Opamox on pelastanut minut
Miten ihanaa kun saa tuntea olonsa normaaliksi, eikä tarvitse olla ahdistunut ihmisraunio vuorokauden ympäri. Tunne-elämä on normalisoitunut eikä heilu ääripäästä toiseen kymmeniä kertoja vuorokaudessa. Toivottavasti saan käyttää tätä henkeni pitimiksi loppuelämäni meinaan loppu tulisi aika äkkiä ilman. Kunpa kaikki tahot hoitotahoja ja tavan ihmisiä myöten ymmärtäisivät, että joskus lääkitys on AINOA keino. Länkytys terapiassa ei auta kun syy on aivokemiallinen, ruumiillinen.
Kommentit (27)
Kenen vastaanotolla kävit ? Olen aivan voimieni äärirajoilla, neuvo kiltti.
Jep samaa mieltä, mutta eri syystä. Kärsin vaikeasta unettomuudesta ja opamox on ainut lääke, joka auttaa siihen ilman sivuvaikutuksia.. Mutta kun ei noita saa jatkuvaan käyttöön. Ärsyttävää
Riippuvuus niistä tulee. Tarvitset aina vain isompia annoksia, lopulta vedät niin isoja määriä ettet pysty lääkepöhnässä normaaliin elämään. Eli tilanne on sama kuin ennen lääkitystä. Siksi niitä niin varovaisesti määrätään.
Itsekin käytän niitä mutta tuon riippuvuuden vuoksi vain harvoin. Kun keksittäisi sellainen rauhoittava johon ei riippuvuutta tulisi. Mutta se tarkoittaisi pienempää myyntiä lääketehtaille.
Mulla tuo auttaa jonkin verran, jännittyneeseen olotilaan.
Sitä ei saisi riippuvuusvaaran takia käyttää pitkään eikä paljon.
Onneksi en käy töissä, joten voin käyttää lääkettä vain silloin tällöin.
Huonona puolena on tosin se, että se aiheuttaa väsymystä. Keho on rennompi, mutta varmaan liiankin rento? Vaikka ottaisin vaan neljäsosan siitä tabletista...
Vierailija kirjoitti:
Riippuvuus niistä tulee. Tarvitset aina vain isompia annoksia, lopulta vedät niin isoja määriä ettet pysty lääkepöhnässä normaaliin elämään. Eli tilanne on sama kuin ennen lääkitystä. Siksi niitä niin varovaisesti määrätään.
Itsekin käytän niitä mutta tuon riippuvuuden vuoksi vain harvoin. Kun keksittäisi sellainen rauhoittava johon ei riippuvuutta tulisi. Mutta se tarkoittaisi pienempää myyntiä lääketehtaille.
RIIPPUVAINEN JA RIIPPUVAINEN!!! Aina tuo sama perkeleen lässytys! Teidän tough love-paskiaisten lempimantra jotka haluatte vaan ruoskia lähimmäistänne. Toinen vaihtoehto ilman lääkitystä, narun jatkona, sekin on RIIPPUVAISUUTTA? Halveksun sinunlaisiasi. ap
Vierailija kirjoitti:
Kenen vastaanotolla kävit ? Olen aivan voimieni äärirajoilla, neuvo kiltti.
On niin pieni paikkakunta, etten tohdi kertoa. Kyllä varmasti jossain ymmärretään hätäsi, älä luovuta! 💕 ap
Ootko käyttänyt bentsoja kaks viikkoa ja tulit kertomaan kuin hyvin ne toimii? Itse olen kolme vuotta päivittäin ja elämäni on helvettiä sen takia. Yritän purkaa tätä ^^;;"lääkitystä enkä saa nukuttua, tuntuu että kuolen ahdistukseen ja lukuisia oireita mitä ei ollut ennen. Käytin ihan lääkärin määräyksellä kunnes olin niin koukussa ettei tullut uni silmään ilman lääkettä ja toleranssi nousi. Elämä on ollut helvettiä siitä lähin. Toivon että en olisi ikinä ottanut ensimmäistäkään bentsorespaa. En suosittele näitä!
Vierailija kirjoitti:
Ootko käyttänyt bentsoja kaks viikkoa ja tulit kertomaan kuin hyvin ne toimii? Itse olen kolme vuotta päivittäin ja elämäni on helvettiä sen takia. Yritän purkaa tätä ^^;;"lääkitystä enkä saa nukuttua, tuntuu että kuolen ahdistukseen ja lukuisia oireita mitä ei ollut ennen. Käytin ihan lääkärin määräyksellä kunnes olin niin koukussa ettei tullut uni silmään ilman lääkettä ja toleranssi nousi. Elämä on ollut helvettiä siitä lähin. Toivon että en olisi ikinä ottanut ensimmäistäkään bentsorespaa. En suosittele näitä!
Turha tulla yleistämään, jos itsellä on ongelmia bentsojen kanssa. Itse olen käyttänyt näitä tarvittaessa 15 vuoden ajan, eikä ole ollut mitään ongelmia. Kannattaa käyttää ohjeen mukaan ja vain tarvittaessa, eikä napsia kuin muroja. Sanoohan tuon järkikin.
Mitenköhän paljon Opamoxeja saa käyttää, ennen kuin riippuvuus iskee?
Olen saanut noista melko hyvän avun ajoittain iskeviin koviin ahdistuskohtauksiin, jotka voivat jatkua päivien ajan ja joille ei aina ole mitään järkevää syytä. Opamoxin avulla kehon jännittyneisyys lievittyy (otan yleensä illalla, jotta saan nukuttua) ja usein ahdistus tavallaan katkeaa eikä sitten jatkukaan päiväkausia. Yhdellä pienimmällä mahdollisella pillerillä sis hoituu. Viimeksi olen tarvinnut lääkettä noin kolme viikkoa sitten, ja muutenkin käyttötahti on ollut sellaista 1-2 kuukaudessa eli käsittääkseni varsin maltillisesti.
Luonnollisesti käytän noita vasta sitten, jos muut keinot eivät tepsi.
Nyt 15 tabletin annokseni on loppumassa (sain reseptin viime syksynä) ja minua on alkanut enenevässä määrin pelottaa se, että reseptiä ei uusita juuri siksi, kun ei saa käyttää pitkiä aikoja. Vaikka kuinka käyttäisin harvemmin. Miten on, suhtautuvatko lääkärit nihkeästi myös tällaiseen käyttöön?
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut noista melko hyvän avun ajoittain iskeviin koviin ahdistuskohtauksiin, jotka voivat jatkua päivien ajan ja joille ei aina ole mitään järkevää syytä. Opamoxin avulla kehon jännittyneisyys lievittyy (otan yleensä illalla, jotta saan nukuttua) ja usein ahdistus tavallaan katkeaa eikä sitten jatkukaan päiväkausia. Yhdellä pienimmällä mahdollisella pillerillä sis hoituu. Viimeksi olen tarvinnut lääkettä noin kolme viikkoa sitten, ja muutenkin käyttötahti on ollut sellaista 1-2 kuukaudessa eli käsittääkseni varsin maltillisesti.
Luonnollisesti käytän noita vasta sitten, jos muut keinot eivät tepsi.
Nyt 15 tabletin annokseni on loppumassa (sain reseptin viime syksynä) ja minua on alkanut enenevässä määrin pelottaa se, että reseptiä ei uusita juuri siksi, kun ei saa käyttää pitkiä aikoja. Vaikka kuinka käyttäisin harvemmin. Miten on, suhtautuvatko lääkärit nihkeästi myös tällaiseen käyttöön?
No jos käyttää päivittäin useampaa tablettia, niin varmaankin riippuvuus voi ajan mittaan iskeä. Mutta jos ei käytä päivittäin, niin eihän siitä mitään riippuvuutta muodostu. Täytyy muistaa, että näitä käyttää muutkin kuin fiiliksiä hakevat narkkarit. Esimerkiksi pahoista ahdistuneisuushäiriöistä kärsivät ihmiset. Kyllä ammattitaitoinen lääkäri osaa erottaa nämä kaksi ryhmää toisistaan ja ongelmia reseptien uusimisessa ei aidosti apua hakevalle pitäisi tulla.
Kannattaa varoa. Mun mies sai post-traumaattiseen stressiin mm. opamoxeja ja jatkoi silti alkoholin käyttöä. Ilmankos kun meillä oli pari vuotta sitten melko musta ajanjakso.
Vihaan kaikkia buranaa vahvempia lääkkeitä ja mielestäni lääkärit tuppaavat niitä ihmisille liian helposti. Esim. kun mies sai kipuihinsa panacodia, hän sai soittamalla reseptin uusittua, ihan tuosta vain.
Riippuu aivan lääkäristä, miten suhtautuvat. Muakin aina jännittää, uusivatko. Harvakseltaan käytän. Nytkin on jäljellä muutama, joissa päiväyskin menossa vanhaksi, eli en ole riippuvainen ja vain pahimpaan käytän.
Miksi näitä lääketrolleja ei bannata?
Mikset syö ssri-snri-lääkkeitä jos pitää syödä säännöllisesti?
Paskat se mitään on pelastanut. Ehkä jonkin verran helpottanut.
Vierailija kirjoitti:
Jos hallitset käytön, niin toleranssia ei synny.
Itse olen käyttänyt yli kymmenen vuotta (koko aikuisikäni) ja toleranssia ei ole muodostunut. Käytän arkipäivisin tarvittaessa 1½ tablettia (15mg) ja viikonloput aina välipäiviä.
Lähinnä koen käänteistoleranssia, liekkö aineenvaihdunta hidastunut ja muuten tullut tylsämieliseksi vanhetessa.
Itse kuulun niihin joiden "hengen myös bentson pelasti" ja pidän toleranssin syntymistä täysin mahdottomana. Lääkkeen vaikutusta tulee suojeltua juuri liikakäytöltä ihan siinä missä laskuvarjoa lentokoneessa. Sitä käyttää vain hengenhädässä.
Mikä on Opamox? Onko se joku pokemon?
Jotkut mielialalääkkeet toimivat myös, niillä ei ole päihdyttävää vaikutusta.