Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en ymmärrä, että mennään virpomaan vieraille ihmisille.

Vierailija
04.04.2006 |

Taas koittaa iki-ihana palmusunnuntai, kun vieraita lapsia ravaa ovella virpomassa. Mä en ymmärrä.............

Virpominen on ihan kiva juttu, mutta mun mielestä virpomassa käydään isovanhempia, kummeja ja ehkä naapureita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka noita-akan kuva ja iso rasti päälle. Eiköhän pysy poissa.

Minusta on kivaa kun lapsia tulee ovelle. Ja meidänkin lapset käy luokkakavereitten ja naapureitten ovilla. Eihän täällä edes asu mitään kummeja tai mummeja.

Vierailija
2/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin saisi käydä enemmänkin virpojia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on ikivanha perinne, että käydään virpomassa ja juu, vieraitakin. Itsekin olen lapsena virponut puoli kaupunginosaa. älä avaa ovea jos kenkuttaa. Eikä niille lapsukaisille tarvi mitään antaa jos ei ole tai halua. Minusta on kiva kun perinteet säilyy. Ja oli mullakin pienenä herkut mielessä kun virvoin, joten sehän se pointti on. Eri asia ne 12-vuotiaat pojat jotka tulevat ovelle risun kanssa kerjuulle ilman mitään pääsiäis/noitaasua tms. ne ärsyttävät, enkä kyllä anna mitään.

Vierailija
4/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kiukutti se, että oven taakse saattoi tulla 4-5 pojan lauma.

Yhdelle oli yritetty laittaa jotain viritelmää päälle ja risu oli ihan koristelematon. Kaikki kuitenkin olivat käsi ojossa ottamassa palkkaansa.

Pienet lapset ovat suloisia noitavaatteissaan ja koristeltujen oksiensa kanssa. Heille mielellään annankin jotain pientä.

Vierailija
5/5 |
04.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virpomisperinne on ihan erijuttu, kuin tämän päivän naamiaispukuiset kakarat.