Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiramme ei elä enää kauaa :' (

Vierailija
03.04.2006 |

Tuntuu, että sellainen raskas paino on sydämessä. Koiraltamme on leikattu kaksi kertaa kasvain, ja nyt se on taas uusinut.. Enää ei ole mitään tehtävissä. Vointi huononi viime viikolla, kävimme eläinlääkärissä.. Sai voimakkaat kipulääkkeet ja aikaa ehkä kolme viikkoa. Vielä on ihan hyvässä kunnossa siinä mielessä että syö, vatsa toimii ja elimet olivat vielä ihan kunnossa. Mutta on koira selvästi väsyneempi ja haukkuherkempi. Tuntuu etten pysty käsittelemään tätä asiaa, itkettää koko ajan. Tuossa rakas ystäväni vielä on, mutta pian ei enää. Miksen voi tehdä mitään : (

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma rakas ihana koirani oli pakko lopettaa piikillä 2 vuotta sitten. Se oli erittäin raskasta ja vaikeaa. Rakastimme sitä koiraa.

Nyt on tärkeintä, ettet anna koiran kärsiä. Kipulääkkeitä jos on kipuja tai sitten viime tilanteessa armelias lopetus jos muut konstit eivät häntä enää auta. Ole paljon koirasi kanssa, silittele sitä, juttele sille. Ja nauti koirasi kanssa olosta, jos hänestä on vielä leikkimään tai tekemään niitä samoja asioita joita aina ennenkin, niin tehkää niitä nyt. Jätä itsellesi mukavia muistoja tuosta ihanasta ystävästä. Anna koirasi viimeisten päivien olla ns. " kissan päiviä" eli ihania.

Suru lemmikin kuolemasta helpottaa muutaman kuukauden kuluttua. Ikävä ja rakkaus koiraa kohtaan sen sijaan säilyy aina.

Vierailija
2/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on nelosen kanssa samaa mieltä siinä, että suurta rakkautta osoittaa myös se että koirasta osaa tarpeen vaatiessa luopua. siis lopettamalla. se on todellista ystävyyttä ja rakkautta, kukapa haluaa ystävän joutuvan kärsimään kamalasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeopaatti/refleksiologi auttoi viimeisinä viikkoina, ettei ollut niin kipeä.

Vierailija
4/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläin on niin rakas, ja se, että joutuu jossain vaiheessa tekemään sen raskaimman päätöksen, on omistajalle kova paikka. Mä itkin mun kissani kuolemaa (myös syöpä) viikkoja, ja nyt joudun lapsen allergian vuoksi luopumaan toisestakin. Onneksi sille on löytynyt hyvä koti, mutta ero on silti lopullinen mulle. :(

Vierailija
5/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku! Voimia sinulle ja tosiaan yrittäkää nauttia viimeisistä yhteisistä päivistä!

I know you´re sad and afraid,

because I see your tears.

I wont be far, I promise that.

And I hope you´ll always know,

that my spirit will be close to you,

wherever you may go.

Thank you for loving me,

you know I love you too.

That´s why it´s hard to say goodbye

and end this life with you.

So hold me now just one more time

and let me hear you say,

because you care so much for me,

you´ll let me go today.

-Susan A. Jackson-

Vierailija
6/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään halua koiran kärsivän, olin jo eläinlääkärille mennessä valmistautunut siihen että tulen sieltä yksin takaisin. Eläinlääkäri sanoi, että joko pian koiran vointi huononee tai sitten kasvain tulee ihosta läpi, molemmissa tapauksissa on lopettaminen edessä. Kipulääkkeet tuntuvat kyllä vielä auttavan aika hyvin.

Tuntuu, etten enää koskaan ota lemmikkiä, kun luopumisen tuska on näin hirveä. Koira hätääntyy kun rakkaat ihmiset itkevät ja käyttäytyvät muutenkin oudosti.. Siksi olen yrittänyt tsempata, mutta ihan hirveäähän tämä on. Koira ei edes ole vanha, 6 -vuotias.. Ja kasvaimenkin piti olla alun perin hyvänlaatuinen.

ap

Vierailija
7/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

Vierailija
8/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli itku kun luin tuon 10:n kirjoituksen, kauniita sanoja.

ap

Vierailija
9/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
10/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niin käy, että minusta tulee hauras ja heikko

ja kivut häiritsevät untani,

niin sinun on tehtävä mitä on tehtävä

sillä viimeistä matkaa ei kukaan ole estävä.

Sinä tulet surulliseksi - minä ymmärrän.

Älä anna surusi estää sinua,

sillä tänä päivänä, enemmän kuin koskaan ennen,

rakkautesi ja ystävyytesi punnitaan.

Meillä on ollut niin monta hyvää vuotta.

Tulevaa ei kannata surra.

Et haluaisi minun kärsivän,

kun aika koittaa, anna minun mennä.

Vie minut sinne missä he auttavat minua,

mutta, pysy luonani loppuun.

Ja pidä minua lujasti ja puhu minulle,

kunnes silmäni ovat sulkeutuneet.

Tiedän, että aikanaan, sinäkin huomaat,

se on ystävyyttä, jota minulle osoitat.

Vaikka häntäni on viimeisen kerran heilahtanut,

niin kivulta ja kärsimykseltä olen säästynyt.

Älä sure sitä että sen täytyy olla sinä,

jonka täytyy tehdä päätös.

Olemme olleet niin läheisiä - me kaksi näinä vuosina,

älä anna turhaan sydämesi itkeä.

(Kirjoittaja tuntematon)

Lähettäjä: Tiina

Vierailija
11/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu olevan noutajille syöpä yms niin yleisiä kuolinsyitä. Tiedän, että tuo on kova paikka ja sitä on niin vaikea hyväksyä kun koirasi on vielä noin nuorikin. Surullista! Ymmärrän, ettet tahdo ajatellakkaan uutta koiraa, mutta toisaalta se tuo lohtua ja täyttää sitä paikkaa minkä vanha ystäväsi jättää. Paikkaa sydämestäsi ei voi kuitenkaan kukaan täyttää.

Itsekin itken aina kun luen runon. On niin koskettava.

10

Vierailija
12/12 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuntuu, että koira viedään pois parhaimmassa iässä.. Ja sietämätöntä vain katsoa vierestä, tuossa hän vielä on mutta kohta ei enää ole. Enkä voi tehdä yhtään mitään, suututtaa ja raivostuttaa.

Noutajilla tosiaan tuntuu olevan paljon kasvaimia : (

Mutta kiitos vielä teille kaikille, tuli kuitenkin vähän parempi mieli kun luin kommenttejanne. Kyllä av:lta voi saada vertaistukeakin.

ap