Vierailija

Itse luultavasti ruokaa ja ehkä jotain vaatteita.

Kommentit (20)

Vierailija

En mitään. Äidilläni on miljoonaomaisuus ja tileillä rahaa vaikka kuinka mutta silti vaatii minua (pitkäaikaistyötön ilman omaisuutta ja varallisuutta) tuomaan milloin mitäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En mitään. Äidilläni on miljoonaomaisuus ja tileillä rahaa vaikka kuinka mutta silti vaatii minua (pitkäaikaistyötön ilman omaisuutta ja varallisuutta) tuomaan milloin mitäkin.

Enkä muuten tule saamaan perintöäkään.

Vierailija

Keskusteluapua, tukea ja rohkaisua elämän hankalissa tilanteissa. En kuitenkaan viitsi  rasittaa heitä liian usein huolillani. Jokaisella on omat ongelmansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Saat lakiosan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lakiosan saat, joka on puolet siitä, mitä muuten saisit. Tietenkin, jos äitisi tuhlaa koko omaisuutensa, niin sitten et tietenkään tule saamaan mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Rintaperillisiä ei voi perinnöttä jättää edes testamentilla.

Vierailija

Jos pyytäisin esimerkiksi vanhemmiltani jotain, saisin vastaukseksi: "Jokainen tulee toimeen omillaan".

Ystäviltä ainakin ymmärrystä ja tukea sekä sapuskaa  sekä tilapäismajoituksen.

Vierailija

En keksi mitään, mitä en saisi. No sisko ei varmaan antaisi lapsiaan minulle adoptioon, mutta muuten en keksi mitään, mitä ei annettaisi (oletuksella, että se olisi mahdollista,linnaa Espanjasta en saisi, mutta ilmaisen asunnon Helsingin keskustasta kyllä).

Vierailija

Kaipa sitä saisi jonkin verrankin mankumalla, mutta aivan varmasti pilaisin välini sitten näihin. Eli vähiin on jäänyt pyydetyt jutut, vaikka elämässäni on ollut muutama kerta, kun olen ollut aika pohjalla...

Vierailija

Saisin todennäköisesti aika paljonkin kaikkea. Vanhemmilta rahaa, ehkä luvan asua heidän sijoitusasunnossaan, keskusteluapua yms. Ystäviltäkin saisin luultavasti rahaa ainakin lainaksi.

Saisi tosin olla aika poikkeuksellinen tilanne, että näin nelikymppisenä pitäisi tuollaisia pyytää. Kokisin sen hyvin epämiellyttäväksi. Äiti siirtää välillä aina muutenkin rahaa tililleni, esim. juuri verorajan alle jäävän summan kerran vuodessa. Siitäkin on jo valmiiksi kiitollisuudenvelkaa, vaikka en ole sitä itse edes pyytänyt. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saa sanoa, että vähävaraisilta ja - lahjaisilta lähipiirin edustajilta ei saisi yhtikäs mitään..??

Siksi, koska se on kiellettyä.

Vierailija

Materiaalista varmaan lähes kaikkea. Mutta en tietenkään pyydä. Saisin talon (joskin kunnostusta vaatisi paljon, saisin maata, saisin auton, saisin huonekaluja, vaatteita, astioita). ja meillä ei ole varakas piiri,  mutta läheinen ja ok toimeentuleva.

Vierailija

Vaatteita, ruokaa, rahaa, remonttiapua, lainaksi asuntoauton tai henkilöauton (jos vaikka oma rikkoutuu yllättäen ja on korjaamolla). Kaikenlaista ylijäämäroinaa lapselle. Miehelle työkaluja. Meidän perhe ja kaikki sukulaisperheet ovat keskiluokkaisia ja keskituloisia, ei suuremmin omaisuutta tai isoja säästöjä.

Vierailija

No varmasti saisin kaikkea mahdollista romua, sitä on kaikilla paikat täynnä, kuten itsellänikin. Varmaan saisin joiltakin pieniä summia rahaakin jos kehtaisin pyytää. Muutakin apua varmasti aina saan jos tosissaan tarvitsen vaikka lähipiiri on varsin pieni.

Vierailija

Äitini antaisi mitä tahansa, mitä ilman tulisi toimeen. En ole koskaan pyytänyt häneltä mitään tavaraa, mutta tiedän että näin hän tekisi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat