Vierailija

Sain idean toisesta keskustelusta ja ajattelin jakaa meidän suunnitelmamme. :) Toivottavasti joku inspiroituu ja saa itsekin ideoita. Meillä poika 7v ja tytöt 6v ja 4v.

Päivät ja tekemiset saattavat tietenkin muuttua mutta näin siis suunnilleen. :) En ole hullu listaaja.

Pe: Iltapäivällä vanhimman päästyä koulusta kirjastoon hakemaan lukemista koko porukalle!

La: Lapset askartelee kepeistä ja sukista omat keppihevoset, mies rakentaa radan pihalle vanhoista ämpäreistä, autonrenkaista ym. ja sitten vaan ratsastamaan!

Su: Leivotaan pizzaa ja pullaa. Lapset odottavat tätä kuin kuuta nousevaa!

Ma: Leikkipuistokierros ja leffailta.

Ti: Rauhoittumispäivä, lapset leikkivät omiaan ja minä siivoilen.

Ke: Talomuseo Glimsiin, keskiviikkoisin ilmainen sisäänpääsy. Lapset tykänneet ennenkin tosi paljon.

To: Nuuksioon vaeltamaan ja paistelemaan makkaraa ja juomaan kaakaota.

Pe: Askartelupäivä, etsin netistä paljon ohjeita millaisia juttuja lapset voivat askarrella halvalla (esim. sanomalehdillä ja halvoilla askartelusulilla intiaanipäähineet) ja ostin vielä edullisia vesivärejäkin joilla saa maalailla.

La: Serkkujen kanssa mummolaan.

Su: Ollaan vaan kotona ja leikitään, esikoinen valmistautuu palaamaan kouluun ja nuoremmat eskariin ja tarhaan.

Kyllä sitä halvallakin pääsee, ja kivaa on. :)

Kommentit (20)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Noihan on ihan arkipuuhaa lapsiperheissä.

Niinhän ne hieman ovatkin, kyllä mekin teemme kaikkea kivaa arkenakin. :) Mutta nyt lapsista on kivaa että on näin pitkä pätkä laatuaikaa molempien vanhempien kanssa, se on heille erityistä ja ihanaa! Tällaisia juttuja teimme kesälomallakin + pidempi reissu mummolaan, ja lapsista oli vaan ihanaa saada olla ja touhuta ilman arjen hälinää.

Vierailija

Tuossahan on enemmän tekemistä kuin omassa hyvätuloisessa perheessäni lapsena jolloin lomat oltiin yleensä vain kotona löhöämässä ja muksut saivat itse viihdyttää itseään. Käyvätkö perheet nykyisin oikeasti jossain kalliilla etelänlomilla ja huvipuistossa joka lomajaksolla että normaali maksuton perheen yhdessä tekeminen on jotenkin köyhää?  

Vierailija

Ei ole syyslomaa. Kesäloma alkaa ylihuomenna, mutta lapset on koulussa tietty. Joten eipä ole oikein yhteistä aikaa. Ehkä joku viikonlopputeissu, jos perjantain anoisi lapsille vapaaksi.

Vierailija

Saisitko mitenkään ympättyä millekkään päivälle käpylehmiä (kuusenkävyistä) ja käpylampaita (männynkävyistä).

Olisi luovaa mallia jälkikasvulle.

Vierailija

Oijoi, etenkin torstai on varmasti ikimuistoinen!

Itse olen köyhemmän perheen lapsi ollut (90-luvun lama jyräsi vanhempani konkurssiin) ja muistelen ihania yhteisiä retkiä Valkealan luonnonpuistossa. Siellä näin ensinmäisen kerran liito-oravan ja se on jäänyt hyvin mieleen :)

Mukavaa lomaa!

Vierailija

Jotenkin toi nyt vaikutti tekopyhältä. Ei kai siellä nyt vain täti-ihminen anna ohjeita että "näin teidän pitäisi viettää jos ette tajua itse" Täällä yks köyhä lapsiperhe menee risteilylle ja muut päivät sitä peruskauraa mummolassa vierailut ja ulkoilua. Toivottavasti syysaurinko paistaa.

Vierailija

Lähetelkää hymiöitä kaikille keskustelupalstoille ja askarrelkaa niitä myös paperista ja piilotelkaa kirjaston kirjojen väliin - eikä maksa paljon...

Vierailija

Meillä ei mitenkään onnistuisi tuollainen raihoittumispäivä jossa ohjelmassa vain lasten leikkimistä keskenään ja siivoilua sillä aikaa. Pienet lapset jotka tarvitsee lähes koko ajan petään katsomista tai aikuisten ohjausta ja valvontaa leikeissä.

Vierailija

Kuulostaa tosi kivalle. En itse ole yhtään sellainen, että jaksaisin innostua keppihevosten tekemisestä tai muusta askartelusta. Pizzan ja pullan leipominenkin on asia, josta itse en vain pysty innostumaan, lähinnä alkaa ärsyttää pelkkä ajatuskin. Toivoisin olevani enemmän sellainen kuin ap, siis tykkäisin oikeasti touhuta lasten kanssa enkä vain esittäisi sellaista. 

Mekin olemme köyhä lapsiperhe. Lapset 8v, 7v ja 6v. Käydään varmaan myös jossain luontopolulla ja leikkipuistoissa. Varmasti myös kirjastossa niin kuin joka viikko muutenkin. Luultavasti pelaan lasten kanssa jalkapalloa ja käydään pyöräilemässä. Mies on työmatkalla silloin, joten olen yksin lasten kanssa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tosi kivalle. En itse ole yhtään sellainen, että jaksaisin innostua keppihevosten tekemisestä tai muusta askartelusta. Pizzan ja pullan leipominenkin on asia, josta itse en vain pysty innostumaan, lähinnä alkaa ärsyttää pelkkä ajatuskin. Toivoisin olevani enemmän sellainen kuin ap, siis tykkäisin oikeasti touhuta lasten kanssa enkä vain esittäisi sellaista. 

Mekin olemme köyhä lapsiperhe. Lapset 8v, 7v ja 6v. Käydään varmaan myös jossain luontopolulla ja leikkipuistoissa. Varmasti myös kirjastossa niin kuin joka viikko muutenkin. Luultavasti pelaan lasten kanssa jalkapalloa ja käydään pyöräilemässä. Mies on työmatkalla silloin, joten olen yksin lasten kanssa. 

Ihan kivalta teidänkin suunnitelmat kuulostaa. Ei tosiaan tarvitse olla mitään ihmeellistä. Lapsista on kiva olla yhdessä vanhempien kanssa, ihan sama mitä tehdään.

Vierailija

Just tuollaisia syyslomia olisin aikoinani järjestänyt jos vain olisin jaksanut. Tosi ihanalta yhdessäololta kuulostaa. Hyvää syksyä!

Vierailija

Vähän ohi aiheen mutta miten töissä käyvillä vanhemmilla riittää lomaa koululaisten syyslomalle? Kesällä kun on neljä viikkoa ja talvella viikko lomaa, jo koululaisten kesäloma vaatii järjestelyjä, siihen vielä syys- ja joululoma päälle niin järjesteltävää riittää. Ihmettelen siis sitä miten niin monilla vanhemmilla on itselläänkin lomaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat