Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Asiat järjestyvät" - pitääkö paikkansa?

Vierailija
28.08.2017 |

Sanotaan, että "asiat kyllä järjestyvät, aikanaan". No, kolmatta vuotta olen vailla työtä. Ovatko asiat siis järjestyneet?
Minä en enää usko ko. sanontaan. Minä vain ajelehdin elämässä. Miten muka asiani järjestyvät...kun en saa työtä mistään tällä paikkakunnalla?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tarkoita sitä, että ne asiat sujuvat juuri niin kuin sinä haluat. Sinä olet kuitenkin vielä hengissä, sinulla on asunto ja olet saanut tänäänkin ruokaa (oletan). Sillä tavallahan ne ovat sinullekin järjestyneet. 

Vierailija
22/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aikamoinen kynnys - mistä repisin vuokrarahat - lähteä toiselle paikkakunnalle töiden perässä, kun kotipaikkakunnalla maksetaan yhä asuntolainaa. Syvällä suossa olen: ei ulospääsyä. Ei todellakaan asioiden järjestymistä.

On helpompaa muuttaa työn perässä (asumaan) uudelle paikkakunnalle, jos ei ole perhettä eikä asuntolainaa.

Asiat eivät vain järjesty, vaikka yritän koko ajan tosi paljon saada työpaikan. Olen liian vanha. Ylikoulutettu, väärin koulutettu, jne. Työttömyys kertautuu lapsissani; se jäytää lasteni mieltä, he häpeävät minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans reilu 3 vuotta tätä ajelehtimista. Se on niin helppoa huudella että tee sitä ja tätä ja tota, kun ite ainakin olen vähän jo luovuttanut enkä yksinkertaisesti jaksa enää. Jokainen uusi yritys on vain yksi epäonnistuminen lisää.

Vierailija
24/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On aikamoinen kynnys - mistä repisin vuokrarahat - lähteä toiselle paikkakunnalle töiden perässä, kun kotipaikkakunnalla maksetaan yhä asuntolainaa. Syvällä suossa olen: ei ulospääsyä. Ei todellakaan asioiden järjestymistä.

On helpompaa muuttaa työn perässä (asumaan) uudelle paikkakunnalle, jos ei ole perhettä eikä asuntolainaa.

Asiat eivät vain järjesty, vaikka yritän koko ajan tosi paljon saada työpaikan. Olen liian vanha. Ylikoulutettu, väärin koulutettu, jne. Työttömyys kertautuu lapsissani; se jäytää lasteni mieltä, he häpeävät minua.

Älä ny viitti, nuo on keksimällä keksittyjä syitä olla lähtemättä työn perässä. Vuokra ja asuntolaina-asioissa pankin kanssa neuvotteluun, voisin kuvitella että heillä on rahoitusneuvojia joilla on kikkoja miten asiat järjestyvät juuri teidän tilanteessanne, erityisesti kun kyseessä olisi kuitenkin työpaikan takia asunnon vuokraus.

Ja mainitsin jo verohelpotuksen toisen asunnon takia. Sitä ei sinkku saa vaikka olisi millainen talo toisella puolella Suomea ja pitää sitä kotinaan.

Vierailija
25/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että työ pitäisi löytyä juuri siltä paikkakunnalta missä nyt on vaikka sattunut lapsuuden asumaan. Itse ainakin muutin sinne, missä töitä on. Kyllä se lapsuuden kaupunki pysyy siellä ilman minuakin.

Vierailija
26/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt sitä, että työ pitäisi löytyä juuri siltä paikkakunnalta missä nyt on vaikka sattunut lapsuuden asumaan. Itse ainakin muutin sinne, missä töitä on. Kyllä se lapsuuden kaupunki pysyy siellä ilman minuakin.

Tuo onkin eri asia kuin se, että puolisolla on hyvä työ ja lasten kaverit ja koko tukiverkosto on sillä paikkakunnalla. 

Vierailija
27/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Hermo pinnassa, pahasti. En kestä enää yhtään mitään, etenkään perheen taholta tulevia. Todellakin, jokainen uusi yritys on vain uusi epäonnistuminen taas. En edes muista, millaista elämä oli aikaisemmin, kun olin töissä.

Mulla on mennyt elämä kaikessa pieleen. Itsetuhoinen masennus? Tunne siitä, että olen turha ihminen, "joutais jo pois", on päällimmäisenä päivittäin. Kerran menin metsään, ja mietin, että jos nyt kuolisin, niin kuka jäisi kaipaamaan. No, lapset ja puoliso varmaan. Muutaman vuoden kuluttua puolisolla olisi uusi elämänkumppani - ja lapsilla olisi haaleneva muisto meikeläisestä.

Tämä on vain tunne.

Niin, milloin voi sanoa, että asiat järjestyvät?

Vierailija
28/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä olet onnistunut saamaan kaksi lasta teini-ikään?

Mutku ja mutku, on toisilla niin paljon helpompaa... tule ulos sieltä kämpästä ja katso ympärillesi.

Vuokra-asunnostakin saa verohelpotusta, jos töiden takia joutuu asumaan toisella paikkakunnalla. Monesti jos on pitkä matka, työnantaja esim. voi järjestää sinulle 4 pitkää työpäivää viikossa ja pidemmän viikonloppuvapaan.

Monilla on perhe ja asuntolaina, silti tehdään reissuhommia, pitkiä työmatkoja, asutaan viikot toisella paikkakunnalla. Ei sulla ole mitään käsitystä, olet varmaan jo pudonnut. Se on asenne ja asenne mikä ratkaisee. Todellakin lapsesi saavat hyvän kuvan elämänasenteestasi. Paras on vaan luovuttaa. Ei kannata yrittää. Ei tästä mitään kuitenkaan tule. Toisilla vaan kaikki onnistuu. Me ollaan luusereita kaikki, koko perhe. Älkää turhaa menkö opiskelemaan, ette te töitä saa ja pitäis muuttaa, mistä tekin kämpän saatte.

Vierailija
29/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että järjestyy, tosin kukaan ei tule niitä asioita järjestämään puolestasi vaan sinun täytyy ne järjestää.

Vierailija
30/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Oikotien vuokra-asunnoissa on tällä hetkellä pääkaupunkiseudulta yli 30 alle 500 € asuntoja vuokrattavana. 

Kämppä löytyy kyllä kunhan työpaikka löytyy. Asiat järjestyvät kunhan ne itse järjestää.

Vierailija
31/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitäisi olla pois lastensa luota, että "asiat järjestyy"? Menee vain pahemmin allikkoon. Lapsilla ei ole tukea jne.

Vierailija
32/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asioille ei voi mitään, niin niitä on turha murehtia. Töitä saa töitä hakemalla. Jos ei töitä ole niin ei ole. Sillä välin voit kehittää itseäsi, hanki jotain mielekästä tekemistä, hanki harrastus. Leivo vaikka pullaa. Ihan sama. Murehtimalla asiat ei muutu.

Vierailija
33/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan järjesty vaan ihan päinvastoin. Tyhmä sanonta. Vähän sama kuin se paha saa palkkansa. Luulin että tarkoittaa että paha saa ennen pitkään rangaistuksen mutta se tarkoittaakin kokemuksen mukaan sitä että paha nimenomaan onnistuu elämässä.

Vierailija
34/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat järjestyy kun itse järjestää, ainakin enimmäkseen

Vierailija
35/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niitä asioita (työasioita) voi ryhtyä järjestämään? Paikkakunnalla, missä maan pahimmat työttömyysluvut?

Nyt on kyseessä olettamus,että työpaikan, työn ja palkan saaminen "järjestää asiat". Niinkuin useasti käykin.

Vierailija
36/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele uusi ammatti

Perusta yritys

Muuta sinne missä on duunia

Etsi työtä muualta

Jne...uuninpankolla makoillen ei työllisty

Hanki uusi harrastus

Hanki uusia tuttavuuksia

Innostu jostain

Vierailija
37/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne asiat aina järjestyy tavalla tai toisella, jos on avoin ja aktiivinen. Yleensä jos ihminen kokee ettei järjesty, on kyse siitä ettei asiat ole järjestyneet ihmisen haluamalla tavalla. Onnellisuus ja pärjääminen elämässä vaatii ennenkaikkea avointa mieltä ja sopeutuvaisuutta. Ei saa jumiutua siihen mitä ei ole tai mitä pitäisi olla. Pitää oppia näkemään ne mahdollisuudet,hyvät puolet ja ottaa vastaan mitä elämä antaa.

Elämä ei ole reilua,mutta voit aina muuttaa suhtautumistasi.

Vierailija
38/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mä kiehun joka kerran kun sanotaan että opiskele uusi ammatti! Olen FM, kovan opintolainan aikoinaan maksanut. Maisteria ei palkkaa kukaan. Uutta opintolainaa en halua enää maksaa! Ja kuka ja mikä takaa sen, että uusi ammatti työllistää?

Voisiko joku valaista, että millä rahalla voi opiskella? Aikuiskoulutustukea ei pätkätyöläiselle ole kertynyt.

Vierailija
39/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa tilanteessa olen, kuin Ap. Tosin asun jo Pk-seudulla ja täältä olen työtä etsinyt nyt jo kolmatta vuotta ilman tulosta.

Mulla on erittäin halutun alan akateeminen koulutus ja 22 vuoden työkokemus. Vaan ei töitä nyt vuosiin, tuhansista työhakemuksista huolimatta.

Olen ehtinyt olla masentunut, tylsistynyt, väsynyt, apaattinen, itkuinen ja fyysisiä kipujakin tulee koko ajan lisää.

Ajattelen juuri tänään tämän asian niin, että tällainen on minun kohtaloni. Emme me kaikki voi menestyä. Tarvitaanhan elämässä myös ne, joihin hyvin menestyvät ihmiset voivat tuntea ylemmyyden tunnetta ja joilla pelotella lapsiaan laiskuutta vastaan.

Tämä nykyinen on siis minun elämäni tarkoitus. 

Olkoon sitten näin. Hyväksyntä kaikelle tälle on se, miten asiat järjestyvät. Hyväksyn sen, että näin on. Muutahan ei lopulta tarvita.

Vierailija
40/57 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mä kiehun joka kerran kun sanotaan että opiskele uusi ammatti! Olen FM, kovan opintolainan aikoinaan maksanut. Maisteria ei palkkaa kukaan. Uutta opintolainaa en halua enää maksaa! Ja kuka ja mikä takaa sen, että uusi ammatti työllistää?

Voisiko joku valaista, että millä rahalla voi opiskella? Aikuiskoulutustukea ei pätkätyöläiselle ole kertynyt.

Miten olisi vaikka pedagogiset opinnot lisäksi tai muuta täydentävää jos nykyosaaminen ei kelpaa? Fiksut pärjää aina.