Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun lapsen nimi harmittaa?

Vierailija
27.08.2017 |

On harvinaisempi nimi ja sekoitetaan usein toiseen nimeen, jossa yhden kirjaimen ero. Esim. Sara - Saara, Margareetta -Margariitta. Nimeä nyt ei vaihtamaankaan voi oikein lähteä, kun lapsi on jo eskarissa. Lapselle itselleen asia ei ole ongelma.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nimeä ei voi vaihtaa kuten sanoit, niin ei kai mitään ole tehtävissä. Hassu kysymys.

Vierailija
2/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli lapsi ei ole siis vielä törmännyt ninen haasteellisuuteen, koska on aika pieni. Enkä tiedä onko nimi nyt edes mitenkään haasteellinen, lähinnä menee vain sekaisin sen toisen kanssa ja saa uusille ihmisille korjata asiaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsehän valitsit, luulis olleen sekoomisen vaara tiedossa nimenantohetkellä. Jos lapselle nimi käy nii sitten vaan sopeudut itse.

Vierailija
4/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nimeä ei voi vaihtaa kuten sanoit, niin ei kai mitään ole tehtävissä. Hassu kysymys.

Täällä saa aina niin empaattisia vastauksia. Erilaisia nimiähän on pilvin pimein, joten varmaan monet muutkin omaavat nimen, joka sekoittuu toiseen helposti. Millaisia kokemuksia siihen liittyen? Ap

Vierailija
5/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen vaihtaminen on ihan helppoa. Sen kun marssit maistraattiin ja vaihdat sen. Se, että et halua vaihtaa nimeä ei tarkoita sitä, että se olisi jotenkin vaikeaa.

Vierailija
6/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee millaisia kokemuksia ihmisillä on. Minä vaihdoin oman hankalan nimeni helpompaan, tavalliseen muotoon heti kun täytin 18. Vanhemmat eivät antaneet vaihtaa sitä alaikäisenä.

Vierailija
7/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nimeä ei voi lähteä vaihtamaan, sitten ei voi tehdä muuta kuin niellä sen harmituksen. Pääasia, että lapsi itse on nimeensä tyytyväinen.

Vierailija
8/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaatte nimen sitkeästi, kun joku sanoo sen väärin. Läheiset tai ihmiset, joiden kanssa olette enemmän tekemisissä, heille kirjoitettuna tai näytätte kirjoitettuna.

Jotkut ihmiset tahallaan sanoo väärin 🤔

Vierailija
9/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimen vaihtaminen on ihan helppoa. Sen kun marssit maistraattiin ja vaihdat sen. Se, että et halua vaihtaa nimeä ei tarkoita sitä, että se olisi jotenkin vaikeaa.

Sukulaiset vastustavat nimen vaihtamista. Tavallaan vaihtaisin nimen joidenkin ulkopuolisten ihmisten kömmäilyjen takia. Ei se ehkä itsestänikään ole hyvä ajatus lähteä nimeä vain sillä perusteella kokonaan vaihtamaan. Lapselle pitäisi karrikoiden sanoa, että vaihdettiin nimesi kun Eemelin äiti luuli, että se on X. ap

Vierailija
10/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kun vakaan ja pitkän harkinnan jälkeen päädyit valitsemaan ko. nimen PARHAAKSI NIMEKSI lapsellesi, niin enää se ei olekaan hyvä?

Vierailija
11/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kyselee millaisia kokemuksia ihmisillä on. Minä vaihdoin oman hankalan nimeni helpompaan, tavalliseen muotoon heti kun täytin 18. Vanhemmat eivät antaneet vaihtaa sitä alaikäisenä.

No jos nimesi on ollut Christina ja vaihdat sen Kristiinaksi, niin se on vähän eri asia.. Tässä vaihtuisi tavallaan koko nimi, koska se yksi kirjain muuttaa koko nimen. Ap

Vierailija
12/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minunkin tavallista tavallisimpaa nimeä sotketaan jatkuvasti (oliko nimesi Anna, Anne vai Anni?) Varsinkin kun töissä on yksi Melkein saman niminen. Ja sukunimiki on sellainen että jotkut sotkee vaikka onkin hyvin yleinen. Pitäisi aika todella tarkkaan miettiä nimeä jos ei halua että kukaan ikinä sotkisi.

Unohda siis moinen turha ajatus nimen vaihtamisesta. Se on kyllä hyvä juuri sellaisena kun on.

Vierailija
13/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että kun vakaan ja pitkän harkinnan jälkeen päädyit valitsemaan ko. nimen PARHAAKSI NIMEKSI lapsellesi, niin enää se ei olekaan hyvä?

Voi herrajumala, mitä vastauksia. Noin 20% vanhemmista tutkimusten mukaan katuu lapselleen antamaa nimeä. Itse ainakin olin aivan sekaisin synnytyksen jälkeen ja annettiin sitten hyväksi kokemamme nimi, joka on edelleen varsin kaunis. Emme ymmärtäneet, että se niin usein sekoittuisi toiseen nimeen. ap

Vierailija
14/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herrajumala, mitä vastauksia. Noin 20% vanhemmista tutkimusten mukaan katuu lapselleen antamaa nimeä. Itse ainakin olin aivan sekaisin synnytyksen jälkeen ja annettiin sitten hyväksi kokemamme nimi, joka on edelleen varsin kaunis. Emme ymmärtäneet, että se niin usein sekoittuisi toiseen nimeen. ap

Olenko siis aivan väärässä, kun käsittääkseni tulevat vanhemmat suorittavat nimenvalintaa myös jo ennen synnytystä?

Vierailija
15/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi ole varsin pieni ongelma, varsinkin jos lasta ei häiritse? Hän voi sitten isompana käyttää mitä nimeä lystää. Vaihtaa joko uhan virallisesti nimensä tai ottaa "taiteilijanimen". Käytätte kotona nyt sitä nimeä minkä olette antaneet, varmasti läheisetkin osaavat nimen ja nielet harmistuksesi uusien ihmisten kanssa kun nimittävät vahingossa lastasi väärin.

Itse vaihdoin nimeä yläasteelta päästyäni, virallisesti ei onneksi tarvinnut mitään tehdä, kun otin vain toisen nimen etunimistäni käyttöön. Oman lapseni nimi on myös sen verran "erikoinen" (ei edes ole, vanhahtava, mutta iät kaiket suosittu nimi), että naapuritkin kutsuvat vain samankaltaisella nimellä ja hoidossa oli kirjoitettu "suomalaisittain". Ja kotipaikkakunnallani kutsumanimellä on niin paha kaiku, että kylän mummut kutsuvat lasta vain toisella etunimellä 🤣 En ole pahastunut. Enkä pahastu, jos lapsi isompana haluaa vaihtaa nimensä mieleisekseen.

Vierailija
16/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko siis aivan väärässä, kun käsittääkseni tulevat vanhemmat suorittavat nimenvalintaa myös jo ennen synnytystä?

En ihan ymmärrä mikä pointtisi asiassa on. Ihminen on erehtymätön, niinkö? Ap

Vierailija
17/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuo sekoittuminen on niin suuri ongelma mielestäsi, jos kuitenkin virallisissa yhteyksissä nimi tulee oikein, koska se yleensä itse kirjoitetaan tai tarkistetaan henkilökortista? Ottakaa käyttöön jokin kutsumanimi?

Vierailija
18/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella toista nimeä? Otin aikuisena toisen nimen viralliseksi etunimeksi.

Vierailija
19/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että käytössä on runsaasti aikaa pohtia eri puolia eikä silloin ole niin "sekaisin". Oletan, että nimeä on ollut miettimässä muitakin ihmisiä kuin sinä yksin, eikä kellekään ole tullut mieleen tuo sekaantuminen, eli suurentelet ehkä ongelmaa.

Vierailija
20/36 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että käytössä on runsaasti aikaa pohtia eri puolia eikä silloin ole niin "sekaisin". Oletan, että nimeä on ollut miettimässä muitakin ihmisiä kuin sinä yksin, eikä kellekään ole tullut mieleen tuo sekaantuminen, eli suurentelet ehkä ongelmaa.

Miehen kanssa yhdessä valittiin nimi. Valitsimme kahdesta nimestä meistä kauneimman. Kyllä tiesimme, että on samanlaisia nimiä ja melkein samanlainen, mutta ei tavallaan ymmärretty, että ihmiset (osa) niin suorin käsin kutsuisi sillä yleisemmällä versiolla. Itse kun olen tarkka, että sanonko vaikka Eeva vai Eevi, enkä kutsu kaikkia 4kymppisiä Eevaksi. Jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Nyt kuitenkin todella monet lapse kavereiden vanhemmat ja tuntemattomammat ihmiset kutsuvat lasta suorilta käsin ensimmäiseksi "Eevaksi". AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän