Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytystalkoot - mikä saisi sinut kasvattamaan lapsilukuasi?

Vierailija
28.08.2017 |

Itse haluaisin vielä neljännen lapsen, mutta ei ole varaa. Olemme kai melko keskituloinen perhe pk-seudulla, iso asuntolaina ja lapset jo sen ikäisiä että heihin uppoaa rahaa aivan toisella tapaa kuin taaperoikäiseen.
Esim. pelkkä päivähoitomaksu useita satasia, päälle muu eläminen. Ilmainen päivähoito olisi jo suuri kädenojennus yhteiskunnalta...

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mikään saisi minua kasvattamaan lapsilukua ja siihen on ainakin kolme syytä.

1. Lapseni on 21-vuotias, joten lapsille tulisi ihan liian suuri ikäero.

2. Olen itse jo 43-vuotias, eli hieman liian vanha lapsen tekemiseen.

3. Minulla ei ole miestä kenen kanssa lapsen tekisin ja taas mitään yksinhuoltajuutta en haluaisi enää kokea.

Vierailija
22/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miljoona rahaa ja osoite minne toukan saa lähettää, kun on syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitsisi olla raskaana, synnyttää ja jos tilillä olisi edes joskus käyttövaraa yli 100€, niin voisin harkita.

Vierailija
24/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha. Jos saisin 100ke verottoman palkkion könttäsummana lapsen pakertamisesta, niin parikin saattaisin ehkä tehdä. Arkeani en lasten kanssa kuitenkaan halua jakaa, joten eroon heistä olisi päästävä.

Vierailija
25/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä pitää papattaa päivittäin? En tee lapsia niin kauan kun naisten nimet tulevat aviomiehiltä. Patriarkka elää perheessä enkä alistu sellaiseksi naiseksi. En ole velvoitettu tekemään ilmaista työtä. Eivät miehetkään ilmaiseksi töitään tee. Ei ole kannattavaa naiselle.

Vierailija
26/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni päivähoitomaksut ovat itsessään varsin kohtuulliset, mutta päiväkodit itsessään aivan hirveitä säilytyslaitoksia. Valtavat ryhmäkoot, vaihtuvat hoitajat, sisäilmaongelmaiset tilat... 3v palasi hoitoon kolme viikkoa sitten ja nyt jo toista kertaa kuumeessa. Ryhmässä on myös täitä ja kihomatoja... Yritän kuumeisesti (hah hah) etsiä muuta hoitoratkaisua lapselle. Jos täällä olisi edes jotain kaupungin kerhoja, joissa parempi meininkin, mutta ei - kerhoissa 13 lasta per aikuinen :(

Meillä jää lapsiluku näillä näkymin näihin kahteen.

Vierailija
27/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.. tai ainakaan mikään realistinen asia.

Sitten voisin harkita jos pystyisi nakkaamaan sen lapsen muualle heti kun itse kaipaa taukoa tai se on muuten vaan ärsyttävä ja kiukuttelee liikaa. Vähän turhan itsekästä ehkä, siksi en lapsia haluakkaan.

Vierailija
28/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään.

Vierailija
29/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saisi minut kasvattamaan lapsilukua: 1) ihme, joka tekisi minusta hedelmällisen ja 2) työ, joka ei katoaisi muille tekijöille vanhempainvapaan aikana.

Vierailija
30/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin 100 000 eurosta toimia sijaissynnyttäjänä homopariskunnalle.

Vierailija
31/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden olen tehnyt ja toinen on tulossa. Enempään ei ole varaa eikä rahkeita, kahdenkin kanssa tulee tekemään tiukkaa ilman tukiverkkoja.

Vierailija
32/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin lapsen, mutta en voi saada omaa.

Vierailija
33/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin nyt edes sen yhden lapsen! Useamman hankkisin, jos maailma olisi turvallisempi paikka elää, luonto ei olisi niin tuhoutunut, ihmisiä ei olisi jo näin paljoa ja peruselinjutut eivät olisi näin kalliita.

Vierailija
34/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin toisen lapsen...ikää 42v. Nyt on miehen kanssa sovittu, et saa tulla, jos vielä on tullakseen.

Vierailija
35/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asuntolaina voisi lyhentää sillai, kuin Ruotsissa, että maksaisi lähinnä korkoja ja huiman pitkä laina-aika, niin se jättäisi meidän taloudessa niin paljon varoja käyttöön, että voisimma hankkia vielä parikin lasta, nyt meillä on kaksi. Olemme melko pienituloisia ja nuoruuden tyhmyydessä tuli ostettua talo, se laina vie niin järkyttävän lohkareen tuloista, ja alati nousevat asumiskustannukset (sähkö, vesi, jätemaksu, vakuutukset on kaikki kallistuneet kymmenessä vuodessa), että eläminen on nykyään hirveää kituuttamista ja sumplimista. Taloa ei saa myytyä, liian vanha ja vaatisi lisää remontointia, ei mene kaupaksi. Päivähoitomaksut vois olla myös halvemmat, olen itse siinä tilanteessa, että ilman lisäkoulutusta minun ei kannata palata töihin, koska palkka olisi niin huono (hoitoala) että hoitomaksujen jälkeen ei jäisi kuitenkaan käteen paljoa enempää kuin päivärahastakaan. Pakko yrittää hankkia parempi ammatti ja päivätyö, niin voi sumplia lapset osa-aikahoitoon, jotta pääsee pienemmillä maksuilla kun miehen työvuorot mahdollistavat vähemmän päivähoitoajan.

Vierailija
36/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi. Ei ole varaa tehdä lisää.

Me olemme määräaikaisissa työsopimuksissa matalapalkka alalla ja koska kummankaan työ ei ole 8-16 niin vuoro päivähoito syö tuloista ison haukkun.

Jos Suomi siirtyisi perheverotus malliin ja vuoropäivähoito yksiköitä olisi enemmän sekä olisi jotain takeita että työt jatkuvat niin toinen lapsi olisi varma, kolme olisi haaveissa...

Vierailija
37/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin harkita, jos asuinalueellani olisi mahdollisuus hengittää puhdasta ilmaa (pakokaasut tod.näk. aiheuttaisivat keskenmenon enivei, tai vähintään lapselle leukemian), saisin vapaasti syöttää lapselle kasvisruokaa, jotta ei tarvitsisi koko ajan kärsiä huonosta omastatunnosta kasvihuonepäästöjen takia, ja saisin lapsesta kymppitonnin käteen kun lähden hänen kanssaan synnyttäneiden osastolta.

Vierailija
38/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin haluta vielä kolmannen, jos kunta tukisi koliikki/refluksi/uniongelmaisten lasten perheille ilmaisia tukipalveluita vaikkapa parin hyvin nukutun yön muodossa viikoittain. Kolmas lapsi oli alun perin toiveissa,mutta kakkosen refluksi ja uniongelmat ratkaisivat sen haaveen kohtalon. Melkein 1,5 vuotta kestänyt jatkuva stressi ja repaleiset yöt tekivät ison loven sekä fyysiseen terveyteen että mielenterveyteen.

Vierailija
39/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Voisin tehdä toisen helpostikin jos saisin halutessani suunnitellun sektion ja tukia hiukan nostettaisiin, sekä päivähoito maksut alenisivat :) olisi näilläkin varaa toiseen, mutta en tiedä viitsinkö.

Komppaan tätä. Suunniteltu sektio, lapsilisät 80-luvun tasolle, lastenhoito ilmaista 4 h päivässä ja eli käytännössä hoitomaksu puolittuisi kokopäivälapsilla. Myös lapsivähennys verotukseen takaisin. Muutosten pitää tulla pian, minulla ei ole enää paljon aikaa raskautua. Hyvätuloisina vanhempina ankaran verotuksen maassa en ala lapsitalkoisiin ilman porkkanaa. Ja lupaan kasvattaa lapseni hyvin.

Vierailija
40/78 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin vuokrata kohtuni miljoonasta. Omia en enää huolisi mistään hinnasta (ainokainen jo 16), eikä vähempi riittäisi motivoitumaan raskauden ja synnytyksen vaivoihin.