Tienaan 3000-3500e/kk ja mies tienaa 6000-7000e/kk vaihdellen emmekä aio tehdä lapsia.
Eli ei se ole taloudesta todellakaan aina kiinni. Meistä kumpikaan ei jaksaisi perhe-elämää vaikka talous on erittäin hyvässä kunnossa. Lisäksi minä olen heikkohermoinen ja ailahtelevainen luonne.
Kommentit (35)
Mikä on keskustelun aloituksen pointti?
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä miten tulonne ovat yhteydessä siihen että ette aio hankkia lapsia. Kyllä maailmassa on varakkaita ja vähemmän varakkaita perheitä lapsilla ja ilman. Harvemmin se tuloista riippuu, onhan jokaisella vapaus valita miten elämänsä elää ja mihin tulonsa käyttää. Good luck vaan, valitsemallanne tiellä.
Maailmassa on miljardöörejä, jotka eivät perustele lapsiaan/lapsettomuuttaan varallisuudellaan tai/ja tuloillaan. Ap:n agenda on nyt hieman hämärä.
Vierailija kirjoitti:
Eli ei se ole taloudesta todellakaan aina kiinni. Meistä kumpikaan ei jaksaisi perhe-elämää vaikka talous on erittäin hyvässä kunnossa. Lisäksi minä olen heikkohermoinen ja ailahtelevainen luonne.
Mitäpä se sun mies vaihtelee, naisiako? Meinaan kun vaihdellen tienaa noinkin mukavasti. Miekin alan vaihteleen, kunhan kerrot että mitä?
No mielestäni ette ole hyvätuloisia. Tienaatte keskiverto suomalaista varmaan kyllä enemmän mutta en millään ymmärrä miten luokittelet teidät hyvätuloisiksi? Mieheni tienaa kk palkkaa vähintään 40 000e ja lisäksi pääomatuloja saman. Itse tienaan vaivaset 3000e ja tulisin kyllä silläkin toimeen jos pitäs. En koe että mekään olisimme mitään ökyrikkaita vaikka miehelläni on n. 15 miljoonan omaisuus. Esim venäjällä olet rikas kun sulla on miljardi. Suomalaisilla on ihme käsitys kyllä rahasta.
Ei kaikki halua lapsia? Miksi tästä täytyy tehdä aloitus? Jotta saat ne pienituloiset lapsiperheen päät tuntemaan jotenkin alemmuutta joilla raha on tiukissa?
Eipä hätää, sillä monet sellaiset, joilla on tulot 300-350e/kk ja 600-700e/kk tekevät sitten lapsia teidänkin edestä. Tekevät lapsia niin paljon, että alkavat saada etuuksia niin paljon, että pääsevät tuloissa teidän lähelle.
Olen vanhainkodilla töissä ja on muuten hassu juttu ettei siellä kukaan hoidettavista puhu työstään, rahoistaan tai omaisuudestaan. He puhuvat lapsistaan ja perheestään. Se on se mitä aina kaipaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuollaiset miehet perustavat perheen noin 45v iässä.
Vihjaat siis hienovaraisesti että ap:n mies tulee jättämään ap:n aikanaan koska ap ei ole synnyttänyt tälle jälkeläistä? Samalla yrität sanoa että miehet haluavat kuitenkin jossain vaiheessa lapsen, ja silloin säälittävä vela-nainen jää yksin. Eikö niin?
Ja hän ei myöskään tiedä yhtään ainoaa tapausta, että mies olisi jättänyt naisen, jonka kanssa hänellä on lapsia. Kukaan ei koskaan ole lähtenyt nuoremman naisen mukaan ja jättänyt vaimoa ja lapsia.
Eroja tulee, mutta lapset pysyy. Sitä sidettä ei kukaan, koskaan vie pois.
Jaa että lapsia pitäisi tehdä vaikka olisi huono vanhempi, vaan että saisi elämäänsä EHKÄ jonkun henkisen siteen. Mites se lapsen etu?
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhainkodilla töissä ja on muuten hassu juttu ettei siellä kukaan hoidettavista puhu työstään, rahoistaan tai omaisuudestaan. He puhuvat lapsistaan ja perheestään. Se on se mitä aina kaipaavat.
Niin, ihmisiä on erilaisia. On uraihmisiä ja on perheihmisiä, on niitä jotka haluaa reissata ja kokea ja olla vapaita ja niitä jotka ei sellaista kaipaa.
Olisiko aloituksen pointti korostaa, että vaikka varaa olisi, niin lapsia ei haluta, koska niitä ei haluta. Se tuntuu olevan monen vaikea käsittää, joten ehkä tästäkin asiasta pitää jankuttaa. Eikä mieli muutu, edes keski-ikäisenä.
Lasten hankkiminen ei ole koskaan rahasta kiinni Suomessa. Pois lukien ne ihmiset, jotka eivät voi saada lapsia ilman kalliita hoitoja.
Aloituksen pointti taisi olla sen stereotypian tukeminen että vain köyhä rupusakki tehtailee lapsia ja varakkaat ovat niin 'viisaita' että he eivät tällaiseen alennu. No, jos ap:lla nuo tulot olivat noin että ap:n mies tienaa enemmän niin miten sillä voi leuhkia, kun ei se mies sitä uraansa joudu katkomaan lasten takia (äitiyslomat ym).
Meillä miehellä on 5000e palkka päällikkönä ja minulla 7000e johtajana, ja meillä on neljä lasta. Molemmat akateemisia. Eli siis ollaanpa tyhmää ja köyhää rupusakkia joka vaa sikiää ja elää parasiittina yhteiskunnan kukkarolla. Tätähän se ap yritti aloituksessaan todistella.
Tiedän useita naisjohtajia ja muuten uralla edenneitä naisia joilla on 3-4 lasta, ja silti ura on mallissaan ja ovat huippuhyviä työssään. Arvostan tällaista naista paljon enemmän kuin itsekästä kitisevää lapsetonta naista, joka elbailee miehensä tuloilla ja on olevinaan niin sofistikoitunutta kun jättää lapset tekemättä. Saavutuksena se, että on suurperhe ja ura, on tuplasti vaikeampi ja isompi teko kuin se, että on vain se ura.
En oikein ymmärrä miten tulonne ovat yhteydessä siihen että ette aio hankkia lapsia. Kyllä maailmassa on varakkaita ja vähemmän varakkaita perheitä lapsilla ja ilman. Harvemmin se tuloista riippuu, onhan jokaisella vapaus valita miten elämänsä elää ja mihin tulonsa käyttää. Good luck vaan, valitsemallanne tiellä.