Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelussa ... miten vastaat jos kysytään "mikä on heikoin puolesi?

Vierailija
28.08.2017 |

Tuskin voin vastata totuudenmukaisesti eli "pn päiviä kun ei kiinnosta työt ollenkaan ja sillon teen asiat vähän puolivillaisesti."

:D

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viittaa johonkin puutteeseen, joka on korjattavissa. "En vielä hallitse tietokoneohjelman X käyttöä." Älä mainosta mitään luonnevikaa, joka on pysyvä.

Vierailija
2/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasen puoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin jostain, että oikeiden heikkouksien kertominrn on sata kertaa parempi kuin siloitellun kuvan antaminen itsestään.

Vierailija
4/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työnarkomaani.

Vierailija
5/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko sanoa että olen liian tarkka?

Tarkistan tietojen paikkansapitävyyden monta kertaa ennen kuin luovutan asiakirjat eteenpäin. Tämä on oikeasti heikkous, koska tiedän tehneeni tarkkaa työtä alusta saakka mutta silti tarkistelen.

Työaikaa tähän ei kulu, tarkistelen lähinnä omalla ajalla :/

Vierailija
6/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin kerran vahingossa nuorena ensimmäisessä työhaastattelussani koskaan, että mulla saattaa kestää aikaa että pääsen työporukan juttuihin mukaan. En tullut valituksi, ylläri :D En muista olenko sen jälkeen vastannutkaan tuohon kysymykseen muualla.

Vierailija
7/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa joku sellainen asia, jossa on kaksi puolta ja joista molempia tarvitaan töissä.

On esimerkiksi todella helppo sanoa "pidän selkeästi tiimityöstä ja ihmisten kanssa työskentelystä eniten, mutta teen usein töitä itsenäisestikin".

Tässä siis asian kaksi puolta ovat tiimityö ja itsenäinen työskentely - ja näiden paikkaa voisi vaihtaa ammatin vaatimusten perusteella. Pääideana se, että sanot "pidän asiasta X (jota firmanne tarvitsee), mutta kykenen asiaan Y (jota firmanne tarvitsee)".

Tällä tavoin ei tarvitse tuoda yhtäkään OIKEAA heikkoutta esiin ja voi silti puhua hyvällä omatunnolla totta.

Vierailija
8/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että yliyrittäminen ja heikkouksen pukeminen vahvuuksiksi ym on niin läpinäkyvää. Vaikkapa, että "olen tosi auttavainen ja lojaali, joskus liiankin kiltti" ym piilokehuminen.

Vierailija
9/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistan tietojen paikkansapitävyyden monta kertaa ennen kuin luovutan asiakirjat eteenpäin. Tämä on oikeasti heikkous, koska tiedän tehneeni tarkkaa työtä alusta saakka mutta silti tarkistelen.

Jos olisin työnantaja, tuo viestisi minulle että olet epävarma etkä luota omaan tekemiseesi.

Vierailija
10/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

34958997 kirjoitti:

Ottakaa joku sellainen asia, jossa on kaksi puolta ja joista molempia tarvitaan töissä.

On esimerkiksi todella helppo sanoa "pidän selkeästi tiimityöstä ja ihmisten kanssa työskentelystä eniten, mutta teen usein töitä itsenäisestikin".

Tässä siis asian kaksi puolta ovat tiimityö ja itsenäinen työskentely - ja näiden paikkaa voisi vaihtaa ammatin vaatimusten perusteella. Pääideana se, että sanot "pidän asiasta X (jota firmanne tarvitsee), mutta kykenen asiaan Y (jota firmanne tarvitsee)".

Tällä tavoin ei tarvitse tuoda yhtäkään OIKEAA heikkoutta esiin ja voi silti puhua hyvällä omatunnolla totta.

Työ, työ, työ... entä jos haetaankin ihmistä, joka uskaltaa myöntää olevansa inhimillinen, eikä kaikki liity työminään? Ehkä sellainen on psykologisesti tärkeää, eikä vaan hymistely ja yrittäminen loistaa joka suunnasta.

Vierailija
11/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikointi vierailla kielillä. Ja sen jälkeen kerron, että puhun englantia sujuvasti, mutta kirjoittaminen takkuaa, koska pilkutan suomalaisittain. Tai että saksaa olen puhunut viimeksi alkukesällä, kielitaitoa täytyisi pitää paremmin yllä.

Vierailija
12/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin työnantaja, tuo viestisi minulle että olet epävarma etkä luota omaan tekemiseesi.

Pidät sitten äärimmäisen itsekriittistä perfektionistia epävarmana, olet tyhmä.

Vierailija
13/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin voin vastata totuudenmukaisesti eli "pn päiviä kun ei kiinnosta työt ollenkaan ja sillon teen asiat vähän puolivillaisesti."

:D

Että pidin tuollaista jokseenkin kontekstista irti olevaa kysymymystä aika banaalina.

Vierailija
14/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastasin, että opiskelijan ohjaaminen on omasta mielestä se heikoin juttu, kun on itselläkin vielä niin paljon opittavaa käytännön työstä. Olin ollut 3v yhtäjaksoisesti määräaikaisissa töissä hoivakodeissa ennenkuin hain nykyiseen pestiini. Heti samana syksynä sain oppisopimusopiskelijan ohjattavakseni ja hyvinhän se meni. Molemmat ollaan edelleen samassa paikassa, vaikkakin kumpikin tällähetkellä hoitovapaalla☺

Vierailija
15/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, mistähän se tarve olla täydellinen sitten kumpuaa? Omalla kohdallani ainakin juuri epävarmuudesta. Jos _tietää_ tekevänsä tarkkaa työtä (kuten yllä), mutta pakonomaisesti silti tarkistelee asioita, viestiikö se hyvästä itseluottamuksesta?

Vierailija
16/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen.

Vierailija
17/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vastannut oman työhön liittyvän heikon puoleni rehellisesti ja suosittelen samaa. Tässä halutaan mitata itsetuntemusta ja taitoa vastata hankalaan kysymykseen, ei niinkään niitä huonoja puolia.

Itse olen projektipäällikön työtä hakiessani kertonut, että minulla ei ole teknistä taustaa, joten en syvällisesti ymmärrä projektin sisältöä/teknisiä yksityiskohtia. Lisäksi olen kertonut että hyvä työyhteisö on minulle todella tärkeä, ja ahdistun negatiivisessa ilmapiirissä. Sain paikan!

Vierailija
18/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ne sinun huonot puolesi vähän siloteltuna, mutta kerro myös että tiedostat asian ja yrität korjata sitä. Esim, jos unohdat asioita helposti, kerro se, mutta kerro myös, että olet alkanut kirjoittamaan muistilappuja /käyttämään kalenterimuistutuksia ettet unohda niitä.

Vierailija
19/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammat voisi kyllä kertoa, että kommunikointi ei ole ihan vahvin puoli... "Keskustelen av-tyylillä."

Vierailija
20/49 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää tehneensä tarkkaa työtä, mutta tarkistelee silti ts. ei luota itseensä, ei se ole itsekriittisyyttä vaan pakkomiellettä lähentelevää epävarmuutta. Ja siis itselläni sama. 

Olen sanonut kolmessa  työhaastatteluissa, että olen erittäin tarkka ja varmistan jopa liian tarkkaan että työn jälki on varmasti hyvä, mikä hidastaa työsuoritustani. En siis ole nopein työntekijä, mutta hyvin luotettava.  Olen joka kerran saanut paikan.  Kerran erikseen kiiteltiin rehellisyydestä. Työnantaja oli kyllästynyt hakuprosessin aikana siihen että hakijat olivat kehuskelleet itseään ja liioitelleet turhan läpinäkyvästi osaamistaan. Ilahtui kun kerroin avoimesti puutteistani. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä