"Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella", "Ihminen kaipaa aina sitä, mitä hänellä ei ole" ja muut vastaavat sanonnat eivät pidä ollenkaan paikkaansa
Minä olen kai sitten sellainen ihminen, joka tietää, mitä haluaa, mutta esimerkiksi ihanne-elämäntapani on sellainen, josta haaveilin jo ennen sen toteutumista, nautin täysillä sen aikana, ja jäin kaipaamaan, kun menetin sen. En missään vaiheessa miettinyt, että onhan tämä kivaa, mutta tekisipä mieli sittenkin... En parisuhteessa kaipaa sinkkuutta, lomalla työtä, lapsettomana lapsia ja niin edelleen.
Muita samanlaisia? Tai erilaisia? :)
Kommentit (8)
Itsetuntemus on huikean hyvä juttu!
No minä kyllä kaipaan vapautta, oltuani 15 vuotta saman miehen kanssa. En ole tästä suhteesta mihinkään lähdössä, mutta haluaisin harrastaa seksiä muiden kanssa, mikä sinkkuna olisi ok, nyt ei. Muutenkin, se että ollaan koko ajan yhdessä, ahdistaa välillä. haluaisin lähteä vaikka reissuun puoleksi vuodeksi yksin, mutta eipä käy sekään.
Vierailija kirjoitti:
Olen täysin samanlainen. En elä koko ajan toivossa, että olisin jossain muualla, jonkun toisen kanssa ja olisin valinnut kaiken toisin. Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen ratkaisuihini.
Minä olen myös suhteellisen tyytyväinen ratkaisuihin. Mutta en ole vielä keksinyt päämäärää, joka olisi koko elämäni tavoitteena. Koko elämä on kompromisseja, kun ei yksinkertaisesti halua mitään tiettyä asiaa. Elämä on varmasti helpompaa, jos jo pienestä pitäen on realistinen kuva siitä, mitä elämän haluaisi joskus olevan.
Nykyään käyn töissä ja tavoitteena on eläkkeelle pääsy. Tarvitaan vain elossa pysymistä. Töistä luulen saaneeni sen tyydytyksen irti, mitä mistään töistä voin koskaan saada.
Pitkälti samaa mieltä. Toki jos jokin asia on epätyydyttävästi (esim. liian pieni asunto) niin kaipaa parempaa (isompaa asuntoa), mutta jos asiat ovat hyvin (mieluisa asunto), niin en usko että kaikki kaipaavat koko ajan jotain muuta, lisää, "parempaa". Mulla on esim. vanha mutta kaikki tarpeeni täyttävä puhelin, en halua uutta vain uutuuden tai vaihtelunhalun takia.
Sinäänsä samaa mieltä, uskonkin että monet käyttävät tätä perusteluna kun eivät itse jaksa sitoutua. Mutta toisaalta ymmärrän kaipuun kehittyä ammatillisesti tai esim. liikunnallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se "ihanne-elämäntapa" on?
Lapseton, kaupunkilainen, vapaa, boheemi ja taiteellinen, parisuhde-elämä vähintään alemman keskiluokan taloudellisella turvalla.
Olen täysin samanlainen. En elä koko ajan toivossa, että olisin jossain muualla, jonkun toisen kanssa ja olisin valinnut kaiken toisin. Olen tosi onnellinen ja tyytyväinen ratkaisuihini.