Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksihän työkaveri yhtäkkiä muutti suhtautumistaan minuun?

Vierailija
31.08.2017 |

Työkaveri pyysi minua mukaan illanviettoon. Aiemmin hän on ollut minulle mukava, tykännyt facebook julkaisuista ja kommentoinut julkaisujani. Tämän illan jälkeen hän muutti suhtautumistaan minuun kokonaan: ei enää töissä halua olla seurassani eikä reagoi facebook julkaisuihini mitenkään.

Mitä tuona iltana sitten tapahtui? Olimme viettämässä iltaa, katsomassa konserttia. Olimme kaikki nauttineet alkoholijuomia. Minä myös. Tämä henkilö oli kuskina. Olin hieman päihtynyt, mutta niin oli muutkin paitsi tämä "kuski" tyäkaveri. En mielestäni sanonut tai tehnyt mitään normaalista poikkeavaa.

Olen tuon illan jälkeen ollut tälle työkaverille ystävällinen, mutta hän ei ole enää takaisin. En minä voi mennä tätä asiaa häneltä kysymäänkään, koska meillä ei tosiaan ole mitään riitaa tms. josta voisin päätellä asian. Minä vaan tiedän, kun ihmisen käytös minua kohtaan muuttuu.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa ihmiset! Tämä asia todella vaivaa minua.

Vierailija
2/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
4/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi aikoinaan sama, tosin työkaveri oli itsekin kännissä ja häpesi sanomisiaan.

Vierailija
5/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kandeisko sun vaikka kysyä siltä suoraan? Oot saattanut vain olla rasittava tai sitten möläyttänyt jotain sopimatonta. Ei se muut tartte. Itse myös kierään kaukaa tyypit, jotka kännissä muuttuu omituisiksi.

Vierailija
6/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saat sinut ajattelemaan, että ryhmä satunnaisia tuntemattomia netissä tietää, mitä heille tuntematon työkaverisi miettii sinusta, jota he eivät myöskään tunne?

Vierailija
7/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä suoraan. Kyllä aikuisten ihmisten täytyy kyetä puhumaan eikä olla mitään teinejä, kyräillään ja ihmetellään.

Vierailija
8/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kandeisko sun vaikka kysyä siltä suoraan? Oot saattanut vain olla rasittava tai sitten möläyttänyt jotain sopimatonta. Ei se muut tartte. Itse myös kierään kaukaa tyypit, jotka kännissä muuttuu omituisiksi.

Kun en ole möläytellyt mitään. Minulla oli kiva ilta, mutta en ollut missään sellaisessa päihtyneessä tilassa etten muistaisi mitä on puhuttu tms.

Vierailija
9/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möläytitkö jotain rasistista tai seksististä tai piditkö silmäpeliä jonkun hänen kiinnostuksenkohteensa kanssa?

Vierailija
10/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko hänelle "hyväksikäytetty" olo siitä, että oli kuskina? Maksoitteko te muut bensoja edes?

Vierailija
11/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot, että pyysi mukaan eli ei ollut tarkoitus, että menette kahdestaan? Voitko mitenkään puhua jonkun toisen mukana olleen kanssa? Muutoin jää vaihtoehdoksi kysyä suoraan.

Kokemukseni mukaan  jos tulee ryppyjä työkaveri- tai muihin kaverisuhteisiin, paluuta ei välttämättä ole, vaikka pystyttäisiinkin tekemään töitä edelleen yhdessä. Yleensäkin työkavereitten kanssa on hyvä muistaa, että joutuu olemaan yhdessä ehkä hyvinkin monta vuotta, joten paras suhde on toverillinen mutta puolittain muodollinen. Ei kannata kuormittaa työtoveruutta esim. liialla yksityiselämää koskevalla luottamuksellisuudella.

Vierailija
12/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hänellä hauskaa vai jäikö hän ulkopuoliseksi seurueessa?

Vierailija
13/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko hänelle "hyväksikäytetty" olo siitä, että oli kuskina? Maksoitteko te muut bensoja edes?

Itse asiassa jos joutuu olemaan selvänä, niin kyseinen ihminen säästää jo siinä aika paljon rahaa ja jos on vielä työssäkäyvä niin luulisi olevan varaa jonkun yhden illan baarissakäyntiin kuluvat bensat maksaa.

Vierailija
14/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en ole möläytellyt mitään. Minulla oli kiva ilta, mutta en ollut missään sellaisessa päihtyneessä tilassa etten muistaisi mitä on puhuttu tms.

No sitä suuremalla syyllä kysyt! En ymmärrä miksi et voisi kysyä suoraan?

Vierailija
15/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän "kuskina" vain itselleen. Muut nautti alkoholia paitsi hän.

Vierailija
16/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitä suuremalla syyllä kysyt! En ymmärrä miksi et voisi kysyä suoraan?

Millä perusteella minä kysyn, sillä että miksi hän ei enää tykkää mun somessa tehdyistä julkaisuista? Vai että ei ole mulle enää yhtä yställinen kuin minä hänelle? Ei...

Vierailija
17/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mahdollinen skenaario: tyyppi on absolutisti ja pettyi nähdessään sinun nauttivan alkoholia. 0__o

Meitä on moneen junaan.

Vierailija
18/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkasitko kenties vahingossa puheillasi jotain ihmisryhmää, johon hän tai hänen läheisensä kuuluu? Puhuitko illan aikana esim. sairaista, vammaisista, itsemurhaa  yrittäneistä, seksuaalivähemmistöjen edustajista tai ulkomaalaisista? Tai juorusitko jostain henkilöstä, joka on hänelle läheinen?

Vierailija
19/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loukkasitko kenties vahingossa puheillasi jotain ihmisryhmää, johon hän tai hänen läheisensä kuuluu? Puhuitko illan aikana esim. sairaista, vammaisista, itsemurhaa  yrittäneistä, seksuaalivähemmistöjen edustajista tai ulkomaalaisista? Tai juorusitko jostain henkilöstä, joka on hänelle läheinen?

No en! Olemme korkeakoulutettuja ihmisiä, ei ole näissä piireissä tapana.

Vierailija
20/31 |
31.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot työkaverillesi tai lähetät meiliä, jos kasvotusten sanominen on vaikeaa, että olet huomannut hänen suhtautumisen sinuun muuttuneen etäisemmäksi ja et tiedä syytä tähän. Pahoittelet, että jos olet tahtomattasi loukannut tai käyttäytynyt tökerösti ja kerrot toiveestasi, että välit palaavat ennalleen. Jos työkaveri ei tämän jälkeen avaa tilannetta, niin jätät hänet rauhaan, etkä enää ota asiaa puheeksi, mutta suhtaudut normaalilla ystävällisyydellä häntä kohtaan. Tilanne laukeaa ajan kanssa tai sitten ei, mutta se ei ole enää sinun käsissäsi.