Mitä pidätte Bruce Springsteenin musiikista? Ja miksi?
Monet pitävät. Monet eivät. Miten sinä, oletko kenties fani vai eikö juuri kiinnosta?
Oma mielipiteeni on jotenkin sellainen, että musiikkinsa on niin standardi-amerikarokkia, ettei siitä jää mitään käteen, kun esittäjäkin on tosin hikinen mutta innoton, ikään kuin suorittamassa iltavuoroa, että pääsee himaan rahasalkun kanssa. Taitavia muusikoitantoki.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Boooooorn in Finland
Sleepy Sleepersillähän on levy Born in the S.A.V.O. :D
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kyllä biiseistä Dancing in the Dark (Frendien Monica videolla), River ja Streets of Philadelphia. Muita en tosin ole kuullut, vaikka omistan levynkin :D
Ystäväni, joka on aiemmin asunut kadulla pyytää aina käydessään mua soittamaan YouTubesta "sen Philadelphian".
Se oli aikaa kun musa oli vielä musaa, eikä mitään koneiden vinkunaa.
Kasvoin itse tanssiorkesterin treeneissä ja leikin rumpupalikoilla ja isän kitaralla, opin soittamaan. Brucella on monta mahtavaa biisiä!
Olen nähnyt Springsteenin bändeineen neljä tai viisi kertaa. Ensimmäinen kerta oli juuri se Helsingin keikka, jossa soittivat Riverin ensi kertaa aikoihin. Se oli kokemus, jota olin odottanut vuosia. Kylmät väreet menivät selkää pitkin kun ensimmäiset tahdit soivat. Aloin digata Springsteenia juurikin Rover-albumin ilmestymisen aikoihin. Biisillä on ollut minuun voimakas vaikutus sina eikä sen tenho ole lakannut. Välillä on ollut hiljaisempia aikoja enkä ole kaikista levyistä edes ollut innoissani, mutta palaan aina uudelleen myös uudempiin levyjen pariin.
Livenä Springsteen ja E-street band on parhaimmillaan. Pitkät, kolme- neljätuntiset keikat eivät juurikaan sisällä suvantokohtia eivätkä lainkaan täytebiisejä. Herran tuotanto on sen verran laajaa että voivat vetää monta keikkaa soittamatta samoja biisejä uudelleen.
En nyt edes aloita biisien ja levyjen yhteiskunnallisesta sanomasta. Levyissä on ollut sina teema ja viime aikoina se on nimenomaan ollut muuta kuin teinien rakkauselämän ongelmien läpikäyntiä.
Voisiko ap kertoa mitä artistia hän käyttää mittapuunaan?
Kun olin lukiossa opettaja soitti meille tuon biisin, kuului opetussuunnitelmaan. Kuten myös Stingin Englishman in New York.