Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä alan edustajista sulla tulee "wau" - fiilis?

Vierailija
26.08.2017 |

Jos kuulet, että joku on ammatiltaan jokin, niin mitkä ammatit herättää erityistä hämmästystä/kiinnostusta?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n mode. Herättäisi todellisen wau fiiliksen.

42/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi. Ihmismieli on niin kiinnostava ja jos tapaan kyseisen ammatin edustajan niin haluaisin alkaa kysellä kaikenlaista heti.

Olen kerran hakenutkin koulutukseen, mutta en ymmärtänyt pääsykokeesta mitään. Ehkä olen vähän salaa kateellinen myös, siis. Psykiatri myös ja psykoterapeutti, vaikka näkökulma onkin kaikissa vähän eri. Ja moni psykologi on myös psykoterapeutti... No joo, eiköhän pointti tullut selväksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Lähipiirissäni on monien alojen tohtoreita ja muita asiantuntijoita, ja tunnen myös kuvataiteilijoita ja muusikoita. Minä ja mieheni olemme molemmat tohtoreita ja korkeassa asemassa. En arvosta mitään ammattia ylitse muiden enkä pidä mitään ammattia erityisen hienona.

Jos joku hämmästyttää niin se, jos jollain on ammatti, joka ei vaadi mitään koulutusta eikä minkäänlaista lahjakkuutta, esim. varastomies. Ihmetyttää se kunnianhimon puute, mutta en tuo sitä julki.

Varastoilta tulee ruuat ja muut tuotteet kauppoihin ja lääkkeet apteekkeihin ja sairaaloihin. Hyvä että jotkut on siellä varastollakin!!

Vierailija
44/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizzan pyörittäjästä tulee wau ja hämmästystä sekä epäsuoraa mielenkiintoa tulee mielisairaalan työntekijöitä kohtaan... heillä on rankkaa. Tosin italiasta voitaisiin nähdä hyvän osan tästä suomalaisessa yhteiskunnassa eikä niin miten turpapersevaarat ovat tehneet.

Vierailija
45/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittelit eivät niinkään, mutta esim palomies tai ensihoitaja joka on sekä inhimillinen että macho. Se kombo on wau.

Vierailija
46/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurgia herättää kunnioitusta. Etenkin joku aivojen leikkely on niin rajua, että arvostan todella paljon tällaiseen kykeneviä. 

Vierailija
47/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai fyysikot on kuumaa kamaa av:lla :D Oho!

No mutta, mikäs mulla olis sellainen wow-ala...hmmm...ehkä oikeastaan hyvinkin moni eri ala - enemmän wow-fiiliksen tekee juuri se, että ihmisestä huokuu se, että on omalla alallaan, on työssään hyvä ja vielä tykkää työstään :)

Vierailija
48/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään. Lähipiirissäni on monien alojen tohtoreita ja muita asiantuntijoita, ja tunnen myös kuvataiteilijoita ja muusikoita. Minä ja mieheni olemme molemmat tohtoreita ja korkeassa asemassa. En arvosta mitään ammattia ylitse muiden enkä pidä mitään ammattia erityisen hienona.

Jos joku hämmästyttää niin se, jos jollain on ammatti, joka ei vaadi mitään koulutusta eikä minkäänlaista lahjakkuutta, esim. varastomies. Ihmetyttää se kunnianhimon puute, mutta en tuo sitä julki.

Minä arvostan yli kaiken niitä ihmisiä, jotka pystyvät tekemään sellaista työtä, mihin en itse millään kykenisi. Tästä esimerkkinä vaikka hautausurakoitsijat. En millään pystyisi hakemaan mädännyttä ruumista pois asunnosta tai siivoamaan asuntoa tämän jälkeen. En millään pystyisi myöskään kursimaan kokoon pahassa onnettomuudessa olleita.

Että wau! Teette hienoa työtä.

Tohtorinturhakkeita en myöskään arvosta. Tietävät yleensä paljon vähästä ja käytännön asioiden ymmärtäminen on vähän niin ja näin.

Jotkut professorintasoiset tutkijat tekevät sen sijaan loistavaa työtä ihmiskunnan eteen. Näitäkin arvostan.

Vierailija
49/49 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiseen sosiaalityöhön liittyvät ammatit ovat itselleni sellaisia. Edellyttää toki, että ihminen tekee työnsä hyvin. Mutta jos pystyy oikeasti käsittelemään rankkoja asioita inhimillisesti, asiallisesti ja ammattitaitoisesti ilman, että oma päänuppi menee siitä ihan nurin, niin arvostan kyllä paljon. Esim. lastensuojelussa, addiktioiden ja rikollisten kanssa jne työskentelevät ovat näitä. 

Itse teen toimistohommaa teollisuudessa, niin kaukana yhteiskunnan sosiaalisista ongelmista kuin voi olla. Lisäksi elän kuplassa, jossa tuttavapiiriin ei kuulu tuollaisia ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi