Mies lähti vuokramökiltä
Vuokrattiin mökki viikoksi kahden tunnin ajomatkan päästä kotoa. Kolmantena iltana mies suuttui koska sauna ei ollut lämmin hänen juoksulenkkinsä jälkeen. Puut olivat märkiä, joten en saanut saunaa syttymään ajallaan ja mies totesi inhoavansa mökkielämää. Sanoin että mieshän voi lähteä kotiin jos ei miellytä. No mies pakkasi saman tien kamansa, häipyi ja jätti koiran ja minut mökille. Ei kai siinä mittää, oven saa lukkoon, puhelin toimii ja lähin ell on 25 km:n taksimatkan päässä jos jotain käy. Itse olen lähinnä hämmentynyt uuden tilanteen edessä. Uusi tilanne on kaiketi se, ettö ukko tosissaan häipyy ja feilaa yhteiset lomasuunnitelmat (kun palvelu ei pelannut?). 8 vuotta yhteistä elämää takana. Ei tapahtunut Porvoossa ja se sika pitää jättää, tiedän. Silti kaipaan AV-raadin kommentteja. Mitä mieltä olette?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kommenttini poistettiin? Minähän kirjoitin vain, että tämän jutun AP kirjoittaa hyvin samalla tavalla kuin "Löysin aviomieheni nettideittiprofiilin..." AP.
Prkeln palsta sekoilee! Joka tapauksessa huomiosi pitää paikkaansa;)
Hmm...olen nainen enkä pidä mökkielämästä. Jos olisin mökillä ja mulle sanottaisiin, että voi lähteä kotiin, jos mökkielämä ei miellytä, tietenkin lähtisin. Olettaisin nimittäin, että sanoja on tosissaan.
Niin, kai eniten jatkon kannalta ratkaisee että onko tää miehelle tyypillinen toimintatapa vai tuliko ihan puskista ratkaisu. Ja jos ei oo tyypillinen niin miten suhteessanne on viime aikoina mennyt?
Mä pidän aikuiselta tosi erikoisena käytöksenä tuollaista että häivytään ja ollaan puhumatta ja samalla rajoitetaan omalla oikulla toisen liikkumista - sulla ei siis oo autoa millä pääsisit mökiltä, eikä mies kertonut, aikooko esim hakea sinut myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Hmm...olen nainen enkä pidä mökkielämästä. Jos olisin mökillä ja mulle sanottaisiin, että voi lähteä kotiin, jos mökkielämä ei miellytä, tietenkin lähtisin. Olettaisin nimittäin, että sanoja on tosissaan.
Olisitko kuitenkin ennen tätä 7 vuotta viettänyt viikon mökillä ilman vastaavaa? Mikä estäisi sanomasta, että nyt en halua mökille? Itse en hirttäydy tähän ajatukseen ja olen sanonut että menen mielelläni ihan vaan koiran kanssa jos ei huvita lähteä/maksaa mökistä.
Ap
Soitteli lenkillään salarakkaalle ja alkoi panetus, jollain syyllä piti äkkiä lähteä. Ei sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kai eniten jatkon kannalta ratkaisee että onko tää miehelle tyypillinen toimintatapa vai tuliko ihan puskista ratkaisu. Ja jos ei oo tyypillinen niin miten suhteessanne on viime aikoina mennyt?
Mä pidän aikuiselta tosi erikoisena käytöksenä tuollaista että häivytään ja ollaan puhumatta ja samalla rajoitetaan omalla oikulla toisen liikkumista - sulla ei siis oo autoa millä pääsisit mökiltä, eikä mies kertonut, aikooko esim hakea sinut myöhemmin.
Ei ole tyypillinen toimintatapa ja siksi ihmettelenkin. Mielestäni pitää pystyä sanomaan jos ei halua tehdä jotain (vaikka olisi tehty aikaisemmin sama 100 kertaa). Ei tässä mitään ajatustenlukijoita olla.
Ap
Miehellä on selkeästi toinen nainen kuvioissa ja keksi syyn millä päästä pois mökiltä.
Jotenkin klassikko.
Ihmettelen vaan että miten onmahdollista että jonkun kanssa 8 vuotta eikä tiedä pitääkö puoliso mökkielämästä vai ei😂
Vierailija kirjoitti:
Soitteli lenkillään salarakkaalle ja alkoi panetus, jollain syyllä piti äkkiä lähteä. Ei sen kummempaa.
Pakko myöntää että sama kävi mielessä. Pidän tätä jota todennäköisenä vaihtoehtona, koska maailman hitain mies löysi kaikki kamat hammasharjasta kämnykän laturiin salamannopeasti mukaan!
No, hänen on menetys. Onnea vaan uudelle rouvalle lottovoitosta mikäli tämä pitää paikkaansa! Rakastan miestäni, mutta joku roti pitää olla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko kuitenkin ennen tätä 7 vuotta viettänyt viikon mökillä ilman vastaavaa? Mikä estäisi sanomasta, että nyt en halua mökille? Itse en hirttäydy tähän ajatukseen ja olen sanonut että menen mielelläni ihan vaan koiran kanssa jos ei huvita lähteä/maksaa mökistä.
Ap
Todennäköisesti, jos se puolisolle olisi ollut kovinkin tärkeää. Siis mökille pääseminen. Jossain vaiheessa vaan saisin tarpeekseni ja jos toinenkin vielä sanoo, että kotiin voi lähteä, niin miksi jäisin enää kärvistelemään mökille?
Ette vaikuta kovin kypsiltä kumpikaan. Sinä uhkailet tyyliin "sopii lähteä" ja mies häipyy jättäen sinut autotta. Kasvakaa aikuisiksi. Muista, että voit valita, haluatko olla oikeassa vai onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Miehellä on selkeästi toinen nainen kuvioissa ja keksi syyn millä päästä pois mökiltä.
Jotenkin klassikko.
Ihmettelen vaan että miten onmahdollista että jonkun kanssa 8 vuotta eikä tiedä pitääkö puoliso mökkielämästä vai ei😂
Enemminkin sopii ihmetellä miten 7 vuotta oli niin mukavaa hakata puita ja lämmittää saunaa ja yhtäkkiä mökkielämä olikin niin saatana paskaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Todennäköisesti, jos se puolisolle olisi ollut kovinkin tärkeää. Siis mökille pääseminen. Jossain vaiheessa vaan saisin tarpeekseni ja jos toinenkin vielä sanoo, että kotiin voi lähteä, niin miksi jäisin enää kärvistelemään mökille?
No niin tietysti minäkin, mutta en käyttäisi mitään saunan lämmittämättömyyttä tekosyynä. Kertoisin, mistä on kyse ja sopisin, miten puoliso pääsee mökiltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Bomdaatko vielä seuraavankin kysymyksen ja vastaat siihen? Itse sanon "olen saanut tarpeeksi" ja odotan sitä myös toiselta, jos näin on. En jätä toista ilman autoa keskelle metsää jos mitta olisi täynnä. Olisin hyvin voi voinut ottaa vuokra-auton jos olisin tiennyt kyllästymisestä.
Ap
Mökkielämä on siksi paskaa nyt koska salarakas odottaa.
Suunniteltu juttu. Suunniteltu riita. Siellä olet ilman autoa. No jos olisi totta, niin tuskin noin rauhallinen olisit.
Vuokramökki ja puut märkiä - ei ihan uskottava yhtälö. Vai kasasitko ne puut ulos sateeseen ennen kuin yritit sytyttää tulta?
Tässähän ehti olla asiallistakin keskustelua, mutta nää viimeiset muutama viestiä... Joo. Taidan lopettaa vauvapalstalla käymisen.
Kesämökit jakavat mielipiteitä uskomattoman paljon. Mökkeilystä pitävien on lähes mahdotonta käsittää että toiset eivät välitä mökkeilystä. Ja näille taas viikon kärvistely mökillä on tuskaa. En edes muista milloin olisin ollut kesämökillä koko viikon putkeen, ehkä joskus 17-vuotiaana vanhempien kanssa.
Ikävä että riitaa tulee, mutta "kotiin voi lähteä jos ei miellytä" ei myöskään ole ihan fiksuin kommentti tuossa tilanteessa...
Miksi kommenttini poistettiin? Minähän kirjoitin vain, että tämän jutun AP kirjoittaa hyvin samalla tavalla kuin "Löysin aviomieheni nettideittiprofiilin..." AP.