Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko crossfitiä ihan oikeasti harrastaa jollain salilla oman kunnon mukaan?

Vierailija
27.08.2017 |

Huvitti kun paikallinen crossfit-saliyrittäjä mainosti lehdessä kuinka laji sopii kaikille iästä ja kunnosta huolimatta. Just! Jokunen vuosi sitten yritettiin keski-ikäiset, mutta ikäisekseen ihan ok peruskuntoisen naiset käydä siellä. Asenne oli sellainen että todellakaan ei voinut oman kunnon mukaan tehdä. Esim. piti heittää palloa katonrajaan ja samalla kyykätä, vaivaiset 150 kertaa yhteen menoon. Ja kevyinkin pallo oli kyllä kaikkea muuta kuin kevyt peruspirkon lähtökohdista. Pitkin hampain ja myrtsinä ohjaaja suostui siihen että "vain" 100 kertaa sai tehdä, ja siinä sitten kaikki odotti ja toljotti, kun pahnanpohjimmainen kyykkäsi viimeisiä täristen kuoleman partaalla. Eipä tuota henkilöä enää näkynyt. Me muut jotka jaksettiin vetää on ramp loppuun ja yritettiin käydä siellä, saatiin kokea että crossfitistä pitää tulla elämäntapa tai sitten salille ei ole asiaa. Tai en tiedä miksi muuten saatiin niin tyly kohtelu kun jouduttiin pitämään about kuukauden tauko erilaisista syistä johtuen. Kun mentiin sinne uudestaan eikä oltu sisäistetty vielä kaikkea mitä pitää tehdä, ohjaaja seisoi muutaman metrin päässä eikä neuvonut tippaakaan että kuinka päästään alkuun. Kyllä siitä tuli hyvin vahvasti ulossavustuksen tunnelmat. Loppujen lopuksi oli kuitenkin pakko lopettaa siksi että crossfit oli liian rankkaan muutenkin vuosia stressistä kärsineelle keski-ikäiselle keholle. Itsekin jouduin lopettamaan uniongelmien takia. Kiva valvoa pari tuntia aamuyöstä (kun kortisolit on sekaisin tms.?).

Sääli, koska muuten tykkäsin crossfitistä ideana tosi paljon. Tekis mieli mennä katsomaan onko realismi tullut tuon yrittäjän elämään buumin tasoituttua niin ettei ole enää varaa valikoida asiakkaita. Tai sitten se on taas samaa sanahelinää että liikeet voi räätälöidä oman kunnon mukana. En viitsi enää mennä kokeilemaan.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama kokemus, ylpeänä kerrottiin kuinka porukka käy oksentamassa kesken tunnin jne. Ohjaus oli tylyä, sisäpiirin porukka naureskeli keskenään ja tunsin aina olevani liian heikko ja huono. Laji kyllä kiinnostaisi edelleen, mutta ilmapiiri ei.

Vierailija
2/4 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, missä tälläinen meininki on? Ilmoittauduin juuri on ramp kurssille :(

Mulla on salitaustaa mutta nykykunto surkeampaakin surkeampi koska olen ollut erinäisten vaivojen takia melkein 2 vuotta liikkumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, missä tälläinen meininki on? Ilmoittauduin juuri on ramp kurssille :(

Mulla on salitaustaa mutta nykykunto surkeampaakin surkeampi koska olen ollut erinäisten vaivojen takia melkein 2 vuotta liikkumatta.

Tuskin siellä missä asut :). Pienenpuoleinen paikkakunta oli tämä. T. Ap

Vierailija
4/4 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crossfitissäkin pitäisi olla joku karaten mustan vyön tapainen systeemi. Jolla pääsis erottumaan nää joista on kivaa ja hyödyllistä liikkua niin että oksentaa. Ja sitten me jotka muuten vain tykättäis crossfitistä enemmän kuin esim. salista voitaisiin silti käydä harrastamassa ilman että terveys menee. Ap