Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein käytte ulkomailla?

Vierailija
26.08.2017 |

Kuinka usein käytte ulkomailla ja mitä olette ammatiltaan?

Kommentit (77)

61/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan, koska olen syntynyt tänne suomeen ja täällä minun kuuluu olla. Se on Jumalan tahto, koska hän antoi minut syntyä tänne maailman parhaaseen maahan enkä halua rikkoa hänen tahtoaan vastaan edes käymällä ulkomailla, jossa minä taatusti joutuisin heti eksyksiin enkä osaa puhua ulkomaan kieltä. Olen keittiöapulainen.

T: Ylpeä Suomen Kansalainen.

Vierailija
62/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia 4-5 kertaa vuodessa. Nyt perheellisenä yhden kerran 2vuodessa jos hyvä tuuri sattuu työvuorojen suhteen ja lisiä tulee. Eilenkin meni 100euroa kuin kankkulan kaivoon täishampoisiin, 5vuoden aikana niihin mennyt jo tuhat euroa. Lapsellisen elämä on.

Hoitaja.

Ps.terveiset Sipilälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän nämä liittyy toisiinsa, mutta olen erityisope (mies omassa yrityksessä töissä... ammatiltaan insinööri) ja ulkomailla käymme 2-4 kertaa vuodessa. Yleensä syyslomalla viikko (tai vähän alle), joskus keväällä pidennetty viikonloppu (4-5 päivää) ja kesällä 2-4 viikkoa.

Vierailija
64/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 kertaa vuodessa on käyty viimesiten 10 vuoden aikana, ammattiani en kerro.

Seuraavaksi mennään Dubaihin!

Vierailija
65/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä mitään säännöllistä rytmiä ole, mutta keskimäärin kerran vuodessa tulee joku reissu tehtyä. Itse olen työtön (ja olen enimmäkseen ollut viimeisen 17 vuoden ajan, välissä opiskelua 4,5 vuotta ja välissä töitä pätkittäin tai osa-aikaisesti). Mies on it-alalla ja meillä on vain yksi lapsi, niin on jäänyt rahaa matkustamiseenkin. Tyypillisesti meillä menee noin 4000€/reissu.

Vierailija
66/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla. Käyn Suomessa ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Ulkomailla (siis ei asuinmaa) käyn 10-20 kertaa vuodessa. Olen kotirouva.

Onko teillä lapsia?suhtautuuko koulu hyvin? Meidän maassamme eivät lapset saa olla pois koulusta jos ei ole lomaa :(

En tiedä miksi tätä oli alapeukutettu, mutta Saksassa asumme ja ainakin meidän osavaltiossa on näin.

Voin hyvin uskoa. Meidän lapsi kävi peruskoulun Saksalaisessa koulussa (Helsingissä) ja kyllä siellä tehtiin erittäin, erittäin selväksi, että lomien ulkopuoliset poissaolot ovat erittäin epätoivottavia. Ainoa kerta kun pyysin lupaa poissaoloon oli hautajaismatka. Kaikki ulkomaanmatkat tehtiin lomien puitteissa, ihan hyvin päästiin reissaamaan niinkin.

Suomessa kai on tapana ottaa lapsille lomaa aika kevytmielisesti ulkomaanmatkoja varten, mutta itsekään en olisi halunnut häiritä lapsen koulutyötä sellaisten takia. Ehtii sitä lomillakin matkustamaan ihan riittävästi.

Vierailija
67/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3-5 kertaa vuodessa on käyty viimesiten 10 vuoden aikana, ammattiani en kerro.

Seuraavaksi mennään Dubaihin!

Oletko perehtynyt siihen miten ne kohtelevat vierastyöläisiään?

Varsinkin kotiapulaisten, siivoojien ja rakennusmiesten ym. olot ovat erittäin kurjat.

Vierailija
68/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme tai neljä kertaa vuodessa. Asiantuntijatehtävissä.

Vierailija
69/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Talvisin 1kk reissu lämpimään, yleensä 2-3 maata kerralla.

-Kesällä joku pitkä viikonloppu Eurooppaan ja pari Tallinnan/Tukholman reissua.

Hoitsu & Ingenjör

Vierailija
70/77 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-7 kertaa, jos lasketaan myös pienet pyrähdykset Viroon ja Ruotsiin. Yleensä yksi matkoista on kaukomatka, lisäksi muutama lyhyempi matka Euroopassa. Ammatiltani olen opettaja.

Vierailija
71/77 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisia satusetiä tämä ketju täynnä 😅 kaikki lääkärit ja insinöörit löytäneet kehuskelemaan ketjuun. Juujuu uskoo ken tahtoo.

Vierailija
72/77 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun on viinakset loppu niin kipaistaan Haaparannasta lisää. Lähihoitaja.

Vierailija
73/77 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa vuodessa, en laske mukaan risteilyjä Ruotsiin tai Viroon. 

Vierailija
74/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6kk vuodessa 4 erässä.

Ehkä piipahdus Tallinnaan mutta sitä en laske ulkomaanreissuksi. 

Eläkeläinen

Vierailija
75/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan. Matkustelu ei kiinnosta.

Vierailija
76/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa vuodessa lentomatkoilla yleensä ja kerran pari Virossa laivalla.

Vierailija
77/77 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 5- 10 kertaa vuodessa tulee nykyään Virossa käytyä, yleensä muutaman päivän reissu. Kesällä reilun viikon matka. Huoltomekaanikko, nyt vain satunnaisia keikkoja, aikaa on.