Haluaisin kasvattaa oikein pitkät hiukset. Oletteko onnistuneet?
Hiukseni ovat nyt rintoihin asti, eli selvästi yli olkapäiden ja luetellaan jo pitkiksi. Mutta haluaisin tällä kertaa kasvattaa vyötärölle ulottuviksi. Vinkkejä? Kauan teillä on kestänyt?
Yleensä minulla kasvatusprosessi on keskeytynyt siihen, että leikkaan itse hiukset olkapäille. En siis ole malttanut kasvattaa ja olen halunnut tuoreet latvat ja ryhdikkäämmän kampauksen. Pelkään että taas käy niin, mutta tällä kertaa en aio luovuttaa. Haluan pitkät!
Olen reippaasti yli 30 vuotias. Mutta olemukseltani enemmän tyttömäinen kuin "emäntämäinen", joten pitkät sopii.
Minulla ei ole ns. hiirenhäntää vaan hiukseni ovat keskipaksut ja lähempänä karkeaa kuin hienoa laatua.
Kommentit (43)
Olen itse 11 v ja kasvatan hiuksia, olen vain 143 cm pitkä, mutta hiukseni ovat 60 cm eli reilusti alaselästä alemmas. Minun mielestäni pitkissä hiuksissa ei ole mitään hävettävää ja ksikki saa olla minkä laisia vaan haluavat pitkät hiukset ovat oikeastaan mielestäni jopa nätimmät ja aijon kasvattaa 100 cm hiukset jod ne vain siihen kykeneväy
Vierailija kirjoitti:
Hiuksilla on elinikä, johon ei voi juuri vaikuttaa. Toisella hius pysyy päässä 4 vuotta, toisella 7, joten ne ehtivät kasvaa eri pituisiksi. Toinen tekijä on kasvunopeus, joka vaihtelee sekin paljon. Hiukset eivät ehdi kasvaa pakaramittaiseksi useimmilla, vaikkei yhtään välittäisi hiusten laadusta.
Minulla on paksummat hiukset kuin ap:n videon naisella. Latvoistakaan ei tule siistimisen laiminlyönnin seurauksena hiirenhäntää vaan pörröiset ja takkuiset. Siksi tulee kerran vuodessa pätkäistyä vuoden kasvu, reilut 10 senttiä pois, kun hermo menee hiuksia selvitellessä. Olin kerran kolmisen vuotta leikkaamatta hiuksia, ja eivät ne kasvaneet edes vyötärömittaan saakka, kasvu vain loppui. Hiukseni ovat siis pisimmillään aina hyvin lähellä niiden mahdollista enimmäispituutta.
Myös senttimääräisesti saman mittaiset hiukset näyttävät ihan erilaiselta pitkällä, pitkäselkäisellä ja -kaulaisella ihmisellä kuin lyhyellä, lyhytselkäisellä ja -kaulaisella.
Itselläni 70 cm mittaiset hiukset ylettyy hädintuskin vyötärölle, mutta lyhyellä ne voi olla jo takapuolen alla.
Mulla on lantiolle hiukset, leikkaan aina varmaan 10 cm kun alkaa yltää häntäluuhun. Aika monet kommentoi tukkaani ihaillen mutta aika monet myös vähän paheksuen, eivät tykkää näin pitkästä tukasta. En oikein jaksaisi tällaista. Jos ei tykkää niin ei tarvitse itselle kasvattaa sillä sipuli, minä tykkään ja saan tehdä oman pääni mukaan. Ei ole tapana tehdä asioita niin kuin muutkin ihan vaan sen takia että pitäisi. En ole erikoisuudentavoittelija mutta en tavallisuudentavoittelijakaan. En ole emäntäkään eikä mielestäni pitkät hiukset tee emäntämäiseksi https://www.youtube.com/watch?v=nAoM5XzN7QQ
Itselläni on erittain huono hiusgeenistö. Tukka ei vaan suvun naisilla kasva olkapäitä pidemmälle. Näin myös itselläni, teini-iässä oli erittäin ohut tukka ja jos sain joskus 6 cm kasvatettua niin kampaaja aina leikkasi sen pois vaikka sanoin että yritän kasvattaa. Näin mentiin 6 v ja tukka ei sitten pidentynyt. Sitten tein päätöksen että en vaan mene enää kampaajalle. Olin 4 vuotta leikkaamatta. Jätin silikonia sisältävät tuotteet pois. Tässä välissä minulla oli hiustenpidennyskin, tosin hyvin lyhyen aikaa vain.
Kyllähän ne hieman latvat olivat ohuet, mutta hiukset kasvoivat vihdoin pituutta. Sitten leikkasin latvoja. Enää ei syntynyt kaksihaaraisia, uskon sen johtuvan siitä että jätin silikonit pois, olen kuullut muidenkin näin sanovan. Käytän luontaiskosmetiikkaa, esim. urtekram shampoo ja faith in nature hoitsikka. Tietenkään en ikinä käsitellyt tukkaani kuumalaitteilla. Monet jotka pesevät tukan joka aamu, sen jälkeen föönaavat ja vielä suoristavat raudalla harmittelevat hiustenlähtöä ja ohenevaa tukkaa. Mutta ihmisten ilmoille ei kuulema voi mennä ilman suoristamista. Itse en pese tukkaa joka päivä.
Uskon myös ruokavalion vaikuttavan, kun aloin kasvissyöjäksi tukka alkoi vahvistumaan ja sitten kun aloin vegaaniksi 15 vuotta sitten niin hiukseni paksuuntuivat aivan huimasti. Pitää saada tarpeeksi hyvää rasvaa. Katsokaapa kaikkia joilla on rajoitettu rasvaton alikalorinen ruokavalio, mallit, fitness-mallit, kaikilla hiustenpidennyksiä kun ravintoa ei riitä saada paksut hiukset.
Nyt on paksu pitkä tukka vaikka teininä vihasin ohutta ja huonokuntoista tukkaani, en olisi ikinä uskonut. "Geenit" eivät ole lopullinen tuomio.