Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt liikkeell tällaista flunssaa?

Vierailija
28.08.2017 |

Että päätä särkee, kurkku on kipeä, tukkoinen olo, väsyttää ja ei energiaa mhinkään, mutta ei kuumetta? Ja olo pahimmillaan aamulla, iltapäivällä hetken jaksaa ja sit taas väsähtää.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella oli juuri tuommoinen flunssa.

Vierailija
22/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä väsymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkeli kuittaa.  esikoinen valittanut 2pv kurkkukipua ja yöllä alkoi kova yskä, itselläkin jotenkin vetämätön ja höntti olo . Miehellä ja nuoremmalla lapsella ei vielä mitään.

Vierailija
24/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikkeli kuittaa.  esikoinen valittanut 2pv kurkkukipua ja yöllä alkoi kova yskä, itselläkin jotenkin vetämätön ja höntti olo . Miehellä ja nuoremmalla lapsella ei vielä mitään.

Toivottavasti ei kestä kauaa! Täällä Mäntsälässä nyt toista viikkoa :/ -ap

Vierailija
25/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on just tuo tauti. Koko viime viikon oli päänsärkyä, vetämätön olo...välillä jopa ok olo. Väsytti ihan tolkuttomasti. Napsin välillä buranaa ja se helpotti vähän. Eilen oli jo toosi veto pois ja nukuin pitkät päikkärit. Kurkku tosi kipeä, päätä särkee. Tänään oli pakko jäädä töistä pois, oli niin huono olo. Meidän perheessä kaikilla kiertänyt tää. Espoossa asutaan.

Vierailija
26/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on just tuo tauti. Koko viime viikon oli päänsärkyä, vetämätön olo...välillä jopa ok olo. Väsytti ihan tolkuttomasti. Napsin välillä buranaa ja se helpotti vähän. Eilen oli jo toosi veto pois ja nukuin pitkät päikkärit. Kurkku tosi kipeä, päätä särkee. Tänään oli pakko jäädä töistä pois, oli niin huono olo. Meidän perheessä kaikilla kiertänyt tää. Espoossa asutaan.

Voi että :( toivottavasti lähtis helpottamaan! Ei tässä muuta oikeen voi kun huilia, vähä ko tekee enemmä jotain ni hyytyy ihan kunnolla. -ap

Vierailija
27/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samantyyppinen tauti täällä. Viikko sitten alkoi kurkkukivulla ja nenän tukkoisuudella. Heti seuraavana päivänä alkoi päänsärky ja todella inhottava, limainen yskä ja yskiminen sattuu rintaan. Alussa oli ihan pientä lämpöä (37,2), mutta sekin kesti vain päivän verran.

Olen viime torstaista asti lähinnä maannut sohvalla, kun muuta en jaksa. Olo ollut koko ajan ihan vetämätön, tokkurainen ja sellainen "poissaoleva". En muista, että koskaan olisin perus(virus)flunssassa ollut näin kipeä. Yleensä vain bakteeri-infektiot ovat saaneet olon näin heikoksi. Mutta nyt siis CRP alle 10, joten virustautia lienee.

Joku tuossa yllä kirjoitteli, ettei voi/kehtaa olla töistä pois, kun on vain flunssaa. En itsekään yleensä koskaan ole virusflunssan takia töistä pois ollut, mutta nyt ei muuta voi (ja lääkärikin sairauslomaa kirjoitti). Ajatus siitä, että istuisin toimistolla on ihan sietämätön. Lääkärikeskuksen odotusaulassakin olisin mennyt pitkälleni, jos en olisi päässyt lääkärin vastaanotolle pian ja lyhyellä automatkalla teki tiukkaa keskittyä ajamiseen.

Toki ikävää virusta siis liikkeellä.

Vierailija
28/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin samantyyppinen tauti täällä. Viikko sitten alkoi kurkkukivulla ja nenän tukkoisuudella. Heti seuraavana päivänä alkoi päänsärky ja todella inhottava, limainen yskä ja yskiminen sattuu rintaan. Alussa oli ihan pientä lämpöä (37,2), mutta sekin kesti vain päivän verran.

Olen viime torstaista asti lähinnä maannut sohvalla, kun muuta en jaksa. Olo ollut koko ajan ihan vetämätön, tokkurainen ja sellainen "poissaoleva". En muista, että koskaan olisin perus(virus)flunssassa ollut näin kipeä. Yleensä vain bakteeri-infektiot ovat saaneet olon näin heikoksi. Mutta nyt siis CRP alle 10, joten virustautia lienee.

Joku tuossa yllä kirjoitteli, ettei voi/kehtaa olla töistä pois, kun on vain flunssaa. En itsekään yleensä koskaan ole virusflunssan takia töistä pois ollut, mutta nyt ei muuta voi (ja lääkärikin sairauslomaa kirjoitti). Ajatus siitä, että istuisin toimistolla on ihan sietämätön. Lääkärikeskuksen odotusaulassakin olisin mennyt pitkälleni, jos en olisi päässyt lääkärin vastaanotolle pian ja lyhyellä automatkalla teki tiukkaa keskittyä ajamiseen.

Toki ikävää virusta siis liikkeellä.

Kuulostaa tutulta, ja ikävältä :/ toivottavasti lähtis helpottamaan pian! Ei tällaista olotilaa toivo kellekkään, mut minkäs näille virustaudeille nyt teet.. Itse jouduin syömään pari antibioottikuuria loppukesästä niin vastustuskyky taisi vähä heikentyä.. Kumpa nyt viikonlopuksi vähän kohenisi olo. -ap

Vierailija
29/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä.

Vierailija
30/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, tuleekohan tuo itsellekin :O Ihmeen pitkään olen välttynyt lunssalta kun aloin syömään kunnolla D-vitamiinia, mutta eipä sekään auta jos on iskeäkseen

Vierailija
31/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkaupunkiseudulta terveisiä: olen viidettä viikkoa tuossa taudissa. Sahaava kuume (välillä on yli 38 astetta, välillä ei yhtään). Puhe- ja syömiskyvyn lähes täysin vievä kurkkukipu kesti puolitoista viikkoa, vaikka minulta on nielurisat poistettu vuosia sitten. Nenä vuotaa koko ajan ja yskittää niin, että välillä meinaan oksentaa. Lima on paksua ja keltavihreää.

Kaamea väsymys, joka ei helpota nukkumalla. Päässä omituinen sumuinen humina, korvat soivat koko ajan. Joka paikkaa särkee. Välillä on päiviä, jolloin tuntee olonsa melkein terveeksi, ja innostuu touhuamaan... ...Kunnes olo taas pahenee.

Siis JOS teille tulee näitä oireita, ottakaa ihan oikeasti aikaa ja LEVÄTKÄÄ. Minä en sitä tehnyt, ja nyt niitän kylvämääni.

Vierailija
32/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseudulta terveisiä: olen viidettä viikkoa tuossa taudissa. Sahaava kuume (välillä on yli 38 astetta, välillä ei yhtään). Puhe- ja syömiskyvyn lähes täysin vievä kurkkukipu kesti puolitoista viikkoa, vaikka minulta on nielurisat poistettu vuosia sitten. Nenä vuotaa koko ajan ja yskittää niin, että välillä meinaan oksentaa. Lima on paksua ja keltavihreää.

Kaamea väsymys, joka ei helpota nukkumalla. Päässä omituinen sumuinen humina, korvat soivat koko ajan. Joka paikkaa särkee. Välillä on päiviä, jolloin tuntee olonsa melkein terveeksi, ja innostuu touhuamaan... ...Kunnes olo taas pahenee.

Siis JOS teille tulee näitä oireita, ottakaa ihan oikeasti aikaa ja LEVÄTKÄÄ. Minä en sitä tehnyt, ja nyt niitän kylvämääni.

Oijjoiii :( paranemisia sinnepäin! Kumpa lähtis helpottamaan! Täytyy joo lepöillä. -ap

Vierailija
33/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla alkoi palelemaan ja nyt palelee vaikka paljon vaatetta.

Vierailija
34/106 |
28.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hui, tuleekohan tuo itsellekin :O Ihmeen pitkään olen välttynyt lunssalta kun aloin syömään kunnolla D-vitamiinia, mutta eipä sekään auta jos on iskeäkseen

Jostain kumman syystä niinä vuosina, kun saan päähäni elää terveemmin ja alan syödä D-vitamiinia purkista, imen itseeni joka halvatun flunssan. Niin näyttää käyvän tänäkin vuonna. Kesällä aloitin taas pitkästä aikaa D:n, ja nyt on meneillään aivan kauhea flunssa. Pitäisi vissiin elää vaan "normaalia" elämää ilman terveysintoilua.

Vierailija
35/106 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua :/

Vierailija
36/106 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on minullakin pakki sekaisin :( -ap

Vierailija
37/106 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,ja silmätki vuotaa ja paleltaa.

Vierailija
38/106 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepo auttaa.

Vierailija
39/106 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina syksyisin tuollainen olo, kun on korkeat homeitiöpitoisuudet ilmassa. Niitä voi muuten seurata norkko.fi-sivustolla, josta voi seurata myös siitepölypitoisuuksia. Kyseessä ei siis välttämättä ole flunssa vaan luonnossa esiintyvälle homeelle herkistyminen.

Vierailija
40/106 |
29.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä viisi