Työhaastattelussa ... miten vastaat jos kysytään "mikä on heikoin puolesi?
Tuskin voin vastata totuudenmukaisesti eli "pn päiviä kun ei kiinnosta työt ollenkaan ja sillon teen asiat vähän puolivillaisesti."
:D
Kommentit (49)
En voi kertoa, koska se on Suomessa laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Olen vastannut oman työhön liittyvän heikon puoleni rehellisesti ja suosittelen samaa. Tässä halutaan mitata itsetuntemusta ja taitoa vastata hankalaan kysymykseen, ei niinkään niitä huonoja puolia.
Itse olen projektipäällikön työtä hakiessani kertonut, että minulla ei ole teknistä taustaa, joten en syvällisesti ymmärrä projektin sisältöä/teknisiä yksityiskohtia. Lisäksi olen kertonut että hyvä työyhteisö on minulle todella tärkeä, ja ahdistun negatiivisessa ilmapiirissä. Sain paikan!
Kiitos tästä, olen miettinyt, mitä itse vastaisin. Itselle tuli mieleen niin kamalia heikkouksia, etten niitä voi missään nimessä sanoa. Mutta toi "ahdistun huonossa työyhteisössä" pitää paikkansa, eikä ole musta ihan kamala heikkous. Ja jos jossain yrityksessä on oikeasti huono työyhteisö, en edes tahdo sinne töihin.
"En ole niin nopea ajattelija, että keksisin äkkiä vastauksia typeriin kysymyksiin, jotka eivät liity olennaisesti asiaan." Ja kaunis ei-vittuilu-hymy päälle.
Puhun Porin murretta. Tarvitseeko tuota siis edes kysyä?
Kas näin muutetaan vahvuudet heikkouksiksi:
- olen välillä liian tunnollinen, minkä takia joudun tulemaan välillä jopa useita tunteja muita aikaisemmin töihin.
- keskityn ja uppoudun työhöni niin hyvin etten malta pitää edes lakisääteisiä kahvitaukoja.
- huono keksimään työn lisäksi muuta tekemistä vapaa-ajalle, joten en tarvitse lomia.
- niin ruma ettei perheenlisäyksestä tarvitse ikinä haaveillakaan
Siis toisin päin :D vai miten päin tuossa lopulta kävi?
Miksi vastata kaikkiin kysymyksiin? Sellaisiin, joissa ei ole mitään järkeä? Senkin voi kertoa. Ehkä työhaastattelijat saavat vihdoin ansaitsemansa "pienen opetuksen".
Kannattaa vastata rehellisesti. Tän kysymyksen tarkoitus on testata hakijan itsetietoisuutta ja kykyä analysoida itseään. Pointti on siinä, että kerrot heikkoudesta josta olet tietoinen ja sitten kuinka olet pyrkinyt korjaamaan tilanteen.
Mä sanoin viimeksi että olen joskus sokea omille kyvyilleni ja otan ne itsestäänselvyytenä mitä aiheuttaa toisinaan ns. imposter-syndroomaa ja sitä kautta stressiä ja olen opetellut tarkoituksella uuden ajattelutavan ja aktiivisesti arvostamaan omaa osaamistani.
No jo on kysymykset. Ainoa oikea vastaus on, että jos työpaikallanne esitetään noin aivottomia kysymyksiä, ei se ole minua varten. Goodbye! Älkää soitelko. En vastaa.