"Asiat järjestyvät" - pitääkö paikkansa?
Sanotaan, että "asiat kyllä järjestyvät, aikanaan". No, kolmatta vuotta olen vailla työtä. Ovatko asiat siis järjestyneet?
Minä en enää usko ko. sanontaan. Minä vain ajelehdin elämässä. Miten muka asiani järjestyvät...kun en saa työtä mistään tällä paikkakunnalla?
Kommentit (57)
Ei niillä asioilla ole tapana itsestään järjestyä, joskus voi saada kovalla vaivalla parannettua elämäänsä. Mieliala voi kyllä ihan pelkän ajankin vaikutuksesta muuttua itsetuhoisesta masennuksesta siedettävään olotilaan.
Eivät järjesty, täysin idioottimainen sanonta. Kuka tarvitsee tietoa, että ne järjestyvät huonosti?
Sinun pitää lähteä toiselle paikkakunnalle. Ei ne asiat järjesty jos ei jotain asioille tee.
Tilanteet muuttuu, mutta yleensä jos haluaa, että asiat järjestyvät - pitää itse tehdä paljon sen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan, että "asiat kyllä järjestyvät, aikanaan". No, kolmatta vuotta olen vailla työtä. Ovatko asiat siis järjestyneet?
Minä en enää usko ko. sanontaan. Minä vain ajelehdin elämässä. Miten muka asiani järjestyvät...kun en saa työtä mistään tällä paikkakunnalla?
No ei se tarkoita sitä että jostain tulisi joku jumalallinen käsi ja hoitaisi sulle työpaikan ja elämän kuntoon. Se tarkoittaa sitä että itse otat vastuun elämästäsi, etsit työpaikan ja jos ei kerta sun paikkakunnalla ole, niin sitten vaihdat paikkakuntaa. Eli pitää olla valmis järjestämään ne asiat tarvittavalla tavalla.
Et sinä ole ensimmäinen ihminen joka muuttaa työn perässä.
Sitä paitsi, justiinsa luin viime viikolla miten työpaikka toisaalla poikii työpaikan kotipaikkakunnalta.
Se juttu liittyi Uudenkaupungin autotehtaan työntekijöihin, miten monella on muutto lähelle Uuttakaupunkia ja työtä tehtaassa tarkoittanut kohta työpaikkaa kotipaikkakunnalla.
Miten voi lähteä työtä etsimään toiselle paikkakunnalle, kun ei ole asuntoa? Mahdollista on, että saisin esim. pääkaupunkiseudulta töitä. Mutta missä ihmeessä asun?
Miten niin asiat "järjestyvät" huonosti (tai hyvin...)? Miten voi asiat järjestyä elämässä, jos ne "järjestyvät" huonosti. Nyt en tajua.
Kirjoittaja varmaan tarkoittaa asioiden järjestymistä myönteisesti eli käsittääkseni työn saamista.
Jotain pitää itsekin tehdä, ei ne asiat kotona makaamalla miksikään muutu. Mitä jos ensin vaikka katsoisit töitä toisen paikkakunnan puolelta? Voisitko vaikka muuttaa?
Mulla on työmatkaa 78 km yhteen suuntaan. Aluksi hirvitti ja murehdin, että miten tästä selviää mutta sitten melko pian työnantaja ehdotti etätöitä pari päivää viikossa ja lopulta järjestyi niiksi kolmeksi muuksi päiväksi kimppakyytikin, niin että kyllä ne asiat järjestyi parhain päin.
Olen aina sanonut lapsilleni, että asioilla on tapana järjestyä ja miten on? Kaikki on järjestynyt. Päivääkään eivät ole olleet työttöminä ja nyt toinen pääsi opiskelemaan haluamaansa alaa, lähes 10 vuotta on sinne haikaillut ja monta mutkaa ollut mutta niin se nyt vaan onnistui.
Vähän pitää itseä joskus potkia persuksille ja tuleen ei saa jäädä makaamaan. Kyllä ne järjestyy.
Asiat järjestyy kyllä. Vaatii vain sinulta itseltäsi asioiden työstöä. Ja usein radikaalia elämänmuutosta. Eli harkitse paikkakunnan muutosta. Hae töitä muualta ja jos tärppää, niin muuta elämä. Tsemppiä 👍
kyllä järjestyy varmasti, mutta kaikki on vain väliaikaista niin hyvä kuin huonokin
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lähteä työtä etsimään toiselle paikkakunnalle, kun ei ole asuntoa? Mahdollista on, että saisin esim. pääkaupunkiseudulta töitä. Mutta missä ihmeessä asun?
Tiedätkö kun monet kulkee pääkaupunkiseudulle töihin päivittäin Tampereelta, Hämeenlinnasta, Riksusta, Lahdesta jne. Radan varteen vaan, hyvien julkisten päähän. Kyllä se asunto löytyy kun työpaikka on olemassa. Asiat järjestyy...
Kertokaan, miten ihmeessä muualta saa asunnon, jos sen työpaikan onnistuu saamaan?
Olen harkinnut tuhat ja sata kertaa asuinpaikan vaihdosta työn perässä (kotipaikkakunnalle jäisi aviomies ja kaksi teini-ikäistä lasta). Mutta se asunto!! Missä majailen viikot tai viikonloput?
Hiton helppoa sanoa, että vaihda maisemaa. Kerro tarkemmin, mistä ja miten löydän kämpän.
Ei järjesty. Toisilla tuntuu hommat jotenkin luiskahtavan kohdilleen tekemättä asioiden eteen ihmeempiä. Tiesin aina, että parisuhteen saaminen hankalaa kohdallani, mutta nyt jo vajaa kaksi vuotta työttömänä, vaikka "hyvät paperit" kädessä ja yli 5 vuoden "hyvä" työkokemus. Jos nyt edes löytäisi töitä, parisuhteesta en edes haaveile enää, sillä ikää jo reilusti päälle 30 vuotta. Asiat järjestyvät toisilla hyvin, toisilla vähemmän hyvin ja joillakin menee päin prsettä ;)
Vierailija kirjoitti:
Ihan sillä samalla tavalla kuin kaikki muutkin; etsit sen asunnon. Ei noin saatanan kädetön saa olla.
Haet työpaikkaa, ja jos joku firma on päätynyt haastattelemaan sinut ja asuminen tulee puheeksi, kerrot että olet asuntoa etsimässä ja muuttamassa pk-seudulle. Ja parhaassa tapauksessa yritys saattaa jopa auttaa sinua etsimään asuntoa, antaa yhteystietoja jne. mutta mikään automaatio se ei todellakaan ole.
Eikä anna sinusta kovin välkkyä kuvaa jos et itse löydä kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaan, miten ihmeessä muualta saa asunnon, jos sen työpaikan onnistuu saamaan?
Olen harkinnut tuhat ja sata kertaa asuinpaikan vaihdosta työn perässä (kotipaikkakunnalle jäisi aviomies ja kaksi teini-ikäistä lasta). Mutta se asunto!! Missä majailen viikot tai viikonloput?
Hiton helppoa sanoa, että vaihda maisemaa. Kerro tarkemmin, mistä ja miten löydän kämpän.
vuokraovi.com, tori.fi, mahdollisen työpaikkakunnan ilmaisjakelulehdet, Facebook-sivut jne.
Ja jos asunto on tarpeen koska kotimatka on pitkä, siitä saa vielä verohelpotustakin.
ei