Lentokoneessa keskipaikalla vauvan kanssa
😫 miten siinä voi edes imettää? Kun joka suunnassa istuu tuntemattomia jotka ei sellaista halua nähdä. Tai joku ottaa kuvan niinkuin Teri Niitti.
Kommentit (38)
En tiedä, mutta totta on että epämukava tilanne. En todellakaan haluaisi itse istua äiti-vauva -kombinaation vieressä ahtaassa koneessa, mutta ymmärrän että joskus niidenkin on pakko matkustaa. Jos siellä koneessa on tilaa, voit varmaan pyytää päästä istumaan johonkin muualle vaikka edes imetyksen ajaksi.
Sori mutta nyt alkoi ällöttää ajatus, että joku istuisi mun vieressä monta tuntia sylivauvan kanssa kaikkine maidon-, pissan- ja kuolanhajuineen ja äänineen.
Yritin varata paikkoja niin oli pelkkiä keskipaikkoja? En sitte usko että koneessa on tilaa.
Paikan voi vaihtaa jopa koneessa. Se käy näin: sanoo ikkunapaikalla olevalle kanssamatkustajalle kohteliaasti: "Anteeksi, mutta voisimmeko vaihtaa paikkaa?" Vierustoveri tod näk. suostuu. Sitten kiität ja vaihdatte paikkoja. Tämäkään ei ole rakettitiedettä.
En vaihda jos istun ikkunapaikalla. Kukaan imettää äiti ei oo istunut vieressä.
Mä istuin reunapaikalla, kun keskellä oli äiti ja vauva. Inettäminen ei sinänsä haitannut. Ikävintä siinä oli jatkuva ylös pomppaaminen. En ehdottanut paikan vaihtoa, koska oma lapseni istui käytävän toisella puolella.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Paikan voi vaihtaa jopa koneessa. Se käy näin: sanoo ikkunapaikalla olevalle kanssamatkustajalle kohteliaasti: "Anteeksi, mutta voisimmeko vaihtaa paikkaa?" Vierustoveri tod näk. suostuu. Sitten kiität ja vaihdatte paikkoja. Tämäkään ei ole rakettitiedettä.
Jos kaikki ikkuna ja käytäväpaikat oli jo varattu, niin miksi joku vaihtaisi valöitsemansa ja ilmeisesti maksamansa paikan? Ja kuka sellaista kehtaa röyhkeästi kysyä? Ja se joka ikkunapaikasta vaihtaa keskipaikalle joutuu istumaan edelleen vauvan vieressä ja vielä toisen vieraan. Ei pääse nojaamaan ikkunaan ja leikkimään nukkuvaa.
Käyttäjä2079 kirjoitti:
Jos olen maksanut haluamastani paikasta (itse otan aina käytäväpaikan), niin todennäköisesti ehdotan kysyjälle, että hän maksaa minulle vähintään sen summan, jonka itse olen maksanut päästäkseni haluamalleni paikalle.
En usko, että kaikki muut olisivat ostaneet istuinpaikkansa koneessa.
Yleensä ne exit-paikat myydään, samoin käytäväpaikkoja mutta epäilen, ettäkö vapaana olisi vain keskipaikkoja. Olemme aina onnistuneet ostamaan exit paikan halutessamme (pitkille lennoille). Pitää vaan olla skarppina kun myynti alkaa. Se maksaa muistaakseni 60 kun viimeksi ostimme mutta kyllä se kannattaa. Matkakassassa pieni summa.
Pahin mahdollinen paikka kaikkien kannalta. Mutta ei kai siinä muuta voi, jos ei ole ostanut vauvalle lippua.
Nyt kyseessä onneksi vain tunnin lento. Mutta se on pitkä aika vauvan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta totta on että epämukava tilanne. En todellakaan haluaisi itse istua äiti-vauva -kombinaation vieressä ahtaassa koneessa, mutta ymmärrän että joskus niidenkin on pakko matkustaa. Jos siellä koneessa on tilaa, voit varmaan pyytää päästä istumaan johonkin muualle vaikka edes imetyksen ajaksi.
Sori mutta nyt alkoi ällöttää ajatus, että joku istuisi mun vieressä monta tuntia sylivauvan kanssa kaikkine maidon-, pissan- ja kuolanhajuineen ja äänineen.
Mä istun aina mielummin äitivauvakombinaatkon vieressä kuin humalaisen ja hieltä ja hammashygienian puutteelta haisevan miehen. Sori vain.
Vierailija kirjoitti:
En usko, että kaikki muut olisivat ostaneet istuinpaikkansa koneessa.
Yleensä ne exit-paikat myydään, samoin käytäväpaikkoja mutta epäilen, ettäkö vapaana olisi vain keskipaikkoja. Olemme aina onnistuneet ostamaan exit paikan halutessamme (pitkille lennoille). Pitää vaan olla skarppina kun myynti alkaa. Se maksaa muistaakseni 60 kun viimeksi ostimme mutta kyllä se kannattaa. Matkakassassa pieni summa.
Vauvan kanssa matkustettaessa on ihan sama, onko exit-paikkoja vapaana, koska niitä heille ei anneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä istun aina mielummin äitivauvakombinaatkon vieressä kuin humalaisen ja hieltä ja hammashygienian puutteelta haisevan miehen. Sori vain.
En oo ikinä kyllä törmännyt tollasiin miehiin vaikka lennän noin kymmenisen lentoa vuodessa :D Ja miksi se on jokotai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämäkö ovat ainoat vaihtoehdot normaalilla reittilennolla?
Voi pyytää päästä siksi imetyshetkeksi siihen henkilökunnan istumatilaan.. itse kun matkustin puolivuotiaan kanssa lentoemäntä tuli erikseen sanomaan, että jos on tarve vaikka rauhallisempaan tilaan vauvan rauhoitteluun niin rohkeasti sinne eteen.
Istuin äidin ja vauvan vieressä käytäväpaikalla. Äiti oli fiksuna ostanut itselleen kaksi paikkaa. Vauvan ensimmäinen lento ja hän voi pahoin. Eli olin oksennusrättien yms. hoitoapuna. Onneksi oli tuo tunnin lento. Säälitti vauva ja äiti, mutta onneksi heillä oli kaksi paikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä istuin reunapaikalla, kun keskellä oli äiti ja vauva. Inettäminen ei sinänsä haitannut. Ikävintä siinä oli jatkuva ylös pomppaaminen. En ehdottanut paikan vaihtoa, koska oma lapseni istui käytävän toisella puolella.
Fiksuna olisit vaihtanut niin että oma lapsesi olisi istunut vieressäsi ja äiti vauvoineen lapsesi paikalla.
Minne olette lentämässä? Onko ihan pakollinen reissu vauvan kannalta vai eikö sitä voi jättää kotiin hoitoon?
Keskipaikat ei varmaan maksa mitään, muut maksaa, siksi ne näkyy erilaisena, kaikille vapaasti valittavissa.
Taatusti voit varata siitä vaikka käytäväpaikan mutta se maksaa.
No miksi oot keskipaikalla? Pääseehän siihen vaikuttamaan halutessaan.