Vierailija

Outoa jos niitä ei ole. Minulla on aina monta pulloa soijakastiketta ja useampi puolukkahillo purkki kaapissa. Nuo kuuluu perustarpeisiin!

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Tietenkin pitää olla. 

Vihaan puolukkahilloa, joten ostan tietenkin kyseistä hilloa aina purkkikaupalla jääkaappiin homehtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meillä on joku vuosia sitten vanhentunut puolukkahillo jääkaappiin jäänyt pyörimään, on siitä kerran-pari käytetty. Soijaakaan ei löydy kuin sushisoijaa. 

Kyllä sitä on mukava tuntea olevansa oikea ihminen....

Vierailija

Minun mielestäni perustarvikkeisiin kuuluu lemoncurd ja currytahna. Ihmettelen niitä, joilla näitä perustarvikkeita ei ole.

Puolukoilla ja soijalla en tee mitään.

Vierailija

Vastustan soijaa kasvattavaa maataloutta ja sitä että sitä pitäisi rahdata kaukaa Suomeen, joten en sitä osta! Itsetehtyä puolukkahilloa kyllä löytyy kaapista.

Vierailija

Niin no eiköhän ne vaihtele jokaisella, että mitkä niihin perustarpeisiin kuuluu.

Ei meillä ole aina puolukkahilloa, soijakastiketta tosin on. Meillä on aina myös tahinia ja kalakastiketta, joita monella suomalaisella ei ole varmaan koskaan, näillä on sit jotain sellaisia mitä itse en osta koskaan...

Vierailija

Puolukkahillo on turhaa mutta puolukoita on aina pakkasessa. Soijakastiketta vain, jos johonkin ruokaan sitä tarvitsen. Ei kuulu meillä välttämättömyyksiin. Aina löytyy sipulia ja ruokakermaa.

Vierailija

Puolukkahillo maistuu olsennukselta johon on pantu sokeria.

Puolukan hapot on samanlaisia kuin mahahapot.

Soijakastike puolestaan on raskasmetallipommi.

Vierailija

Puolukkaa tai puolukkahilloa meillä kyllä on kun sitä itse teen kaalilaatikkoa ja pinaattilettuja varten.

Soijakastiketta inhoan mutta käytän sitä n kerran kuukaudessa tuorekasviswokkiin pienen tilkan. Pari pulloa menee vuodessa.

Vierailija

Minäkin ihmettelen, ettei ihmisiltä löydy Kobe-härkää ja kaviaaria kaapista. Minusta nämä ovat peruselintarvikkeita eikä ilman voi tulla toimeen.

Vierailija

Oma listani siitä mitä pitäisi olla aina kotona olisi tämä:

- Kuivattuja yrttejä. Niissä ei ole lisättyjä sokeria, suolaa eikä lisäaineita. Ovat terveellisiä ja säilyvät hyvin, joten joka ruokaan kun ripottelee yrttejä, niin saa vitamiineja ja hivenaineita näppärästi ja ruoka maustuu ilman allergeenejä ja lisäaineita sisältäviä valmiskastikkeita.

- Pakastemarjat. Vaikka sitä puolukkaa, mutta myös mustikkaa, yms. Suomalaista superfoodia.

- Kookosmaito. Sopii aamupalaan, jälkiruokaan ja kastikkeeksi ruokaan. Santa Marian pahvipurkissa oleva Creamier on hyvä, ei ole lisäaineita. Sen verran rasvainen että säilyy hyvin, ei tarvitse käyttää kerralla paljoa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat