Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin kasvattaa oikein pitkät hiukset. Oletteko onnistuneet?

Vierailija
29.08.2017 |

Hiukseni ovat nyt rintoihin asti, eli selvästi yli olkapäiden ja luetellaan jo pitkiksi. Mutta haluaisin tällä kertaa kasvattaa vyötärölle ulottuviksi. Vinkkejä? Kauan teillä on kestänyt?

Yleensä minulla kasvatusprosessi on keskeytynyt siihen, että leikkaan itse hiukset olkapäille. En siis ole malttanut kasvattaa ja olen halunnut tuoreet latvat ja ryhdikkäämmän kampauksen. Pelkään että taas käy niin, mutta tällä kertaa en aio luovuttaa. Haluan pitkät!

Olen reippaasti yli 30 vuotias. Mutta olemukseltani enemmän tyttömäinen kuin "emäntämäinen", joten pitkät sopii.

Minulla ei ole ns. hiirenhäntää vaan hiukseni ovat keskipaksut ja lähempänä karkeaa kuin hienoa laatua.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen kysymys vielä pohdittavaksi, että miksiköhän niin harvoin näkee oikein pitkiä hiuksia? Eikö malteta kasvattaa vai eikö vain oikeasti tykätä? Kokeeko moni, etteivät pitkät hiukset pue heitä tai eivät imartele heidän ulkonäköään?

ap.

Vierailija
2/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötäröpituuskin tekee emäntämäiseksi, jos et jaksa laittaa hiuksia mitenkään ja ne ovat aina vain letillä tai löysällä niskaponnarilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hiusten täytyy olla selvästi paksut, jotta näyttää hyvältä niin pitkällä tukalla. Ei riitä keskipaksut, vaan paksut. Sellaiset on useimmat.

Vierailija
4/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen kysymys vielä pohdittavaksi, että miksiköhän niin harvoin näkee oikein pitkiä hiuksia? Eikö malteta kasvattaa vai eikö vain oikeasti tykätä? Kokeeko moni, etteivät pitkät hiukset pue heitä tai eivät imartele heidän ulkonäköään?

ap.

No kuka haluaa kasvattaa hiirenhäntää ? Sellaisethan monella suomalaisella on. Tukan pitää olla paksu, jotta näyttää hyvältä.

Vierailija
5/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

Koska se etu, joka pitkillä hiuksilla saadaan, saavutetaan jo sillä "puoleen selkään" -mitalla. Persettä hipovat hiukset ovat hankalat ja epäkäytännölliset, ja niistä tulee usein mieleen lahkolaisuus ja erikoisuudentavoittelu.

Vierailija
6/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu tukka tulee painavaksi. Nyt on puoleen väliin selkää ja alkaa olla siinä rajoilla, mitä viitsii pitää.

Vierailija
7/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä mun vinkki, pohjaa omaan kokemukseen:

Unohda ne hiukset, siis niiden kasvattaminen. Anna niiden vaan kasvaa. Pidä niitä  nutturalla ja unohda kampaajan valhe siitä että latvoja leikkaamalla hiukset kasvaisivat nopeammin.  Eivät kasva.Jatka noin pari-kolme vuotta eli  pidä hiukset lähinnä kiinni, mieluummin nutturalla ja jos värjäät niitä, värjää vain juurikasvu ja anna hiusten olla. Asiaa helpottaa jos työsi on sellaista mikä vaatii hiusten pitämistä kiinni ja verkon alla.

Sitten yhtenä päivänä tukistat vahingossa itseäsi kun istut hiustesi  päälle. Ei se sen vaikeampaa ole.

Vierailija
8/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt takaa vyötärölle asti. Latvat on ihan kamalat, tästä pitäisi taas leikata 5-10 cm. Olen kasvattanut monta vuotta, tuntuu että ei nämä kasva rintsikka-vyötärö pituutta pidemmäksi, kun menee niin huonoon kuntoon. Mulla ei ole mikään maailman ohuin tukka, mutta ei nyt mitenkään paksukaan. Ihan ok suomalaiseksi.

Vierailija
9/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukseni ovat tätä paksuusluokkaa:

Tämä näyttää minusta hyvältä.

ap

Vierailija
10/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en usko, että hiuksesi olisivat kovinkaan näyttävät, jos ne ovat kerran vain keskipaksut. Hiukset näyttävät ohuemmilta, mitä pidemmät ovat, joten sinun keskipaksut hiukset näyttävät tällöin jo hiirenhännältä.Pitää olla paksu tukka, silloin se ei pidempänäkään näytä hiirenhännältä.

Vierailija
11/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi nämä (nyt yli vyötärön pituiset, terveet ja paksut luonnonkiharat):

-biotiini

-terveellinen ruokavalio (paljon rasvaa ja vitamiineja)

-hennalla värjäys

-ei fööniä ja muita kuumia laitteita (ehkä kerran 2kk suoristan hiukset)

-palashampoo ja luonnonkosmetiikan hoitoaine

-ei lakkaa, muotoilutuotteita tms

-jos latvat tuntuu pörrösiltä niin vähän kookosöljyä

-ei silikonia

-tangle teezer ja puhelinlankaponnarit

Ja tärkein, ei saksia!

Vierailija
12/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein pitkää tukkaa ei saa oikein laitettua mitenkään. Lisäksi on raskas ja hankala, kun jää kiinni kaikkialle.

Minulla oli puoleenväliin pakaroita asti yltäneet hiukset, kun pätkäisin pitkäksi polkaksi. Olivat olleet yli vyötärömitassa melkein 10 vuotta. Enää ei tukka roiku suorana kasvojen vieressä vaan menee kauniisti laineille. Teki kasvoja kohottavan efektin. Eikä särje päätä enää ja hiuksille viitsii tehdäkin jotain. Viemärinkin puhdistus on miellyttävämpää, eikä vetoketjujen ja auton ovien kanssa tarvitse varoa.

Onhan se pitkä tukka kaunis, mutta en minä jaksa sitä enää. Aika aikaansa kutakin.

- +30v paksutukka

Vierailija
13/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on lähes vyötärölle. En halua ihan vyötärölle asti, koska jo tässä pituudessa itseäni ärsyttää kun ne menevät kainaloiden alle määrätyissä tilanteissa. Niistä tulee jossain kohtaa aika painavan tuntuiset ja hiostavat jos niitä pitää auki. Nuttura tuntuu suht raskaalta ja valahtaa helposti alas niskaan. Äkkiä ne oikeastaan kasvavat, n. 10 cm vuodessa.

Vierailija
14/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kiireinen työssä vuoden verran, siinä ne ehtivät kasvaa jo aika paljon. Sitten tasoitusta ja toinen vuosi samalla tavalla. Hiukset kun kasvavat huomaamatta. Pitää olla kiireinen, niin ei tule ajateltua niitä hiuksia ollenkaan.

Vierailija
15/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukseni ovat tätä paksuusluokkaa:

Tämä näyttää minusta hyvältä.

ap

Minusta ei. Latvat ovat narut. Tukka kaukana keskipaksusta. Keskipaksussa tukassa ei ole narulatvoja .

Vierailija
16/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hiusten laatu on hyvä, niin miksei voi kasvattaa lettinsä vaikka polviin asti ulottuvaksi?

Omat hiukseni eivät enää kasva kunnolla edes olkapääpituuteen ja näky niistä pidempänä tuo mieleen Pelastusarmeijan edustajan. Vanhentaisi 10 vuotta.

Mutta tosiaan pitkiä hiuksiakin pitäisi laittaa. Pitkin selkää roikkuva fleda tekee usein keski-ikäisestä naisesta noita-akkamaisen. Sama koskee ärjyjä värjäyksiä.

Vierailija
17/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (38) onnistuin korjaamalla elämäntavat (lepo, ruokavalio) ja lopettamalla hiusten käsittelyn. Siis kaiken käsittelyn: ei väriä, ei lämpöä, ei muotoilutuotteita. Pesu kahdesti, korkeintaan kolmesti viikossa, ei sulfaatteja, ei silikonia. Latvojen tasaus kerran vuodessa. Taustalla on vakava sairaus, jonka hoito pudotti hiukset kokonaan, joten nämä nykyiset eivät ole niin sanotusti alkuperäiset. Kasvunopeus on nykyään ihan toinen, vaikka laatu pysyi samana.

Aloitin nk. poikatukasta viisi vuotta sitten, nyt latvat keikkuvat takapuolen kohdalla, bcl- eli suomalaisittain persvakomitassa, noin 85 sentissä. Aiemmilla kasvatuskerroilla en ole päässyt edes vyötärölle. Hiukseni ovat piikkisuorat ja lasimaiset. Syy siihen, miksei näitä juuri näe, on käytäntö: sisätiloissa voi pitää tukkaa auki, ulkona se on auton oven välissä ja yöllä kumppanin tyynyllä. Pidän erilaisia letti- ja nutturakampauksia, leikkaamassa en ole. Tyylikysymyksillä ei ole merkitystä.

Vierailija
18/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

Vyötärönpituinen tukka oli raskas, työläs pestä ja kuivui hitaasti. Joskus on ikävä pitkiä kutreja, mutta sitten muistan, miten inhottavalta märkä pitkä tukka tuntui selässä, kun astui suihkusta ulos. Ja pitkiä hiuksia löytyi joka paikasta, karvapalloina pyykin seasta, omasta ja petikaverin pakaravaosta. Kampaus oli minun kärsivällisyydellä ja taidoilla joko ponnari tai nuttura, se siitä vaihtelusta.

Kasvata ihmeessä omat hiuksesi, tässä vain syitä, miksi pätkäisin omani.

Vierailija
19/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein pitkää tukkaa ei saa oikein laitettua mitenkään. Lisäksi on raskas ja hankala, kun jää kiinni kaikkialle.

Minulla oli puoleenväliin pakaroita asti yltäneet hiukset, kun pätkäisin pitkäksi polkaksi. Olivat olleet yli vyötärömitassa melkein 10 vuotta. Enää ei tukka roiku suorana kasvojen vieressä vaan menee kauniisti laineille. Teki kasvoja kohottavan efektin. Eikä särje päätä enää ja hiuksille viitsii tehdäkin jotain. Viemärinkin puhdistus on miellyttävämpää, eikä vetoketjujen ja auton ovien kanssa tarvitse varoa.

Onhan se pitkä tukka kaunis, mutta en minä jaksa sitä enää. Aika aikaansa kutakin.

- +30v paksutukka

Mulla on pakaroiden puoliväliin olevat hiukset, enkä mistään hinnasta suostuisi leikkaamaan! Polkat yms. on jo nähty ja aina olen katunut lopulta. Ovat niin tavanomaisia ja tylsiä.

Vierailija
20/43 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

A) Hiukset ei kasva

B) Hiukset ponnarilla laitettuna kynän paksuiset

C) Hiukset alkaa ärsyttää

D) Halutaan vaihtelua (ei osata tehdä kampauksia)

Jne.

Mulla oli ton pituset mitä sulla, ehkä vähän pidemmät, just just rintojen alle. Ja kaikki noi yllämainitut syynä, etten enää jaksanut kasvattaa. Hiukset oli samassa pituudessa 2 vuotta, eikä vaan kasvaneet enempää. Plus osa hiuksista jäi jostain syystä vähän yli hartiapituuteen (huonompi laatu esim. ohimoilla), vaikka osa oli pitkiä.

Mulla on ihan älytön hiustenlähtö (ollut aina) ja niitä hiuksia oli _kaikkialla_. Oma kämppä ja vaatteet täynnä hiuksia, poikaystävän kämppä täynnä hiuksia, vanhempien kämppä täynnä hiuksia. Vaatteissa, lattialla, matolla, tuoleilla. Kerääntyneinä tukkoihin, vaikka imuroin 1krt/vko.

Jo pelkästään vaihtelunhalu aiheuttaa monille sen, ettei jakseta kasvattaa. Eikä kaikki pidä pitkistä hiuksista edes ulkonäöllisesti tai pitkät hiukset ei sovi omaan persoonaan.