Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monta eri työnantajaa, verokortti

Vierailija
30.08.2017 |

Olen päätoiminen opiskelija ja minulla on useampi toistaiseksi voimassa oleva osa-aikainen työ. Tulot ei siis päätä huimaa, mietin että miten kannattaa verokorttiasia hoitaa jotta pääsisin verojen suhteen mahdollisimman vähällä. Joudun siis välillä hakemaan myös toimeentulotukea joinain kuukausina kun ei ole palkkatuloja... Nyt olen vaan ruksinut verokortista vaihtoehdon b ja antanut samaa verokorttia (tai siis sähköisenä) kaikille työnantajilleni. En usko että palkkatuloni menevät tänä vuonna kortissa olevan rajan yli...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai kannattaako jatkossa hankkia freelancerverokortti? Voiko siinä olla ongelmana etten pysty kovin hyvin arvioimaan tuloja?

Vierailija
2/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero.fi-sivuilta saat tilattua verokortin, jossa pää- ja sivutulossa sama veroprosentti. Päätulon verokortti sinne, mistä eniten tulee palkkaa ja sivutulon kortteja muualle. Opettajan sijaisuuksia eri kaupungeille/kunnille tehdessäni toimi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käyttänyt freelancer-korttia. Näihin aikoihin vuodesta laskeskelen kertyneitä tuloja ja nostan veroprosenttia, jos on tarvis.

Vierailija
4/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olenko toiminut väärin kun olen samaa verokorttia jakanut kaikille? Ehkä pitäisi kuitenkin mennä sinne verotoimistoon jonottamaan.

Vierailija
5/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei verokortti ole pakollinen.

Vierailija
6/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, pimeitä töitä vaan kaikki tekemään, helposti onnistuu :D

Vierailija
7/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero.fi-sivuilta saat tilattua verokortin, jossa pää- ja sivutulossa sama veroprosentti. Päätulon verokortti sinne, mistä eniten tulee palkkaa ja sivutulon kortteja muualle. Opettajan sijaisuuksia eri kaupungeille/kunnille tehdessäni toimi hyvin.

Näin minäkin olen tehnyt. Ja olen hoitoalalla, oman päätyöni lisäksi olen heittänyt keikkaa muutamaankin eri paikkaan.

Vierailija
8/8 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätulon verokortti voi olla vain yhdessä paikassa kerrallaan. Sivutulon verokorttia voi jaella niin moneen paikkaan kuin on tarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi