Käytättekö usein mikroautouunia
Itse käytän melko harvoin,ehkä kerran viikossa jotain lämmäytän.
Kommentit (24)
En edes omista sellaista. Se tekee kuollutta ruokaa!
Ei, mä käytän sellaista irlantilaista turveuunia
En tietenkään käytä. En omista enkä halua.
Luulin lapsena oikeasti, että se on mikroautouuni.
Käytän sitä päivittäin veden lämmittämiseen. Pari kertaa viikossa sulatan ja lämmitän pakastimessa olleen ruoan.
Minä sulatan leipää pakastimesta ja teen aamupuuron mikrossa. Lämmitän myös esim eilistä ruokaa jääkaapista ja joskus jotain eineksiä. Lämmitän myös maidon jos teen maitovaahtoa mutterikahviin, nam. En pärjäisi ilman mikroa.
Sana kirjoitti:
Luulin lapsena oikeasti, että se on mikroautouuni.
Käytän sitä päivittäin veden lämmittämiseen. Pari kertaa viikossa sulatan ja lämmitän pakastimessa olleen ruoan.
Miksi varastoit ruokaa? Eikö jumalan sanassa erikseen kielletä ahnehtiminen?
En tarvitse mikroa, siksi minulla ei sellaista ole.
En ole moista edes nähnytkään kuin mikroautouuni. Mitä sillä tehdään? Mulla on kyllä kotona mikroaaltouuni ja sillä välillä lämmittelen ruokaa.
Onko se joku uusi keksintö liittyen mikroautoihin?
Mulla on kyllä bemariautouuni, onko sama asia?
Olen lukenut että mikroaaltouunin käyttö on terveysriski, aiheuttaen esimerkiksi epäterveellistä säteilyä! En tiedä onko tämä vain propagandaa, mutta meidän perheessä on vähennetty mikron käyttöä, varsinkin nuorimmaisten ruoan osalta. Usein valmistamme ruokaa useamman päivän tarpeisiin, joten pyrimme lämmittämään ruoan hellalla tai uunissa mikron sijaan.
Mikroautouuneja emme käytä tätä vähääkään. :)
Aina kun täytyy päästä paikasta A paikkaan B
Käytän arkisin työmatkoihin, siellä on ihanan lämmintä sisällä
Voin/margariinin sulatukseen leivonnassa käytän mikroa. Edellisen päivän ruuat lämmitän mieluummin pannulla tai uunissa. Popparit tein ennen mikrossa, mutta sitten kokeilin tehdä nekin kattilassa, ja se olikin paljon helpompaa ja paremman makuisiakin niistä tulee.
Mikro lämmittää tosi epätasaisesti ja itse lautanen kuumenee ihan hitosti. Mikropuuro on jotain aivan helvetiillistä räjähtävää sotkua.
Lapsena ja nuorena tuli ihan riittävästi "tehtyä" mikrotettua ruokaa 3-vuorotyötä tekevän yh-äidin kasvattina. Teini-iässä kyllä monesti tein itse ruokani uunissa tai hellalla, jos ei ollut äiti kotona ruokaa laittamassa. Mutta myös roiskeläppää mikrossa lämmitin usein päivän ainoana lämpimänä ruokana.
Äiti oli kyllä todells hyvä ja huolehtivainen, nutta ei ehkä mikään keittiömestari. Nykyään sitä kuitenkin arvostaa ruokaa ja ruuanlaittoa melko paljon.
Kylllä mä lämmmitän mun mafiooso pizzat silllä.
Joka päivä. Lämmmitykseen ja sulatukseen, mutta ruokaa en ole koskaan mikrossa laittanut.