Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Älä vaan enää laihduta". Miksi minulle sanotaan koko ajan näin?

Vierailija
30.08.2017 |

Olen laihduttanut todella hitaasti 35 kiloa noin viiden vuoden aikana. Olen tehnyt toooosi ison työn, käynyt ravitsemusterapeutilla muokkaamassa ruokavalioni kuntoon, opetellut liikkumaan oikein ja löytämään minulle mieluisat liikuntamuodot. Kaikki on tapahtunut hitaasti, jotta muutos olisi pysyvää.

Nyt olen juuri ja juuri normaalipainon puolella, muutama sata grammaa ylipainon rajalta normaalipainon puolelle. Vaikka olen tyytyväinen itseeni, saan nyt jatkuvasti kuulla, miten en saisi enää laihduttaa ollenkaan. Miksi? Siis tätä hokevat kaikki, sukulaisista työkavereihin. Olen edelleen pyöreä ja jos olisin 5-10 kiloa kevyempi, liikkuminen olisi vieläkin helpompaa ja sydän- ja verisuonisairaudet vieläkin kauempana.

En todellakaan ole siis mikään hoikka tai kuihtunut. Vaatekoko on 40. Jurppii jo sanoa jokaiselle, että kylläpäs laihdutan - ihan vain vaikka sinun kiusaksesi.. Tämä on minun kroppani ja minun elämäni ja haluan terveellisen loppuelämän, enkä keikkua jossain normaalipainon ja ylipainon kielekkeellä.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta toi vinkuminen

Vierailija
2/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama! Laihdutin tosin vuodessa 20 kiloa, mutta juuri kun painoindeksi alitti 25, niin alkoi tuollainen "älä enää laihduta yhtään!" -hyökkäily joka suunnasta.

En tajua. Kerran lihava - aina lihava? Ei saa laihtua normaaliksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta toi vinkuminen

Astmavinkuminen loppuikin jo, kun sain näitä ylikiloja pudotettua. Muuta vinkumista en ole huomannut enää.

ap

Vierailija
4/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kateellisia eikä halua että susta tulee oikeasti hoikka ja hyvännäköinen.

Vierailija
5/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mulla on vähän samantapainen tausta, tosin olen bmi 24. Mutta mullekin sanotaan koko ajan että älä enää laihduta ja että voisit lihoa kyllä tuosta muutaman kilon, olet liian laiha. Näin sanovat ne, jotka on itse ylipainoisia. Laihat ei kommentoi ulkonäköäni.

Vierailija
6/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateutta lienee. Että jos vielä laihdut niin näytät vielä paremmalta ja nytkään et ole enää se harmiton läski kuten ennen ja muyt ei tunne oloaan paremmaksi.

Vierailija
7/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap mulla on vähän samantapainen tausta, tosin olen bmi 24. Mutta mullekin sanotaan koko ajan että älä enää laihduta ja että voisit lihoa kyllä tuosta muutaman kilon, olet liian laiha. Näin sanovat ne, jotka on itse ylipainoisia. Laihat ei kommentoi ulkonäköäni.

Tämä on kummallista. Ja sitten toisaalta haukutaan koko Suomen kansaa lihavaksi kansaksi, jolta menee miljoonia ja miljardeja ylipainon takia sairaanhoitokuluihin. Minä sentään yritän poistua noista kuluista, mutta sitten tulee tällaista hölmöä "älä laihduta" -mantraa.

ap

Vierailija
8/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Painoa pois nyt 20 ja olen vihdoin normaalipainoinen, tosin ihan ylärajoilla. Muutama kilo vielä pois eli urakka jatkuu.

Toisten valitus alkoi jo 10 kiloa sitten. Nämä ihmiset on naisia ja normaalipainoisia eli en usko että ne on kateellisia.

Outoa...

Vierailija
9/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että olet "kuihtunut" ryppyiseksi laihduttamisen myötä ja jos vielä laihdut, niin tulet vielä kuihtuneemmaksi, roikkuvaksi ja ryppyiseksi?

Vierailija
10/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on kateellisia eikä halua että susta tulee oikeasti hoikka ja hyvännäköinen.

Tämä. Laihduta vaan, se niitä vituttaa :)

Vierailija
11/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset inhoaa ap:n tapaisia ihmisiä jotka mainostaa laihtumistaan ja luulee että se on joku saavutus.

Ensiksi ahmii itsensä läskiksi ja sitten lopettaa pullien syömisen. Sitten odotetaan jotain aplodeja sille???

AP hakee vaan huomiota täällä!

Vierailija
12/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mulla alkoi jo ylipainon puolella. Muistan, kun painoin 76 kiloa (pituus 167cm), niin tuo alkoi. Eivät milllään uskoneet, kun sanoin, että minulla on vielä melkein 10 kiloa ylipainoa. Siis ylipainoa, eikä matkaa johonkin hoikkaan tavoitepainoon. 

Ymmärtäisin, jos olisi kyse jostain anorektisestä nuoresta. Silloin asiaan pitäisikin puuttua. Mutta että aikuinen, YLIPAINOINEN, nainen ei saisi enää laihduttaa. Just just.

Vierailija
13/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko sanojat itse lihavia?

Itse olen kerran sanonut nuorelle ex-ylipainoiselle, että ethän enää laihduta. Sanoin sen siksi, koska olin sitä mieltä, ettei hänen enää tarvitse lauhduttaa.

Toisaalta, oikeampi sanamuoto olisi ollut: "Pidä nyt paino suunnilleen noissa lukemissa."

Jos nopeassa laihduttamisessa on riskinä se, että kilot tulevat korkojen kanssa takaisin, hitaassa laihduttamisessa on se riski, että se ns. jää päälle, vaikka laihduttamisen tarvetta ei enää olisikaan, ja muuttua sairaalloiseksi.

Vierailija
14/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista, että olet "kuihtunut" ryppyiseksi laihduttamisen myötä ja jos vielä laihdut, niin tulet vielä kuihtuneemmaksi, roikkuvaksi ja ryppyiseksi?

Mua eri rypyt ja roikut häiritsisi ollenkaan (eikä niitä kyllä ole), vaan tavoitteenani on terveellinen ja pitkä loppuelämä. Satakiloisena en ollut terve, eikä elinajanodotteessa ollut hurraamista.

ap

Vierailija
15/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kummallista. Ja sitten toisaalta haukutaan koko Suomen kansaa lihavaksi kansaksi, jolta menee miljoonia ja miljardeja ylipainon takia sairaanhoitokuluihin. Minä sentään yritän poistua noista kuluista, mutta sitten tulee tällaista hölmöä "älä laihduta" -mantraa.

ap

Laihdutuskuurit on äärimmäisen haitallisia keholle. Laihdutus pitäisi tapahtua useiden vuosien aikana.

Ketään ei kiinnosta sinun laihduttamisesi. Lopeta sen mainostaminen.

Vierailija
16/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kyseinen henkilö joka julkaisi jokin aika sitten kuvan FB nimeltä mainitsemattomaan ryhmään..? Ilmeisesti myös useampaan ryhmään,lopulta kuva poistettiin kakkamyrskyn takia

Vierailija
17/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua. Mulla alkoi jo ylipainon puolella. Muistan, kun painoin 76 kiloa (pituus 167cm), niin tuo alkoi. Eivät milllään uskoneet, kun sanoin, että minulla on vielä melkein 10 kiloa ylipainoa. Siis ylipainoa, eikä matkaa johonkin hoikkaan tavoitepainoon. 

Ymmärtäisin, jos olisi kyse jostain anorektisestä nuoresta. Silloin asiaan pitäisikin puuttua. Mutta että aikuinen, YLIPAINOINEN, nainen ei saisi enää laihduttaa. Just just.

Miksi edes puhut muiden ihmisten kanssa painostasi? Onko sinulla joku narsistinen pakko jauhaa itsestäsi ja painostasi muille ihmisille?

Vierailija
18/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri on laihtunut paljon, voi se olla tavallaan visuaalinen shokki jollekin: asiat ovat ikään kuin muuttuneet, kaveri onkin aivan erinäköinen kuin ennen, eikä tätä muutosta voi muut hallita kuin tämä laihtunut itse. Tuollainen "älä laihduta enää" voi olla jotain tiedostamatonta pelkoa tutun ja turvallisen menettämisestä. Tai sitten ihan vain sitä kateutta.

Vierailija
19/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kasvoiltasi kaunis voivat jotkut huonon itsetunnon omaavat kokea vartalosi muuttumisen uhkana, koska he vertaavat itseään sinuun ja tuntevat jäävänsä alakynteen.

Toinen vaihtoehto on se, että olet ollut rasittava laihdutusaikanasi, ja he toivovat että siitä päästäisiin jo eteenpäin.

Vierailija
20/39 |
30.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin, että siksi että tuttu ihminen on muuttunut tutun näköisestä vieraan näköiseksi. Ja koska haluaisi että hän jatkaisi tutun näköisenä niin siksi sanotaan. Hölmöä se on.