Jatkuvasti kärttyinen mies
Alan olemaan aivan loppu tohon mieheen, aluksi hän oli niin ihana, mutta pikku hiljaa vuosien kuluessa hän on alkanut muuttumaan vihaiseksi. Menettää hermonsa aivan kaikkeen koko ajan. Tiuskii mulle, tiuskii lapsille, tiuskii vanhemmilleen. Olen jo erostakin hänelle puhunut, koska olen niin kyllästynyt ja silloin hän vasta raivokohtauksen saa. Olen kuulemma täys idiootti, jos olen valmis rikkomaan perheemme?! Mitä ihmettä tässä voi enää tehdä? Ja siis on kyllä läsnäoleva isä lapsille ja osaa edelleen joskus olla ihana puolisokin, mutta suoraan sanoen hän on pinna kireällä koko ajan ja se on alkanut vaikuttaa myös mun mielialaan.
Kommentit (29)
Se on vain sitä, kun on ymmärtänyt olleensa pillun huumaama hölmö ja tehnyt päätöksiä joiden seuraukset ovat olleet peruuttamattomia. Munattomuuttaan kuitenkin kiukuttelee muijalle ja muksuille kun ei uskalla kävellä tiehensä.
Tämä kiukuttelu on vain manipulointikeino. Ukonketale on oppinut mistä naruista vedellä jotta pääsee itse helpolla. Parasta lääkettä on ignooraus, jos ei tepsi niin suoraa puhetta. Ei sun tarvi tuollaista sietää vaan ryhdy katselemaan uutta miestä.
Vierailija kirjoitti:
Se on vain sitä, kun on ymmärtänyt olleensa pillun huumaama hölmö ja tehnyt päätöksiä joiden seuraukset ovat olleet peruuttamattomia. Munattomuuttaan kuitenkin kiukuttelee muijalle ja muksuille kun ei uskalla kävellä tiehensä.
Oliko minun eksäni sitten läheisriippuvainen mies?
Mies raivosi iltakaudet minun kotonani yli vuoden ajan,
vaikkei ollut tehnyt yhtään peruuttamatonta päätöstä minua tai lastani koskien.
Hän piti oman asuntonsa kun muutti minun kotiini, ei menty naimisiin, ei ostettu mitään yhteistä,
ei otettu lainaa, ei hankittu yhteisiä lapsia.
Mies maksoi omasta tyhjilläänolevasta asunnostaan joka kuukausi yhtiövastikkeen, minä maksoin yksin kotimme hirmuvuokran,
sekä vesi- ja sähkölaskut.
Oltuaan ensin 3 vuotta kunnollinen avomies, hän muuttui.
Mies huusi ja raivosi lapselleni,
heitteli tavaroita, rikkoi ovia, kiroili ja solvasi lasta.
Hän joi kaljaa joka ilta, huusi ja mölysi ja kävi taksilla ravintoloissa,
eikä suostunut lukuisista pyynnöistäni huolimatta lähtemään ulos, ennenkuin kutsuin poliisit heittämään hänet ulos kodistani.
Ensimmäiset kolme vuotta hän jaksoi teeskennellä raitista ja mukava miestä. Tai sitten hän pettyi perhe-elämään, eikä tajunnut itsekään, millaiseksi hirviöksi alkoi pikkuhiljaa muuttua?
Eroamaan hän ei olisi millään suostunut, joten tehtiin se vaikeimman kautta: poliisit kantoivat ulos.
Sain ikuisen kammon kotonani väkisin roikkuvaan kaljaakittaavaan äijään, ja niin sai varmasti lapsenikin.
Todella vapauttavaa tietää, että olen nyt vapaa.
Yli vuoden odotin koko ajan, että hän lähtisi pois. Lapsikin sanoi, että haluaa kuolla tai mennä lastenkotiin, ellei tuo känninen joka ilta juova ukko mene pois täältä.
Kuulostaa masennukselta, jota mies ei itse tunnista. Oma mieheni oli samanlainen kiukkuilija ja tuskailija, joka lopulta sai haettua masennuslääkkeet. Nyt on kiukku kadonnut ja elämä tasoittunut. Seksielämäkin luistaa, vaikka mies pelkäsi että lääkkeet saattavat siihen vaikuttaa. Mutta ei vaikuttaneet. Mies on itsekin sitä mieltä, että elämänsä paras päätös oli antaa periksi ja mennä psykiatrille.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa masennukselta, jota mies ei itse tunnista. Oma mieheni oli samanlainen kiukkuilija ja tuskailija, joka lopulta sai haettua masennuslääkkeet. Nyt on kiukku kadonnut ja elämä tasoittunut. Seksielämäkin luistaa, vaikka mies pelkäsi että lääkkeet saattavat siihen vaikuttaa. Mutta ei vaikuttaneet. Mies on itsekin sitä mieltä, että elämänsä paras päätös oli antaa periksi ja mennä psykiatrille.
Lisätään vielä, että oma mieheni ei ollut väkivaltainen tai uhkaillut erolla, mutta saattoi vetää äkillisiä kilareita kuin pikkulapsi, joita sitten häpesi jälkeenpäin. Taustalla kova lapsuus, mikä tietysti selitti osan.
Vanhan ketjun uppausta. Huomasin yhtenä päivänä, että suusta karkasi "olkaa nyt hiljaa ja kunnolla, kun isä on kotona" ja miehelle "ei minua lasten huuto haittaa, mutta sinua en jaksa kuunnella"edes kivusta ei saisi lapset itkeä, jos satuttavat itseään.
Mies ei vaan tajua lähteä, vaikka selvästi vihaa perhettään. Minulla ei ole varaa lähteä, kun olen alimman palkkaluokan omaishoitaja, eikä mies päästäisi lapsia mukaani. Jäisivät tänne huudon keskelle. Löytäisipä edes jonkun nuoren lapsettoman naisen, jonka luona voisi olla rauhassa.
En anna miehen olla lasten kanssa keskenään, koska pelkään milloin pinna menee lopullisesti ja vaikka tukistaa tai tönäisee.
T. Täysin umpikujassa
Ap.
Mittauta testoteroniarvot mieheltäsi. Jos ovat päin honkia, apua on nykyisin saatavilla lääkäristä.
Kun saa tasot kohdilleen, saat uuden, ihanan miehen.
Kasvoin draamakuningasisän alaisuudessa, jossa meidän muiden perheenjäsenten tehtävä oli olla mahdollisimman hiljaisia, hajuttomia, mauttomia ja värittömiä. Tasoitella tietä ja kävellä munankuorilla.
En suosittele kellekään. Vääristää lapsen näkemystä siitä, millaisia oikeuksia hänellä on omiin rajoihinsa. Oppii siihen, että aina ensin pitää välttää suututtamasta tai loukkaamasta muita, vaikka itse kärsisi siinä. Oppii, että tällainen manipuloiva kiukkupuoliso ja kireä tunnelma kotona on normaali parisuhde. Oppii, että voin riehua kuin isä tai hautautua multaan kuin äiti sukupuolesta riippuen.
Miten te edes sallitte moista kohtelua itsellenne tai lapsellenne?
Kyllä aikuiselta mieheltä voi odottaa aikuisen käytöstä eikä uhmaikäisen taaperon jalanpolkemista ja solvaamista. Jos ei onnistu, ovi on olemassa. Ukko mäkeen pilaamasta kaikkien elämää ja pahimmillaan vielä seuraavienkin sukupolvien elämää, kun lapset siirtävät opitut mallit omille lapsilleen.
Sano sille että sulle sopiii että hän lähtee muualle murjottamaan. Ei tuollainen käytös ole oikein ja kohtuullista sinua kohtaan.