En huvita mennä kotiin töiden jälkeen..
Ikinä ei jää omaa aikaa. Lastenhoitoa ym. En edes enää urheilemaan kerkeä. Tiskausta , pyykinpesua nakitetaan , vaikka vaimo on kotiäitinä. Minä teen pitkiä päiviä töissä ja olisi kiva joskus levähtää, mutta ei..Olen harkinnut eroa jo pitkään, koska omaa aikaa ei ole oikein mihinkään.
Vauva huutaa kaiket yöt ja minun pitäisi nousta viideltä, että kerkeän ajaa kotoa töihin. Mietin monesti pariskuntia, jotka yhdessä tekevät asioita ja nauttivat elämästä..harmittaa.. Pelkään myös, että tätä rataa ihastun toiseen naiseen. Toisinaan toivonkin sitä, että saan erilaisen elämän.
Kommentit (76)
Suu auki ja puhu sen vaimon kanssa. Kerrot sopivassa hetkessä, miltä tuntuu. Ja muista miettiä myös ratkaisuja ongelmiin esim omat harrastusillat molemmille, ehkä lastenvahti kerran viikossa. Ilta, jolloin toinen vie vauvan ulos pitkälle lenkille ja toinen voi levätä ja toisinpäin. Toimii meillä.
Onneks mun mies ei ole tuollanen itkuiita kun sinä.
Joo, yllättäen vanhempana ei voi elää samoin kuin lapsettomana. Et ole vastuussa lapsestasi 50-prosenttisesti vaan 100-prosenttisesti. Jos naisesi ei hoida omaa osuuttaan, sinä hoidat hänenkin osuutensa. Lapsen hyvinvointi menee oman mukavuudenhalusi yläpuolelle. Lasta ei voi hoitaa vain puoliksi, koska toinen sluibailee.
Mikäs se niin raskas työ on? Ehkä se on vaan sun näkemys, että teet kaikki kotityöt. Tai jonkun muun.
Ei säälipisteitä. Suu auki ja hommat puoliksi vaimon kanssa. On sun mentävä kotiin sittenkin, kun vauvat ovat murkkuikäisiä ja lupaan, ettei sekään aina huvita. Tuo vaihe nyt vaan on tuollainen, seuraavaksi tulee muuta.
Itseä välillä veetuttaa kun miehellä on niin paljon noita omia "pakollisia" töitä ulkona, etten mä ehdi liikkua tarpeeksi. Joka olis mulle tosi tärkeää, mut ymmärrän kyllä että koska hän on hyvin työorientoitunut, hän ei kestä että joku paikka repsottaa. Kaikkea ei voi saada.
Elämä tuntuu tuolta juurikin silloin kun vauva on vielä vauva-pieni käärö vain.. Odota kun joku päivä tulet kotiin ja teillä on kotona pikku taapero joka hihkuen juoksee luoksesi ja sanoo "isi tuli leikitään" silloin ymmärrät oikeasti, että kaikki oli sen arvoista, ettei sitä omaa aikaa ole enää niin paljon ikävä kuin ennen oli. Joku on se tärkein ja se joku odottaa sinun tapaamistasi aina hymyssä suin. Sinulla voikin olla yllättäen kiire päästä töistä kotiin. Älä siis murehdi nyt tätä hetkeä. Ole vaimosi tukena ja muista vaan rakastaa koko perhettäsi. Hyvä tulee aina takaisin:) muista se!
-eräs äiti vaan:)
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa, että myös vaimosi kaipaa sitä, että te oikeasti jakaisitte arkenne ja lastenhoidon yhdessä tasavertaisesti. Isät ne vaan kokemuksen ja paremman tiedon puutteessa kuvittelee, että itse sitä muka painetaan niin rankkaa duunia ja vaimo senkus vetää lonkkaa himasssa lasten kanssa ja nakittaa siihen päälle kotitöitä miehelle illaksi. Miehet ei vaan tajua, että ihan oikeasti, kotona lasten kanssa törkeän univelkaisena on hemmetin paljon rankempaa kuin käydä vain töissä sen 5 päivää viikossa perus 8h ja sitten tulla kotiin "ansaitusti" lepäämään. Että haista sä vaan ap paska.
Huh. Mielestäni on otettava se oma aika ainakin työpäivinä. Huuda tasa-arvoa väsyneelle, ei kannata.
Vaimokin odottaa, että pääsis työpäivän jälkeen vähän hengähtämään. Jos teillä ei voimavarat riitä, hankkikaa ulkopuolista apua. Taidat olla aika heikko lenkki. Turhake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyön vetoa, että myös vaimosi kaipaa sitä, että te oikeasti jakaisitte arkenne ja lastenhoidon yhdessä tasavertaisesti. Isät ne vaan kokemuksen ja paremman tiedon puutteessa kuvittelee, että itse sitä muka painetaan niin rankkaa duunia ja vaimo senkus vetää lonkkaa himasssa lasten kanssa ja nakittaa siihen päälle kotitöitä miehelle illaksi. Miehet ei vaan tajua, että ihan oikeasti, kotona lasten kanssa törkeän univelkaisena on hemmetin paljon rankempaa kuin käydä vain töissä sen 5 päivää viikossa perus 8h ja sitten tulla kotiin "ansaitusti" lepäämään. Että haista sä vaan ap paska.
Huh. Mielestäni on otettava se oma aika ainakin työpäivinä. Huuda tasa-arvoa väsyneelle, ei kannata.
Juu, voi se työssäkäyvä vähän ottaa omaakin aikaa, mutta selkainen pitäisi suoda myös joskus sille kotiäidillekin, eikä aina marista töiden jälkeen, kun mitän ei jakseta. Ei se kotona olijakaan voi aina jaksaa.
Sitä perheen sisäistä todellista dynamiikkaahan ei tunne kukaan muu kun perhe itse. Ulkopuoliset ei sitä tiedä.
Sovimme vaimoni kanssa, että otamme aikalisän. Ei ollut valmis jakamaan kotitöitä. .
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheen normaalielämää. Pure hammasta, ei se ikuisesti kestä. Äläkä tee lisää vauvoja.
Ja höpöhöpö! Kyllä molemmille kuuluu myös oikeus levähtää tuosta arjesta! Varmaan ei kukaan kulahtanu väsyny mamma sais tällaista vastausta ikinä.
Vierailija kirjoitti:
No, jos eroat, miten lapsen- ja kodinhoito helpottuu?
Monen kohdalla ero tuo enemmän omaa . Ei ole vaikeaa päätellä.
Vauva huutaa yöt eli vaimo ei saa nukkua öisin. Sinä varmaan vielä vihaisena korvatulpat korvissasi vaimolle huudat kuinka tarvitset täydet yöunet, koska menet töihin. Milloin vaimosi on saanut viimeksi edes nukkua kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Onko vaimosi masentunut vai miksi ei jaksa tehdä mitään?
Joo vaimolla on varmasti tässä taas joku pätevääkin pätevämpi selitys, kun taas mies on haukuttu täysin pata luuhaksi. Taattua av:ta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, voi se työssäkäyvä vähän ottaa omaakin aikaa, mutta selkainen pitäisi suoda myös joskus sille kotiäidillekin, eikä aina marista töiden jälkeen, kun mitän ei jakseta. Ei se kotona olijakaan voi aina jaksaa.
Jos ihminen ei saa tiskejä ja pyykkejä pestyä yhden vauvan kanssa , niin on syytä miettiä onko valmis äidiksi puhumattakaan avioliitosta toisen aikuisen kanssa . yksi lapsi ei estä kotitöitä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheen normaalielämää. Pure hammasta, ei se ikuisesti kestä. Äläkä tee lisää vauvoja.
Ja höpöhöpö! Kyllä molemmille kuuluu myös oikeus levähtää tuosta arjesta! Varmaan ei kukaan kulahtanu väsyny mamma sais tällaista vastausta ikinä.
Taidat olla niitä naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen ei saa tiskejä ja pyykkejä pestyä yhden vauvan kanssa , niin on syytä miettiä onko valmis äidiksi puhumattakaan avioliitosta toisen aikuisen kanssa . yksi lapsi ei estä kotitöitä mitenkään.
Mutta jos se lapsiparka huutaa yöt läpeensä eikä äiti saa nukkua, niin kyllä on ihan kohtuullista että se, joka saa yönsä nukkua, hoitaa kotityöt.
Onko vaimosi masentunut vai miksi ei jaksa tehdä mitään?