeissa tuovat ne kalliit pyörät sisälle eteiseen. Tuollaisella Petrin ajamalla pyörällä voi olla hintaa hyvin paljon. Pyöräily on hänelle tärkeä harrastus. Mari ei sitä halua nähdä. Kyllä tuo Mari on vähintään yhtä jäykkä ihmisenä kuin Petri, mitä se pyörä eteisessä olisi haitannut? Sääli ettei kumpikaan osaa joustaa, kannattaa lopettaa haaveet parisuhteesta jossa yhdessä asuttaisiin, etäsuhde voi olla paljon toimivampi näin kaavoihinsa kangistuneille.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet kaupungeissa tuovat ne kalliit pyörät sisälle eteiseen. Tuollaisella Petrin ajamalla pyörällä voi olla hintaa hyvin paljon. Pyöräily on hänelle tärkeä harrastus. Mari ei sitä halua nähdä. Kyllä tuo Mari on vähintään yhtä jäykkä ihmisenä kuin Petri, mitä se pyörä eteisessä olisi haitannut? Sääli ettei kumpikaan osaa joustaa, kannattaa lopettaa haaveet parisuhteesta jossa yhdessä asuttaisiin, etäsuhde voi olla paljon toimivampi näin kaavoihinsa kangistuneille.
Asun itse kaupungissa kerrostalossa, ja olen tätä aiemmin asunut kahdessa eri kerrostalokämpässä kaupungissa. Yhteenkään näistä ei eteiseen mahtuisi millään pyörää, vaikka kuinka haluaisi. Jokaisen asunnon eteinen on ollut pieni, ja lisäksi eteisestä on ollut käynti vessaan/kylppäriin siten, että kun avaa sen kylppärin oven niin eteiseen ei mahdu olemaan silloin muuta esim. pyörää. Ja yhdessäkään eteisessä ei ole ollut mitään ns. ehjää seinää, johon pyörä voisi nojata, vaan ainoastaan oviaukko rappuun, kylppäriin ja käytävä olohuoneeseen tai keittiöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen varmaan outo, mutta olisin varmasti antanut tuoda pyörän sisään. Oikeasti, minusta Mari on se, joka ei jousta yhtään. Toisaalta, olen elänyt 15 vuotta miehen kanssa joka kasasi protskutynnyreitä keittiöön ja täytti jääkaapin rahkalla niin, ettei sinne oikein mahtunut mitään muuta.
Ja toisaalta, inhosin niitä asioita (muunmuassa) ja erohan siitä lopulta tuli. :P
Mutta protskutynnyrit keittiössä on kuitenkin vähän eri kuin kuraista lätäkkövettä ja ketjuöljyä valuva pyörä. Ja jos eteinen on yhtään pieni, niin se pyörähän ei olisi siellä eteisessä vaan makuuhuoneessa tms.
Leikitkö nyt tahallasi vähän ymmärtämätöntä? Totta kai se pyörä pyyhitään huolellisesti rätillä ulkona, ennen kuin sitä tuodaan sisään. Pyöräharrastaja ei muutenkaan koskaan lotraa öljyä niin, että sitä valuu, vaan sitä laitetaan vain hyvin ohut kalvo (mutta toki usein). Itselläni on kallis pyörä asunnossa ja samoin useilla tuntemillani ihmisillä, tonnin tai muutaman hintaisia pyöriä ei valitettavasti enää tänä päivänä voi jättää varkaiden vuoksi edes lukittuun pyöräkellariin, koska narkkarit varastavat niitä järjestelmällisesti. Jos on oma parveke, niin pyörää pidetään siellä. Kaupasta saa myös kotikäyttöön tarkoitettuja telineitä, joihin pyörän saa nostettua "seinälle".
Jos P:n kaltainen mies olisi nettideitissä, niin hänen ehdottomasti pitäisi kirjoittaa siihen profiiliinsa, että harrastan pyöräilyä, ja se pyörä sitten tulee aina yöksi asuntoon sisälle, myös sinun asuntoon ja tulevaan yhteiseen asuntoomme. Tämä nimittäin saattaisi sopia joillekin naisille, mutta lähes kenellekään naiselle se ei todellakaan sopisi. Mutta koska asia on miehelle ehdoton vaatimus parisuhteessa, niin hänen tulee se ajoissa ilmoittaa (ennen avioliittoa) ja antaa kumppanin valita, että suostuuko siihen parisuhde-ehtoon vai ei. Eli antaa kumppanin päättää, että maksaako vaivaa lähteä edes yksille treffeille ihmisen kanssa, jolla on tuollainen ehto parisuhteelle.
Onkohan noi asiantuntijat tienneet, että P sitten elämässään vaatii että hänen pyörä on aina yön kotona asunnossa sisällä, myös tuoreen vaimon kodissa?
Pyörä asunnossa rinnastuu mielessäni samaan kuin eteisessä olisi ruohonleikkuri tai aggregaatti. Kaksiossa se vaikuttaa koko asunnon atmosfääriin, jossain 200 neliön lukaalissa sitä pääsisi ehkä pakoon. En haluaisi nukkua 5 m päässä pyörästä tai siis herkkäunisena tiedän, että se vaikuttaisi unen saamiseen.
Olen nainen, ja hyväksyisin pyörän asuntoon sisälle, MIKÄLI se pyyhittäisiin kaikesta kurasta ja valuvasta ennen sisälle tuomista JA jos sille olisi oma kaappi esim. eteisessä, jossa se ei koskaan ole kenenkään tiellä eikä näkyvillä. Minä haluan että koti on kaunis ja siellä on näkyvillä kauniita asioita, muut asiat pannaan kaappiin piiloon (kyllä, myös minun omistamat rumat asiat ja harrastusvälineet ja kynsilakat ja muut pannaan kaappiin piiloon). Sisustusmakuni ei ole ns. naisellinen tyyli vaan pikemminkin sellainen melko maskuliininen ja pelkistetty, mutta silti en hyväksy asunnossa sisällä näkyville polkupyörää, aggregaattia, ruohonleikkuria, omia salivaatteitani, veneeni patjoja tms.
Voi ei tuota Petria. Ymmärrän niin hyvin Maria, eihän tuo mies todellakaan ole valmis joustamaan.
Tämä on ilkeää, pahoitteluni, mutta silti tuli mieleen, että olisiko pyörällä pitänyt olla oma huone ja olisiko Petri ollut tyytyväinen, jos pyörä olisi peitelty ja puhuttu sille mukavia?
Ymmärrän toki, että pyörä voi maksaa paljon ja olla muutenkin arvokas ja tärkeä, mutta kohtuuttoman tärkeä se tuntuu olevan. Ei kai se ole pelkkää pihiyttä enää? Minä siis kiinnyn naurettavalla tavalla tavaroihini, mutta tuo oli minustakin liikaa. Ei toisen kodissa voi vaatia mitä tahansa, edes tv-sarjan puolisolta. He ovat naimisissa, mutta silti tapailuasteella.
Jos he pääsevät näistä kaikista jutuista yli, niin liitto kestää. Epäilen kyllä vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikitkö nyt tahallasi vähän ymmärtämätöntä? Totta kai se pyörä pyyhitään huolellisesti rätillä ulkona, ennen kuin sitä tuodaan sisään. Pyöräharrastaja ei muutenkaan koskaan lotraa öljyä niin, että sitä valuu, vaan sitä laitetaan vain hyvin ohut kalvo (mutta toki usein). Itselläni on kallis pyörä asunnossa ja samoin useilla tuntemillani ihmisillä, tonnin tai muutaman hintaisia pyöriä ei valitettavasti enää tänä päivänä voi jättää varkaiden vuoksi edes lukittuun pyöräkellariin, koska narkkarit varastavat niitä järjestelmällisesti. Jos on oma parveke, niin pyörää pidetään siellä. Kaupasta saa myös kotikäyttöön tarkoitettuja telineitä, joihin pyörän saa nostettua "seinälle".
No en kylläkään leiki mitään. Vaan ihan vakavissaan ajattelen tilannetta, että on joulukuun alun loskakeli, kadut täynnä rapaa, kuraa, maantiesuolaa, pikeä ja sellaista nollakelin loskahyhmää, joka jäätyy kiinni pyörän vanteisiin. P on sanonut ajavansa läpi vuoden. En ymmärrä, että miten pyörän saa ulkona räntäsateessa tai vesisateessa pyyhittyä puhtaaksi tuosta kaikesta loskakurasta, jota tuolla kelillä lentää ohjaustankoon saakka.
Vierailija kirjoitti:
Jos P:n kaltainen mies olisi nettideitissä, niin hänen ehdottomasti pitäisi kirjoittaa siihen profiiliinsa, että harrastan pyöräilyä, ja se pyörä sitten tulee aina yöksi asuntoon sisälle, myös sinun asuntoon ja tulevaan yhteiseen asuntoomme. Tämä nimittäin saattaisi sopia joillekin naisille, mutta lähes kenellekään naiselle se ei todellakaan sopisi. Mutta koska asia on miehelle ehdoton vaatimus parisuhteessa, niin hänen tulee se ajoissa ilmoittaa (ennen avioliittoa) ja antaa kumppanin valita, että suostuuko siihen parisuhde-ehtoon vai ei. Eli antaa kumppanin päättää, että maksaako vaivaa lähteä edes yksille treffeille ihmisen kanssa, jolla on tuollainen ehto parisuhteelle.
Jos tälle linjalle lähdetään, niin sama sitten koiran suhteen. Mari varmaan olettaa, että Petrille on totta kai ok että hänen koiransa tulee Petrin asuntoon sisälle. Ehkä jopa samaan vuoteeseen nukkumaan. Tällainen voi olla ei-koiraihmiselle vielä järkyttävämpi asia. Tästä keskustellaan vielä?
Vierailija kirjoitti:
Pyörä asunnossa rinnastuu mielessäni samaan kuin eteisessä olisi ruohonleikkuri tai aggregaatti. Kaksiossa se vaikuttaa koko asunnon atmosfääriin, jossain 200 neliön lukaalissa sitä pääsisi ehkä pakoon. En haluaisi nukkua 5 m päässä pyörästä tai siis herkkäunisena tiedän, että se vaikuttaisi unen saamiseen.
:D :D :D Toivottavasti et haaveile yhteenmuuttamisesta kenenkään kanssa jos jo 5 m päässä oleva esine häiritsee unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tälle linjalle lähdetään, niin sama sitten koiran suhteen. Mari varmaan olettaa, että Petrille on totta kai ok että hänen koiransa tulee Petrin asuntoon sisälle. Ehkä jopa samaan vuoteeseen nukkumaan. Tällainen voi olla ei-koiraihmiselle vielä järkyttävämpi asia. Tästä keskustellaan vielä?
Jos omistaa koiran, niin kyllä se nettideitissä tulee ilmoittaa, koska koira on monelle "ei", osalle siksi että he eivät pidä koirista, osalle siksi että he ovat allergisia. Mutta älä nyt heittäydy lapselliseksi, tottakai on selvää että koira tulee asuntoon sisälle eikä esim. asu pyörävarastossa tai rappukäytävässä, jokainen ihminen tietää että koirat asuvat siellä asunnossa, sitä ei tarvitse erikseen ilmoittaa. Mutta sen sijaan ei ole normaalia eikä ok että koira nukkuu sängyssä, se mielestäni pitää ilmaista riittävän ajoissa tai sitten suostua että koira ei enää nuku sängyssä. Olen itse ottanut nettideitistä itselleni puolison, joka omisti koiran, ja se koira nukkui aina hänen kanssaan sängyssä. Olen itse koiraihminen ja rakastan koiria, mutta ei todellakaan koiraa sänkyyn. Tämä puolisoni suhtautui ihan ok siihen, että se hänen koira opetettiin nukkumaan muualla kuin sängyssä, koska minä en hyväksy koiraa sänkyyn.
Jotkut pyörät voivat todella olla hyvinkin arvokkaita, useita tuhansia euroja. Ja niitä viedään lukituistakin porraskäytävistä ja säilöistä. Mutta. Kun nyt on sattunut osallistumaan omasta halusta tällaiseen erikoiseen ohjelmaan ja siten on siis ilmeisesti kova halu löytää pysyvä, pitkäaikainen kumppani. Niin silloin pitää osata joustaa ja jostain luopuakin! Meillä vastaavassa tilanteessa kävi niin, että miehen arvokas pyörä pidettiin lukkojen takana, josta hän sen erikseen haki käyttöä varten. Tavalliseksi huvipyöräksi (jonka uskalsi jättää lukittuna pihalle tms) hankittiin ihan tavallinen pyörä, joka ei paljon maksa. Himopyöräilijänä Petrilläkin lienee useampi menopeli?
Älä mene Petrin ja pyörän väliin - gate.
Nyt on jo aika selvää, että miksi Petri on sinkku. Pyörä on selvästi kuin miehen tyttöystävä, ei ole oikealle kumppanille tilaa.
Ei ihme, että Mari näyttää hapanta naamaa, kun.koko ajan ilmestyy lisää "kivoja" yllätyksiä.