Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvasti kärttyinen mies

Vierailija
28.08.2017 |

Alan olemaan aivan loppu tohon mieheen, aluksi hän oli niin ihana, mutta pikku hiljaa vuosien kuluessa hän on alkanut muuttumaan vihaiseksi. Menettää hermonsa aivan kaikkeen koko ajan. Tiuskii mulle, tiuskii lapsille, tiuskii vanhemmilleen. Olen jo erostakin hänelle puhunut, koska olen niin kyllästynyt ja silloin hän vasta raivokohtauksen saa. Olen kuulemma täys idiootti, jos olen valmis rikkomaan perheemme?! Mitä ihmettä tässä voi enää tehdä? Ja siis on kyllä läsnäoleva isä lapsille ja osaa edelleen joskus olla ihana puolisokin, mutta suoraan sanoen hän on pinna kireällä koko ajan ja se on alkanut vaikuttaa myös mun mielialaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. En tosin ole puhunut erosta. Olen vain kysynyt mitä järkeä on tapella koko ajan. Lapsillekin todella hyvä malli kuinka käsitellä tunteita ja vastoinkäymisiä. Mies on vielä iso ja kovaääninen, lapsetkin monesti säikähtävät suuttumustaan. Olen vähän umpikujassa mitä tehdä. Silottelen sitten kaikille tietä ja koitan järjestää aisiat niin ettei miehellä pala pinna vaikka palaa se silti aina, ja kärrään lapset muualle kun näen että miehellä alkaa pinna kiristyä jne. Toimin varmaan väärin mutta en ole toistaiseksi löytänyt ulospääsyä. Oma jaksaminenkin on tiukalla mutta jaksan vielä toistaiseksi olla se turvallinen aikuinen. Välillä koitan puhua miehelle järkeä mutta saan usemmiten vastaukseksi ole hiljaa tai että älä jaksa. 

Vierailija
2/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakkauden teot vahvimpia? Jos miehellä paha olla, koittakaa auttaa eikä uhkailla. Pinna kireällä kertoo siitä että on hermostunut ja eihän silloin voi nauttia elämästä, kuvittele nyt itsekin, voiko samaan aikaan olla vihainen ja nauraa onnesta niin että vattaan koskee. no ei voi. Eli nyt hop hop miettimään myötätunnolla mikä miestä voisi vaivata, miten osoittaa lämpöä ja rakkautta aidoin teoin. Helppohan se on rakastaa ihmistä joka on kiva kokoajan, mutta nyt katsotaan miten toimitaan tosipaikan tullen. Ehkä hänen mieltään painaa jokin asia. Ehkä hän vain jäänyt pitkäaikaiseen stressikierteeseen eikä edes tiedosta sitä enää itse? sen voi katkaista tietoisesti, voitte yhdessä alkaa tehdä harjoituksia. googleta vaikkapa DNRS ja löydät infoa miten käytännössä hermostuneisuuden kierteen voi katkaista. Otat vaikka itse terveempänä vastuun tästä kun miehellä ei tuossa tilassa ole siihen kykyä, niin ohjaat hänet yli aallokon tässä kohtaa ja opettelet itse tarvittavia taitoja ja sitten autat miestä auttamaan itseään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali + steroidit ovat tuhonneet monta hyvää miestä, henkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
4/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toi johtui siitä että mies oli alkanut taas polttaa tupakkaa, mutta poltti salaa ja vain töissä ja oli sit kotona pahalla tuukella viekkareiden vuoksi. Tajusin tän vasta jälkeenpäin, kun mies oli jäänyt polttamisesta kiinni.

Vierailija
5/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinennnnn nainennnn.🎶

Vierailija
6/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andropaussi?

Työstressiä?

Tyytymättömyys valittuun elämäntapaan?

Vierailija
7/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut?

Vierailija
8/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kuten edellä on mainittu, kyseessä on luultavastikin jotain stressin/ahdistuksen/masennuksen tapaista mikä purkautuu kiukkuna. Turhautuneisuutta lisää uhkailu erolla.

Koita mennä vastaan ja lähde kysymään, mikä miehelläsi on. Kerro, että olet tukena ja haluat saada suhteen toimimaan - myös lasten takia, mutta ennenkaikkea terveellisen parisuhteen takia.

Toimi näin, mikäli tosissaan haluat auttaa miestäsi ja jatkaa hänen kanssaan.

Vierailija
9/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli tuollaisia oireita, koska en ollut ollenkaan tyytyväinen elämääni. Terapian avulla sain selville, että omat arvoni olivat jotakin aivan muuta kuin se perus keskiluokainen idylli. Vaihdoin työpaikkaa, erosin ja mistauduin nuoruuden harrastukselleni, jonka olin työntänyt sivuun. Asun vuokralla, en omista autoa ja rahaa on käytössä vähemmän, mutta olen tavannut huikeasti uusia ihmisiä, toteutan minulle tärkeitä asioita ja olen onnellisempi kuin koskaan. Harmi vain, etten alunperin kuunnellut itseäni.

Vierailija
10/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos on yrittänyt rakastaa, puhua, antaa tilaa? Mikään ei tunnu auttavan? Pitääkö odottaa että toinen tajuaa ettei halua tätä elämää? En voi tarjota hänelle valmista vastausta vaikka intuitioni sanoo että näin on. Välillä tuntuu aivan kuin hän vihaisi minua. Koitan pitää etäisyyttä, mutta olla tavoitettavissa jos tarvitsee. Useimmiten ei tarvitse. Tämä siis toinen kirjoittaja..

Osa minusta pelkää että hukkaan elämäni koska mies ei tunnusta tosiasioita. Mitä mulle jää käteen? Pahimmassa tapauksessa hukatut vuodet (vaikkei näin saisi ajatella) kun mies vasta tajuaa ettei rakastakaan mua ja mä olen nähnyt tämän jo kauan..

Vierailija
11/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos on yrittänyt rakastaa, puhua, antaa tilaa? Mikään ei tunnu auttavan? Pitääkö odottaa että toinen tajuaa ettei halua tätä elämää? En voi tarjota hänelle valmista vastausta vaikka intuitioni sanoo että näin on. Välillä tuntuu aivan kuin hän vihaisi minua. Koitan pitää etäisyyttä, mutta olla tavoitettavissa jos tarvitsee. Useimmiten ei tarvitse. Tämä siis toinen kirjoittaja..

Osa minusta pelkää että hukkaan elämäni koska mies ei tunnusta tosiasioita. Mitä mulle jää käteen? Pahimmassa tapauksessa hukatut vuodet (vaikkei näin saisi ajatella) kun mies vasta tajuaa ettei rakastakaan mua ja mä olen nähnyt tämän jo kauan..

Miettisin asiaa enemmin siltä kannalta, saatko itse suhteelta sitä, mitä tarvitset. Sen mukaan ne päätökset kannattaa tehdä. Et ole vastuussa puolisosi tunteista, eikä niiden mukaan kannata oma elämää suunnitella.

Vierailija
12/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en haluaisi pelotella mutta entä jos mies ei enää halua olla suhteessa sinun kanssasi

Vierailija
13/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on usein pinna kireällä. Käyn tyttöystävän luona rentoutumassa ja taas jaksaa leikkiä perheenisää.

Antakaa useammin. Helppoa.

Vierailija
14/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu. Mies luulee voivansa aina kiroilla, huutaa ja kolistella kun on pahalla tuulella (mitä onkin usein). Hänellä on lyhyt pinna, joten riitamme alkavat ihan tyhjästä. Hän ei vaikka löydä laturiaan, jolloin alkaa kiroileminen, laatikoiden paiskominen jne... Minäkin hermostun ja sanon asiasta, ja riita on valmis.

Tällaisen ihmisen kanssa on vaikea elää. Oma mielialani laskee aina turhanpäiväisestä kiukkuilusta. Mies aina sanoo, ettei se ole henkilökohtaista eikä hän ole minulle vihainen, mutta kyllä hän äkäisenä syyttelee minuakin ihan turhista.

Vierailija
15/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä jaksa tukea ja ymmärtää kun tuo jatkuu vuosia, eikä ne itsekään löydä syytä käytökselleen, muka puolison vikaa kaikki. Menkööt terapiaan.

Vierailija
16/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä jaksa tukea ja ymmärtää kun tuo jatkuu vuosia, eikä ne itsekään löydä syytä käytökselleen, muka puolison vikaa kaikki. Menkööt terapiaan.

Ei jaksa ei. Ei suostunut terapiaan, ei lääkäriin testosteronin mittaukseen tai sen tutkimiseen onko masennusta. Koko ajan minussa tai lapsissa vikaa. Hänellä on oikeus kiukutella jatkuvasti. Erosin. Kyllä kannatti. Se tunne, kun kivi toisen turhan kiukun kohteena olemisesta nostettiin harheilta, oli jotain sanoinkuvaamattoman ihanaa. Vapaus.

Vierailija
17/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moninkertaiset paineet saavat kenet tahansa ärtyisäksi ja kiivastumaan herkemmin.

Miehellekin voi tulla hormonaaliset ongelmat ja puutostilat. Naiset tietävät tunnemyrskyt ennen menkkoja ja sitte menopaussissa.

Vierailija
18/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijällä on vaihdevuodet.

Ne iskee miehiin 35-55:n ikävuosien välissä.

Itse jouduin ajamaan ulos raivopäisen ukon, joka kehitti joka ilta jostain aiheen, josta pahoittaa mielensä,

kiroilla, huutaa ja paiskoa tavaroita.

Nyt on ihanan rauhallista ja kotoista lapsen kanssa kahdestaan.

Vierailija
19/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit, jos ette välitä itsestänne, välittäkää lapsestanne. Ei ole oikein, että lapsi joutuu pelkäämään omassa kodissaan, omaa isäänsä. Vai odotatteko niin kauan, että aggressio kohdistuu lapseen vai heräättekö vielä silloinkaan?

Vierailija
20/29 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin draamakuningas kehittää riidan tietyin välein vaikka tyhjästä. Tällä hetkellä tosin pientä mykkäkoulua ollut viikon verran kun ei kehtaa aina riehua. Aina sitä tuntuu vituttavan, enkä viitsi enää kysyä mikä on vialla, kun vastaus on joka kerta lopulta: SINÄ.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi