Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juuri nyt: Poliisi etsii lastenvaunuista kaapattua 1,5-vuotiasta vauvaa Laukaassa

Vierailija
28.08.2017 |

Lähde Iltalehti.

LAUKAA Kaikki havainnot tapaukseen liittyen pyydetään soittamaan välittömästi hätänumeroon 112.
Poliisi sai ilmoituksen tänään kello 13:10, että Laukaasta Tislaajantieltä on viety asunnon ulkopuolella ikkunan edessä olleista lastenvaunuista noin 1,5 -vuotias vauva.

Vauva oli vaunuissa valjaissa kiinni. Vauvalla on katoamishetkellä ollut päällään turkoosi fleeceasu, jossa pinkit kanttaukset ja valkoisia pallokuvioita. Poliisi epäilee tämänhetkisen tiedon valossa, että lapsi olisi kaapattu.

Poliisi etsii parhaillaan vauvaa. Kaikki havainnot tapaukseen liittyen pyydetään soittamaan välittömästi hätänumeroon 112.

Poliisi tiedottaa tapahtuneesta lisää viimeistään tunnin kuluessa.

Kommentit (281)

Vierailija
101/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli joko löytäjä oli napannut tai taapero osannut avata turvavyöt?

Vierailija
102/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen on löytänyt kunnossa sivullinen nainen. Lähde keskisuomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtenyt kävelemään.

Vierailija
104/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi läheltä, eli herännyt ja lähtenyt itse seikkailemaan ilmeisesti! 

Vierailija
105/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sivullinen nainen löytäjä vai kaappaaja, joka tuli katumapäälle?

Vierailija
106/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin löytyi?

http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201708282200355204_u0.shtml

Vierailija
107/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 1.5v tunnissa menisi enemmän kun pari sataa metriä

Tuon ikäiset ovat kovia hämmästelemään vaikka pientä kiveä pitkän aikaa. 

Vierailija
108/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisipa muutama haaskamamma pettyä kun draama loppui jo ennen kuin kunnolla pääsi edes vauhtiin!

Vierailija
109/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
110/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka joku uskaltaa jättää lapsen yksinään pihalle nukkumaan??

Vähän rajaa tähän kauhisteluun ja sädekehän kiilotukseen  nyt, kiitos! Vauvoja on nukutettu pihoilla ikiajat ja joku rivitalon aidattu takapiha/kerrostalon ensimmäisen kerroksen parveke, ok-talon piha on varmasti turvallinen. Ei tämä ole mikään Belgia. jossa  lapsikaapparit hyppivät aitojenkin yli.

Ennen oli ennen ja nyt on nyt. 

Vierailija
111/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nousi rattaista ja lähtikatteleen maisemia. Heitteillejättö.

Vierailija
112/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisipa muutama haaskamamma pettyä kun draama loppui jo ennen kuin kunnolla pääsi edes vauhtiin!

No nyt se haaskaaminen vasta alkoi. Täällä jo vaaditaan mamman päätä vadille.

Vierailija
113/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsen turvallisuudesta huolehdittu riittävästi?

Vierailija
114/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyi läheltä, eli herännyt ja lähtenyt itse seikkailemaan ilmeisesti! 

Miksi sitten sanottiin, että epäillään ulkopuolista, koska lapsi oli kiinni vaunujen valjaissa? Eikö tuo anna ymmärtää, että heidän lapsensa ei vielä osannut avata valjaita ja juuri siksi ulkopuolista epäiltiin? Eli vanhemmat arvioivat lapsensa taidot väärin.

Vierailija
115/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tytön löysi sivullinen nainen. Lapsi löytyi parinsadan metrin päässä katoamispaikasta."

Kuulostaa siltä että lähti siis itse kävelylle. Hyvä niin.

Tai kaappaaja tuli katumapäälle.

Vierailija
116/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys, missä lapsi oli lähes pari tuntia, kun hälytys tehtiin klo 13.10 ja lasta etsittiin suurten poliisivoimien toimesta ja muiden lähes 2h ajan ja lapsi löytyy 200m päästä katoamispaikasta.

Vierailija
117/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sympatiat vanhemmille ja toivottavasti lapsi löytyy. Aina kuitenkin jaksaa ihmetellä tätä, miten pikkulapset jätetään vartioimatta ja tapahtuu vahinkoja, joiden ei olisi tarvinnut tapahtua. Pikkulasten vanhemmilla pitää olla silmät selässäkin ja jatkuva näköyhteys pikkulapsen olinpaikkaan ja tekemiseen.

Niinpä. Vahinkoja tietenkin voi silti sattua mutta se ei ole vahinko vaan välinpitämättömyyttä että lapsi on pihalla yksin nukkumassa.

Neuvolassa suositeltiin ulkona nukuttamista. Paheksuttiin jopa, kun kerroin etten uskalla nukuttaa ulos vaikka olisi itkuhälytin...

Pah, neuvola saisi puolestani suositella ja paheksua ihan miten paljon haluaa. Jos minun mielestäni pihallani, terassillani tai parvekkeellani ei ole turvallista nukuttaa lasta, niin silloin lapsi ei siellä nukkuisi.

Vierailija
118/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi n*ssia pillkua, mutta koska ollaan vauva.fi-sivustolla, niin todettakoon, että 1,5-vuotias ei ole enää vauva millään mittarilla tarkasteltuna.

Olen varmaan hirveä ihminen, mutta tämä oli eka ajatus: eihän se todellakaan mikään vauva ole. Olisi kuva tietää, miksi ollaan varmoja ettei lapsi itse karannut. Tuon ikäinen voi yllättävän ketterästi päästä niistä vaunujen valjaista pois ja lähteä seikkailemaan

Niinpä, miksi edes epäiltiin tulleen kaapatuksi. Useimmat tuon ikäiset avaa ketterästi vyöt.

Vierailija
119/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli siis TUNNIN kateissa mutta kukaan ei sinä aikana löytänyt lasta 200 metrin päästä? Jotenkin haiskahtaa.

Vierailija
120/281 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi n*ssia pillkua, mutta koska ollaan vauva.fi-sivustolla, niin todettakoon, että 1,5-vuotias ei ole enää vauva millään mittarilla tarkasteltuna.

Olen varmaan hirveä ihminen, mutta tämä oli eka ajatus: eihän se todellakaan mikään vauva ole. Olisi kuva tietää, miksi ollaan varmoja ettei lapsi itse karannut. Tuon ikäinen voi yllättävän ketterästi päästä niistä vaunujen valjaista pois ja lähteä seikkailemaan

Niinpä, miksi edes epäiltiin tulleen kaapatuksi. Useimmat tuon ikäiset avaa ketterästi vyöt.

Liekö tällä yritetty pelastaa oma nahka? Lasun paikkahan tuo on. 

No sehän tehdään automaattisesti. Joten voitte rauhoittua.