Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä syksyssä on niin kamalaa?

Vierailija
26.08.2017 |

Syksy on ihanaa tunnelmallista aikaa. Kaunista ja tunnelmallista. Syksy on onnellisuuden aikaa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy ahdistaa. Ollaan menossa pimeään päin. Luonto kuolee, valo vähenee ja epätoivo valtaa mielen.

Vierailija
22/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeys ei johdata kauhuihin ym. ellei ole masennusta. Pimeät illat ovat kodikkaita ja täynnä tunnelmaa.

Veikkaan, että käperryt sohvannurkkaan viltin alle nauttimaan kynttilänvalosta ja takkatulesta suklaalevyn ja viinilasillisen kanssa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on pimeys. Sen vaikutukset joidenkin ihmisten aivotoimintaan on ihan tiede todistanut. Tympeää, kun ei uskota että jotkut oikeasti voivat pahoin pimeydessä.

Ihan sama kuin tekisi aloituksen vaikka siitä että mikä niissä pujoissa ja koivuissa nyt niin kamalaa on, niiden siitepöly on niin mukavan keltaista ja on niin kiva katsoa, miten kasvit lisääntyvät ja luonto toimii. Joo, varmaan näin ei ole ihan kaikilla.

Vierailija
24/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helle hullujen ruikutus on parasta syksyssä XD

Oon talvella melkeen kuukauden Aasiassa :)

T: hellehullu

Vierailija
25/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä kaikki kuolee. Lehdet putoavat, metsä hiljenee, kaikki painuu levolle.

Vain muutama pirteä syyshöperö pomppii villasukissaan ja ylistää kynttilätunnelmaa.

Vierailija
26/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas miten masentuneita suomalaiset näköjään on :O

Oletteko edes harkinneet muuttoa muualle??

Vierailija
27/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on kaiken uuden alku. Olen energisin syksyllä ja nautin syksyn luonnosta, kuvaamisesta ja kodin lämmöstä.

Vierailija
28/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan syksyä! Jos olisin epätoivoinen kaikkina muina vuodenaikoina paitsi kesällä kuten moni palstalla niin muuttaisin aika äkkiä ulkomaille :DD

Vierailija
29/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn on kuolemisen aikaa. Vanhuuden viimeisiä sairaita päiviä. Kaikki kaunis imeytyy maahan ja tuhoutuu. Liiskaantuneet lehdet, joista ei kukaan välitä.

Talvi puolestaan, ei enää mitään. Pysähtyneisyys, umpijää, kaamos, vallitseva kuolema ja täydellinen tyhjyys.

Kunnes pääsee ulkomaille.

"

Vierailija
30/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeys ei johdata kauhuihin ym. ellei ole masennusta. Pimeät illat ovat kodikkaita ja täynnä tunnelmaa.

Tämä ei ole totta. Pimeys vaikuttaa ihan suoraan aivojen toimintaan, hormoneihin jne. Osa ihmisistä on sillä geneettisesti herkempiä kuin toiset ja kokee masennusoireita pelkästään valon puutteesta. Sinun kokemuksesi tunnelmista ei ole mitenkään yleispätevä.

Vierailija
31/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ja syksy on mun lempivuodenajat. Henk.koht syksyt mulle yleensä vielä parempia. Olen aina syksyisin onnellinen.

N20

Vierailija
32/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sää valittajat asuu Suomessa kun maailmassa olisi hirveästi valinnanvaraa? Pimeys tosin on ihan joka maassa. Suomen valoisat kesät on suuri harvinaisuus :D

Hmm...ottaisinko ympäri vuoden valoisaa ja suurimmaksi osaksi aurinkoista säätä, valoa vuorokaudessa aamusta kello kuudesta ilta seitsemään, vai Suomen yöttömän yön ja sitä seuraava puolen vuoden pimeys ja ankeus? Vaikea valinta, jos saisin säiden puolesta valita :D. Säiden puolesta muuttaisin Suomesta heti pois, mutta täällä on sellaisia kallisarvoisia asioita, mitä ei monesta muusta paikkaa löydy, kuten turvallisuus ja tasa-arvoisuus. Ei siitä tarvitse palkokasveja vetää nokkaansa, jos kaikki suomalaiset eivät ihastele näitä Suomen paskoja kelejä sydän sykkyrällään, täällä on monia muita mahtavia asioita, jotka muualta puuttuvat.

Vierailija
33/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas palstalla paljon masentuneita. Ihan sääliksi käy.

Vierailija
34/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on kuoleman aikaa, joku jo mainitsikin. Se on ihanaa. Keräilen kukista siemeniä ja suunnittelen ensi kevään istutuksia. Hyvää Suomen luonnon päivää!

Vierailija
35/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Pohjois-Saksassa ja ihan samanlaiset p*skakelit täälläkin on. Samoin Hollannissa, Norjassa, Virossa, Venäjällä, Ruotsissa, Tanskassa, jossain päin Ranskassa, Puola saada jne. Ei ne mitään Suomen kelejä ole ihan samat surkeat kelit muuallakin!

Vierailija
36/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on paljon ihanampi kuin kevät. Jostain syystä en ole koskaan pitänyt keväästä vaikka kesää rakastan.

Vierailija
37/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa aikaa, ja paranee  koko ajan. Menkää ulos kameran kanssa  liikkumaan luontoon. Masennus helpottaa.

Vierailija
38/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ankeaa. Minulle ei tulisi mieleenkään alapeukuttaa sitä että joku tykkää syksystä. Saa tykätä joo, mutta mikä ihmeen tarve on paheksua sitä, että osalle se on raskasta aikaa ihan siitä syystä että ihmiset ovat erilaisia. Kaamosmasennus on myös aivan todistetusti olemassa oleva ilmiö, vaikka sitä kuinka alapeukuttaisit. Te muut saatte tykätä pimeästä vapaasti ja kyllä minä itsekin mieluummin tykkäisin. Ei kukaan erityisesti halua kärsiä.

Vierailija
39/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksy on  minulle aina uuden alku ja toiveikas tunnelma. Ihana, kun kaikki palaa taas raiteillensa kesän muuttuneiden aukioloaikojen ja sulkujen jälkeen.

Vierailija
40/51 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä herään aina syksyisin eloon! Olen täynnä energiaa ja saan asioita aikaiseksi.