HeVi-osaston kestopussit
Miten niitä käytetään? Tahtoisin lopettaa muovipussien käytön kokonaan ja siirtyä kestopussiin.
Kommentit (14)
Otat kestopussin. Punnitset rehut ja laitat rehut siihen pussiin ja rehujen hintatarra myös siihen pussiin. Kassalla veloittavat rehujen hinnan ja sen pussin hinnan.
Kun olet maksanut sen pussin, otat siitä hintalapun pois. Poista myös rehujen hintatarra pussista. Seuraavalla ostoskerralla taas punnitset rehut ja laitat hintatarran kanssa siihen pussiin. Kassalla veloitetaan vain rehujen hinta, koska pussi on jo edellisellä kerralla ostettu. Jne.
^ Ok, kiitti vastauksesta. Ja voinko sitten vaikka punnita kolme tomaattia, laittaa ne pussiin ja kaksi paprikaa, laittaa ne pussiin ja niiden tarrat pussin kylkeen?
^ Cool! Heti seuraavalla kauppareissulla hankin kestopussin. Ekoteko se on pienikin teko. :)
Voit laittaa eri tuotteita samaan pussiin, kunhan on hintalaput kaikista. Se tarra ei oikein pysy siinä pussissa niin itse liimaan sen siihen naruun, jotkut on laittaneet naruun jonkun lätkän missä tarrat pysyvät
^ Ok, totuttelun kautta oppii. :) Aikoinaan peruskoulussa virkattiin sellaisia pienireikäisiä pussukoita. Ne voisi toimia hyvin kestopussina. Osaiskohan tuota vielä virkata. :)
Minkähintainen tuo kestopussi on, esim s-marketissa? Tai jossain.
Voi se pussukka olla kotokutonenkin. Pääasia, että hintatarrat on tallessa kassalla ja oikein merkinnöin.
Kyllä, minä pakkaan banaaniterttuni muovipussiin. Aina.
Repikää siitä!
Olenko ainoa, joka hämmentyy aina nähdessään ilmaisun "hevi-osasto" ennenkuin muistaa, mistä on kysymys? :D
Ehdotan, että peruskoulussa jokainen oppilas virkkaa pussukan HeVi-osaston ostoksia varten.
Hevijätkien pussit kestää kovaakin vääntöä. Kertapussimiehet ovat kertakäyttösaastaa.
Mä lataan hevini Spotifystä, en tarvii pusseja.