Saan melko usein huonoa palautetta Couchsurfingissa - pitäisiköhän minun lopettaa tämä isännöintiharrastukseni?
Olen tällä hetkellä 26v työtön ja kouluttamaton mies, asustelen edelleenkin isäni nurkissa, ja olen ollut ko.palvelun käyttäjä n. 4 vuoden ajan.
Vaikka prosentuaalisesti ylivoimainen enemmistö saaduista palautteista onkin ollut positiivista, niin aika usein vieraat kyllä valittavat saamastaan majoituksesta. Mielestäni olen kuitenkin ollut aika reilu hosti - hyväksyn käytännössä kaikki pyynnöt, tarjoamastani asunnosta löytyy sohva ja patjoja joilla nukkua, autan vierailijoitani kunhan he vaan esittävät suullisesti minulle tarpeensa jne. Olen myöskin aina valmis saattamaan matkailijoita kaikkialle, minne he haluavat mennä kotikaupungissani, usein olen tullut ihan lentokentällekin vastaan.
Usein saatu kritiikki on tuntunut täysin kohtuuttomalta, koska ei kai nyt kukaan sohvavieras oikeasti oleta, että hostien pitäisi tarjota jotain 5 tähden hotellipalveluita.
Eniten negatiivista palautetta on tullut asuntoni sotkuisuudesta ja likaisuudesta (huom. isäni ei kauheasti vietä aikaa kodissamme, joten koko asunnon siisteydestä huolehtiminen lankeaa omille niskoilleni), siitä että minä ja isäni elämme täällä jokseenkin epäterveellisesti, olen monien mielestä ollut jokseenkin etäinen ja haluton sosiaaliseen kanssakäymiseen heidän kanssaan jne.
Sitten vielä erityisesti naiset ovat useampaankin otteeseen valittaneet siitä, että olen ollut heidän yöpyessään asunnossani vahvassa humalassa, että käytökseni olisi muka ollut "asiatonta ja arvaamatonta", ja että he ovat tästä syystä olleet peloissaan.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos laittaisit täällä kertomasi tiedot myös omaan profiilisi siellä CS:ssä. Eli kerrot, että asunto on epäsiisti ja isäntä katsoo töllöä ja pelaa tietokoneella pitkin öitä. Kerrot myös tykkääväsi juopotella suomalaiskansalliseen tapaan. Tällöin asia ei tule yllätyksenä vieraille.
Mutta miksi sä yleensäkään majoitat vieraita jos tiedät olevasi erakko ja epäsiisti?
Lähinnä siksi, koska haluan olla tekemisissä ulkomaalaisten ihmisten kanssa. Minulla ei juurikaan ole suomalaisia ystäviä, enkä ole koskaan tullut muutenkaan juttuun suomalaisten kanssa.
Sensijaan olen saanut paljon ulkomaalaisia ystäviä netin kautta, ja monien vieraiden kanssa on ollut erittäin kiinnostavia ja avartavia keskusteluita historiasta, itäeurooppalaisista kulttuureista jne.
AP
Vierailija kirjoitti:
Olen tällä hetkellä 26v työtön ja kouluttamaton mies, asustelen edelleenkin isäni nurkissa, ja olen ollut ko.palvelun käyttäjä n. 4 vuoden ajan.
Vaikka prosentuaalisesti ylivoimainen enemmistö saaduista palautteista onkin ollut positiivista, niin aika usein vieraat kyllä valittavat saamastaan majoituksesta. Mielestäni olen kuitenkin ollut aika reilu hosti - hyväksyn käytännössä kaikki pyynnöt, tarjoamastani asunnosta löytyy sohva ja patjoja joilla nukkua, autan vierailijoitani kunhan he vaan esittävät suullisesti minulle tarpeensa jne. Olen myöskin aina valmis saattamaan matkailijoita kaikkialle, minne he haluavat mennä kotikaupungissani, usein olen tullut ihan lentokentällekin vastaan.
Usein saatu kritiikki on tuntunut täysin kohtuuttomalta, koska ei kai nyt kukaan sohvavieras oikeasti oleta, että hostien pitäisi tarjota jotain 5 tähden hotellipalveluita.
Eniten negatiivista palautetta on tullut asuntoni sotkuisuudesta ja likaisuudesta (huom. isäni ei kauheasti vietä aikaa kodissamme, joten koko asunnon siisteydestä huolehtiminen lankeaa omille niskoilleni), siitä että minä ja isäni elämme täällä jokseenkin epäterveellisesti, olen monien mielestä ollut jokseenkin etäinen ja haluton sosiaaliseen kanssakäymiseen heidän kanssaan jne.
Sitten vielä erityisesti naiset ovat useampaankin otteeseen valittaneet siitä, että olen ollut heidän yöpyessään asunnossani vahvassa humalassa, että käytökseni olisi muka ollut "asiatonta ja arvaamatonta", ja että he ovat tästä syystä olleet peloissaan.
Pakko olla trolli tai muuten vaan todella tyhmä ihminen jos ei tajua saatua kritiikkiä. Uskon että kaikki valittajat ovat reklamoineet ihan asiasta, luultavati asut sikölätissä, olet aina kännissä etkä osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Voisitko vetää kännit silloin, kun et hostaa ja kenties pestä joskus vessan? Meilläkin on pölyistä, mutta vieraat saa aina puhtaat lakanat, vessa pestään vähintään kuukauden välein (mikä sekin on nolon harvoin, myönnän) ja vieraiden kanssa on joskus ryypätty kimpassa, vaan ei niin, että me vedettäis vahva tuuba ja he ei. Paitsi kerran, mut sillonkin pariskunta sai viettää iltaa omin nokkineen ja oli jo ties kuin mones ilta. Tultiin kotiin klo 02.00 ja ihanat vietaat tekivät meille aamupalaa joskus 11 mais XD
Mä olen kyl myös yöpynyt aika likaisessa mestassa, mut sielläkin ryyppääminen hoidettiin porukalla, ei erikseen.
Tai sit lopeta. Mä en viihtyis todella sotkuisessa ja likaisessa, vähän saa olla toki elämisen jälkeä, ei aina voi just siivota ennen kuin vieraita tulee.
Vessa pestään kerran kuukaudessa? Hyi helvetti. Ties kuinka paljon paskabakteeria teidän pöntössä sikisee
Eli ap on aikuinen mieslapsi, joka on kovaa vauhtia alkoholisoitumassa ja elää isänsä paskaisissa nurkissa siivoamatta edes omaa osuuttaan. Onpas jännä että tulee negatiivista palautetta. Not.
Voi Jyri, tästä on ollut juttua jo aiemminkin, koittaisit nyt vähän tsempata.
http://www.vauva.fi/keskustelu/2706564/sohvavieras-belgiasta-antoi-minu…
"Kyllä tämä oli muistaakseni ensimmäinen huono palaute belgialaisen antamana. Olen tosin aiemmin saanut huonoa palautetta ainakin puolalaisilta (kesällä), yhdeltä amerikkalaiselta, cp-vammaiselta suomalaiselta naiselta, venäläiseltä ja pariskunnalta, jossa nainen oli turkkilainen ja mies Tanskasta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siissun kämppä on sotkuinen, itse riehut humalassa ja ihmettelet miksi saat negatiivista palautetta?
En itsekään tuntisi oloani turvalliseksi, menisin muualle.
No emmä kyllä mitään riehunut ole, saati ollut vaarallinen. Kyllähän mä aika kova olen ottamaan kuppia, mutta kyllä tiedostan mun rajani ja olen kovassakin huppelissa yleensä erittäin ystävällinen ja mukava persoona.
AP
Ystävällinen ja mukava ei jankkaa aamuyölle asti typeriä juttujaan ja pidä vierasta hereillä.
Vaikka mä olenkin ns. yövirkku, eli katson tv:tä, pelaan tietokoneella, kuuntelen musiikkia, kokkaan, juon jne. niin kyllä mä vieraille annan rauhan nukkua, mikäli he itse ymmärtävät sitä minulta pyytää, eli menen silloin tietenkin myös itse pehkuihin häiritsemästä ja sammutan valot ja muut laitteet.
Usein nämä vieraat vaan eivät kerro, mitä haluavat vaan olettavat suurin piirtein, että minun pitäisi lukea heidän ajatuksensa. Sitten vasta joku kuukausi jälkeenpäin uskalletaan valittaa CS:ssä huonosta palvelusta.
AP
-Yleensä ihmiset nukkuu yöllä
-Sininen valo häiritsee monien unta, ja sitä tulee mm. elektronisista laitteista. Se voi myös sotkea unirytmin.Googlaa blue light.
-Tietokoneen naputus on todella häiritsevää unen kannalta, kuin myös musiikki.
-Se, että yöllä on rauha nukkua, on ihan perustietoa. Olettaisin sitä ihmiseltä ilman erillistä pyyntöä.
-Useimmat turistit liikkuu päivisin, kun kaupat, museot yms on auki
M30
Kysymys houstaamisen lopettamisen tarpeellisuudesta on turha, koska koko palvelu on täysin ilmaista ja homma kuivuu yhden majoittajan osalta vähitellen kokoon huonojen palautteiden myötä. Voit siis aivan hyvin jatkaa entiseen malliin ihmisiä säikytellen ja inhonväristyksiä aiheuttaen, ja sitten lopetella ns. luonnollisin syin koko homman. Ei siis tarvitse keneltäkään mitään kysyä tai itsekään sitä varsinaisesti päättää. Kätevää.
Miksi sä teet tämän saman avauksen uudelleen? Viimeksi sait ihan samat kommentit ja vinkit, mutta et ole niistä ilmeisesti ottanut opiksesi. Haluatko nyt vain jutteluseuraa täältä vai etkö vain ymmärrä, että saat huonoa palautetta siivottomuutesi ja huonon käytöksesi vuoksi? Trollailuksi tämä on toisaalta myös aika laimea ja tylsä aihe.
Kaikki noi couchsurffingit on ihme hippipaskaa. Ei kiinnostais kyllä lähtee tutustumaan muihin ylisosiaaliisin hipstereihin. Löytyy onneks muitakin paikkoja missä olla ja maksaa hyvästä ruoasta ja palvelusta.
Jätät vaan pois sellaisen sonnan.
Mitäpä jos laittaisit täällä kertomasi tiedot myös omaan profiilisi siellä CS:ssä. Eli kerrot, että asunto on epäsiisti ja isäntä katsoo töllöä ja pelaa tietokoneella pitkin öitä. Kerrot myös tykkääväsi juopotella suomalaiskansalliseen tapaan. Tällöin asia ei tule yllätyksenä vieraille.
Mutta miksi sä yleensäkään majoitat vieraita jos tiedät olevasi erakko ja epäsiisti?