Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa kun koulut alkaa ja taudit kiertää muksujen mukana kotiin ! Täällä mutsi räkätaudissa, mutta töihin mentävä.

Vierailija
29.08.2017 |

Nenä valuu kuin vesiputous, samoin silmistä valuu vettä niin että meikkaamisesta turha unelmoidakaan. Silti pelkkä nuha ei ole syy jäädä kotiin. Mies tulee vasta ylihuomenna, äitini hoitaa kolmasluokkalaista jolla kuumetta ja hake pikkusiskon eskarista.
Ätsii! Trööt. Daadana.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitat vaikka olet saanut ilmaista apua?

Vierailija
2/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä, kun on näin surkea olo mutta töihin on mentävä ja vedettävä hymy naamalle! 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä, kun on näin surkea olo mutta töihin on mentävä ja vedettävä hymy naamalle! 

ap

No voi voi. Moni joutuu palkkaamaan sen avun päiväksi ja illalla työpäivän päälle vetämään vilä sen kotirumban. Ja tienestit menee siihen hoitajaan...

Vierailija
4/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelit sitten lähteä huolehtimaan siitä että tauti leviää edelleen?

Vierailija
5/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel you. Kurkku kipeä, nenä vuotaa mutta saikusta turha unelmoidakaan ellei kuume nouse! Ja töistä tämän sain, olen päiväkodissa töissä.  Rakastan työtäni mutta ikävä osuus on tämä joka syksyinen tautien joukkohyökkäys, jolta ei suojaa edes ahkera käsienpesu kun 2v kiipeää syliin ja aivastaa naamalle!

Vierailija
6/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No voi voi. Moni joutuu palkkaamaan sen avun päiväksi ja illalla työpäivän päälle vetämään vilä sen kotirumban. Ja tienestit menee siihen hoitajaan...

Samaa olin tulossa sanomaan. Mulla ei ole ollut ilmaista hoitoapua ikinä, aika luksusta olisi kyllä moinen...

Vierailija
7/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Samaa olin tulossa sanomaan. Mulla ei ole ollut ilmaista hoitoapua ikinä, aika luksusta olisi kyllä moinen...

Vielä eskarilainenkin haetaan...

Vierailija
8/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelit sitten lähteä huolehtimaan siitä että tauti leviää edelleen?

Et vissiin ole työelämässä? Pomo ei hyväksy kotiin jäämistä, eikä saikkua heru jos olet kuumeeton ja pysyt tolpillasi!  Nuha ei riitä. Yskä ei riitä.  

ap

Vierailija
9/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi teen työtä kotoa käsin, vielä on tuoreessa muistissa se  kerta kun   olin yskäinen ja pääkipuinen ja puolikuollut mutta vittumainen työterveyslääkäri oli sitä mieltä, etten voi jäädä sairaslomalle kun lämpö on normaali.  

Vierailija
10/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Flunssaa ja TÄITÄ saatana!

Joka syksy jo ekalla viikolla täivaroitus. Ja nyt ekaa kertaa tarttui meillekin. Meidän lasten koulussa joka vuosi ja koko vuoden noita täitä on tarjolla.

Vierailija
11/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puhuko paskaa! Jos olet niin kipeä ettet töihin pysty niin takuulla saat saikkua. Ei se kuume nykyään oo enää mikään mittari ja sehän laskee buranalla...

Vierailija
12/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Flunssaa ja TÄITÄ saatana!

Joka syksy jo ekalla viikolla täivaroitus. Ja nyt ekaa kertaa tarttui meillekin. Meidän lasten koulussa joka vuosi ja koko vuoden noita täitä on tarjolla.

Kiitti, päätä alkoi kutittaa

Vierailija
13/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka elokuu tulee tää flunssa. Joka ikinen elokuu. Ensin nenä on tukossa pujon takia ja sitten iskee tää.

Onneksi lapset jo isoja ja omatoimisia.

Vierailija
14/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vee mitä valitusta taas. Jos vaihtaisitte osia mun kanssa päiväksi niin loppuis valitus seinään. Mulla on perussairaus ja rankka lääkitys, minkä takia KAIKKI pikku tauditkin nostavat kuumeen ja vievät voimat. Mutta töissä on käytävä, kuumeessakin, ellen halua potkuja. Ottaisin niin paljon mieluummin vuotavan nenän kuin kuumeen.

Vierailija
15/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa nyt taas? Mikä lääkäri ei myönnä saikkua ap:n oireiden perusteella ja mikä pomo muka antaa potkut saikun takia? Onko tuo edes laillista?

Vierailija
16/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää, ettei kaikilla aloilla saa olla edes paria päivää poissa omalla ilmoituksella. Sitä kyllä ihmettelen vielä enemmän, että jos menet lääkäriin ja pyydät todistusta sairaudesta, eikö pomo sittenkään anna olla poissa? Kyllähän lääkäri voi kirjoittaa sairaslomaa kuumeettomallekin, jos yleisvointi on muuten tosi huono.

Itse olen opettaja yläkoulussa ja meillä saa olla kolme päivää poissa sairauden takia omalla ilmoituksella. Rehtori ei tule kotiin mittaamaan kuumetta. Juuri nyt olen itse kuumeisessa flunssassa. Todellakin olen poissa enkä leiki mitään työn sankaria. Koulussa vielä epidemiat jylläävät kahta kauheammin, jos sinne sairaat menevät pärskimään ja niistämään. Se kyllä harmittaa, että sekalaisten sijaisten kanssa oppilaat saattavat häröillä ja laiskotella, ja 75 minuutin oppituntien takia parin päivän poissaolo johtaa siihen, että äkkiä ollaan sikana jäljessä opetusaikataulusta. Ja kipeänä hyvien sijaisohjeiden laatiminen on työlästä. No, ainakin saan olla pois ja spulaisrehtori vain tekstaa, että lepäile, terveys on tärkein. Kiitän onneani!

Vierailija
17/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä menisin lääkäriin ja pyytäsin saikkua. Sanoisin,että sain lämmön alas buranalla,mutta oli kuumetta aiemmin.

Vierailija
18/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti flunssaa ei useinkaan pidetä riittävänä syynä jäädä pois töistä. Varmasti ..tuttaa työkavereita, kun tullaan muita tartuttamaan ja oma olokin voi olla jotain aivan järkyttävää. Asiakaspalvelussa tai elintarviketyössä vielä ikävämpi homma. Jälkitaudit voikin olla sitten jo hengenvaarallisia, jos et saa rauhassa sairastaa flunssaasi pois. Sit jos saatkin saikkua, on pomo naama norsunv.tulla, kun työantajan mielestä töissä pystyy kyllä käymään, jos pää ei ole irronnut ruumiista.

Vierailija
19/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla käy sydämen päälle, kun menen puolikuntoisena töihin. Pelottaa joskus, että käy hullusti.

Vierailija
20/24 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla käy sydämen päälle, kun menen puolikuntoisena töihin. Pelottaa joskus, että käy hullusti.

Jos olet saanut sydänlihastulehduksen (jota ei ole helppo huomata ennen vakaviksi äityviä oireita), niin jonain päivänä käykin huonosti. Älkää kiltit menkö kipeinä töihin. Flunssaisena ei saisi rasittaa itseään juuri sen varalta, että on tuo sydänlihastulehdus. Se voi aiheuttaa hengenvaarallisia oireita, jos sydäntä kuormittaa sairaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä