Huonosti äänieristetty talo, kuinka hiljaa naapurit voi vaatia olemaan?
Ongelmana on siis rappukäytävä ja ulkonakäyminen klo 22 jälkeen. Rapun äänet kuuluvat TODELLA selvästi asuntoihin, vaikka kuinka hiljaa koittaisi sulkea oven, niin kamala paukaus ja lukkojen louskuminen kaikuu. Sitten neljännestä kerroksesta portaat alas "klomps klomps klomps", siihen mukaan vielä koira niin avot.
Juttu on nyt hiertynyt siihen, että ilmoitustaululla on käyty sotaa siitä, että olisiko mahdollista välttää rapussa liikkumista klo 22 jälkeen.
Ymmärrän, että ärsyttää, mutta eihän ihmisiä voi kieltää liikkumasta rappukäytävässä, vaikka kuinka sapettaisi?
Ja äänet kuuluu superlujaa, vaikka kuinka koittaisi hiippailla. Ärsyttävä talo..
Kommentit (47)
Miksi et vie rakkia pissalle 21:30 ja tule takaisin viimeistään 21:45? Koira jaksaa kyllä pidättää aamuun ja naapuritkin on tyytyväisiä.
Normaalit elämän äänet on sallittuja, myös koiran ulkoiluttaminen öisin.
Kyllä muakin vituttaa naapuri, joka raijaa piskiään ulos joskus jopa aamuyön tunneilla. Ovat jotain yökyöpeleitä ja valvovat yöt ja nukkuvat päivällä.
Täällä on lehdenjakaminenkin kielletty ennen klo 6:00, eli ärsyttäähän se, kun joku kolisee rapussa klo 2:00
Virittäkään taloyhtiön toimesta jotkut matot rappukäytäviin ja portaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et vie rakkia pissalle 21:30 ja tule takaisin viimeistään 21:45? Koira jaksaa kyllä pidättää aamuun ja naapuritkin on tyytyväisiä.
Kyseessä on vanha koira, joka tuon tunnin lenkin aikana saattaa pissata useammankin kerran. Ei taatusti jaksa pidättää aamuun, jos normaalisti tekee viimeiset pissat n. klo 23
Ota yhteyttä isännöitsijään ja kerro, että asuntojen ulko-ovet kaipaavat uudet tiivisteet, koska käytävän äänet kuuluvat liikaa. Tarvittaessa voit vaikkapa antaa vihjeitä t. tulostaa seuraavan sivun tiedot isännöitsijälle, mikäli hän on ulalla asioista:
Ikkunoiden ja ovien tiivistys
Pelkkä tiivisteiden vaihto auttoi yllättävän paljon, kun asuin vuokralla vanhassa kerrostalossa.
Minä oon ottanu käyttöön korvatulpat, naapuri perheen kakaroiden itkupotkutkin kuuluu näiden paperien läpi ja on jopa yksi asunto välissä, sviddustana.....
Onko teillä mattoja käytävillä? Niitä vois tietty yrittää ehdottaa taloyhtiölle vaihtoehdoksi
Negis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko sana paloturvallisuus mitään? Ääliö.
Naapurit eivät jakele sääntöjä ja määräyksiä, lait säädetään eduskunnassa. Elät elämääsi normaalisti ja lopetat idioottimaisuuksien kyselyn palstalla. Näillä eteenpäin.
Mattoja saa paloturvallisena...otapa selvää ennenkuin nimittelet...
Rasvatkaa ovista lukon kielet ja yllättykää miten hiljaa ne voi sulkea, Ulko-ovien sisäovet myös kiinni asunnoista.
Vierailija kirjoitti:
Negis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanooko sana paloturvallisuus mitään? Ääliö.
Naapurit eivät jakele sääntöjä ja määräyksiä, lait säädetään eduskunnassa. Elät elämääsi normaalisti ja lopetat idioottimaisuuksien kyselyn palstalla. Näillä eteenpäin.
Mattoja saa paloturvallisena...otapa selvää ennenkuin nimittelet...
Paloturvallisuus on muutakin kuin se että tavara voisi palaa. Kaikki ylimääräinen roina hidastaa ja vaikeuttaa pelastustoimia. Matto on aika ikävä esimerkiksi ambulanssin sängyn pyörien alla.
Ajatusvirus kirjoitti:
Ota yhteyttä isännöitsijään ja kerro, että asuntojen ulko-ovet kaipaavat uudet tiivisteet, koska käytävän äänet kuuluvat liikaa. Tarvittaessa voit vaikkapa antaa vihjeitä t. tulostaa seuraavan sivun tiedot isännöitsijälle, mikäli hän on ulalla asioista:
Ikkunoiden ja ovien tiivistysPelkkä tiivisteiden vaihto auttoi yllättävän paljon, kun asuin vuokralla vanhassa kerrostalossa.
Tiivisteiden ylläpito kuuluu asukkaalle.
Ainakin itse vien koirani pihalle milloin huvittaa, käyn suihkussa keskellä yötä, veden röökiä partsilla ja terrorisoin myös muilla karmeilla tavoilla naapureitani tässä vanhassa murjussa.
Valittakoon ei voisi vähempää kiinnostaa. Turhasta mielensä pahoittajat käyttäköön tulppia tai muuttakoon maalle.
Ai niin lapsetkin välillä itkevät tai leikkivät äänekkäästi...
Täysin naurettava ajatus, että rapussa ei saisi liikkua klo 22 jälkeen. Eli ulkonaliikkumiskielto? 😂
Entäs kun toiset tekee vuorotyötä, ei kotiin ennätä ennen klo 22
Hei te, joiden taloissa on paperista seinät: minä aikakautena talonne on rakennettu?
Kyselen vähän ohiksena tätä, koska tarkoitus on ennen pitkää ostaa oma asunto, enkä haluaisi paperiseinäiseen taloon.
Käsittääkseni erityisesti 70-luvun taloissa seinät ovat paperia.
Olen melko ääniherkkä, mutta miten ketään voi häiritä satunnainen rapussa liikkuminen? Enemmän olen pohtinut yläkerran naapureideni kohdalla, että onko normaalia elämisen ääntä jos keskellä yötä kävelee kengät jalassa asunnossa ja puhuu kovalla äänellä?
Mä asun myös todella huonosti äänieristetyssä talossa. Nukun korvatulpat päässä ja usein hengaan kotona ihan päiväsaikaankin tulpat korvissa tv huutaen sillä vihaan naapurista kuuluneita ääniä: pesukoneen ääni kuuluu, kaappien/ovien kolautukset kuuluu, vähänkin kovempi puhe kuuluu, basson jytinät kuuluu, kantapääaskellus kuuluu... viimeksi eilen kun olin menossa nukkumaan klo 22 (tulpat korvissa tietysti), kuului naapurista todella kovaäänistä puhetta. Olin onneksi niin väsynyt etten jaksanut alkaa hakkaamaan seinää.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti sulla ei ole koiraa.
Ja ap, kuten täällä on sanottu, kukaan ei voi kieltää sinua viemästä koiraa ulos, oli kello mitä tahansa. Ei tarvitse stressata tuollaisesta.
Vaikka ne äänet kuuluisi huonosta eristyksestä johtuen hyvin niin eihän siinä nyt mikään sitä ääntä voimista eli kun hiljaa kulkee niin mikään ei voi asuntoihin kuulua superlujaa. Toki rappukäytävässä voi kaikua mutta ei hiljaisista askeleista juuri mitään ääntä tule siltikään ja sen oven voi oikeasti opetella sulkemaan hiljaakin, esim avaimen kanssa lukkoa kääntäen. Yöaikaan/myöhään nuo äänet voi vaikuttaa kovilta jos muuten on hiljaista mutta edelleen, kun hiljaa kulkee niin ei voi lujaa ääntä tulla.
Meillä siis on ainakin pakko viedä koira viimeisen kerran ulos n. klo 22-23, muuten herättää aamuyöstä kun on hätä.
AP