Valmistun lähihoitajaksi, ei tuo palkka miellytä.. mitä opiskelisin seuraavaksi?
Kommentit (25)
Palkan takiako opiskelit? Ärsyttää kun hoitoalalle hakeutuu ihmisiä vääristä syistä! Tällä alalla halutaan auttaa ihmisiä ja tehdä palkitsevaa työtä. Halutaan olla mukana tekemässä sairastuneen ihmisen elämästä ja olemisesta siedettävämpää ja parhaimmassa tapauksessa potilaat parantuvat silmissä ja mikään ei ole upeampi näky. Tällä alalla ei olla euron kuvat silmillä. Kun minä näen, että edes jonkun potilaani tila kohenee paremmaksi, on se palkitsevampaa kuin raha.
Lähärit tienaa oikeasti aika hyvin. Saavat lyhyellä koulutuksella vuorotyössä jopa samaa palkkaa kuin korkeakouluista valmistuneet.
Opiskele tradenomiksi niin saat vielä huonompaa palkkaa.
Et sitten vaivautunut ottamaan palkkatasosta selvää ennen opiskelun aloittamista?
Sehän on hyvä palkka amistutkinnolla. Mä taas kiroan, että menin lukioon enkä opiskelemaan lähihoitajaksi. :D
T: toivottavasti tuleva sairaanhoitajaopiskelija
Hyvä palkka niillä mun mielestä on :o
Vierailija kirjoitti:
Palkan takiako opiskelit? Ärsyttää kun hoitoalalle hakeutuu ihmisiä vääristä syistä! Tällä alalla halutaan auttaa ihmisiä ja tehdä palkitsevaa työtä. Halutaan olla mukana tekemässä sairastuneen ihmisen elämästä ja olemisesta siedettävämpää ja parhaimmassa tapauksessa potilaat parantuvat silmissä ja mikään ei ole upeampi näky. Tällä alalla ei olla euron kuvat silmillä. Kun minä näen, että edes jonkun potilaani tila kohenee paremmaksi, on se palkitsevampaa kuin raha.
Aijaa? Mites se silloin 10 vuotta sitten meni oikein?
Miksi olet teeskentelemässä, että haluaisit auttaa muita ja olisit oikeasti toisten ihmisten elämäntilanteista kiinnostunut?
Toivottavasti vaihdat alaa.
Työkkäri varmaan ohjasi lähärikoulutukseen. Niin yrittää tehdä kaikille työttömille soveltumattomuudesta huolimatta.
Kouluttaudu vain alalle jolle haluat. Ei tarvitse sitten myöhemmin katkeroitua ja valittaa pientä palkkaa. Ole oman onnesi seppä!
Lääkis ja hoitoala on kyllä semmosia paikkoja, joihin pitäis olla entistä suurempi seula hakuvaiheessa! Esim lääkiksessä ei ollenkaan katsota soveltuvuutta??????
Minkä alan lähäri olet? Vähän ehkä antais suuntaa mihin päin kannattas tai kiinnostas jatkaa..
Et sä amistutkinnolla edes voi saada parempaa palkkaa ku lähäri. Lisäks vielä hyvä työllisyystilanne. Nyt vaan mietit uuden alan itsellesi mutta mitään et ole menettänyt opiskellessasi lähäriksi!
Vierailija kirjoitti:
Älä lässytä paskaa. Tätä työtä tehdään rahasta - samalla tavalla kuin muitakin töitä. Jos olet eri mieltä, mene vapaaehtoistöihin ja elätä itsesi pyhällä florence-hengellä, äläkä täällä trollaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja just sun kaltaiset "tämä on kutsumusammatti!!!!111?+!!?"-paskiaiset ovat syynä hoitoalan huonolle palkkaukselle vastuullisesta työstä huolimatta.
Rahan riittävyys on ihan validi huoli ja se vaikuttaa myös työn laatuun, kuten mikä tahansa stressi.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä se.
Unohda opiskelu, mene töihin ja sijoita kaikki minkä voit. Muutaman vuoden kuluttua saat ihan kivasti lisätuloja osingoista. Opiskelun jatkaminen ei välttämättä auta sinua hyväpalkkaisiin töihin tai jos auttaa, olet hukannut vuosia sekä tuottoja.
Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kyseessä kutsumusammatti, on sama kuinka vähän tienaa? Kutsumuksella kun ei makseta vuokraa ja laskuja tai elätetä perhettä. Ei ihmekään ettei palkat nouse mihinkään ikinä.
Lue sairaanhoitajaksi ja sen jälkeen yliopistossa terveystieteiden maisteriksi.
Älä ainakaan jatka esimiestehtäviin. Yksikköni lähihoitajat saavat lähes saman nettona vuorolisien kanssa kuin minä, mutta ilman jatkuvaa stressiä ja painetta.
Vierailija kirjoitti:
Et sä amistutkinnolla edes voi saada parempaa palkkaa ku lähäri. Lisäks vielä hyvä työllisyystilanne. Nyt vaan mietit uuden alan itsellesi mutta mitään et ole menettänyt opiskellessasi lähäriksi!
Höpö höpö. Sähköasentaja ansaitsee enemmän. On vain vaikeampi päästä opiskelemaan sähköasentajaksi kuin lähihoitajaksi.
No onhan se hyvä koulutukseen nähden.