Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin sinua motivoisi tonnin palkka kuussa?

Vierailija
26.08.2017 |

Mietin kun nykyään on paljon näitä matalapalkkaisia töitä, mistä jää n. tonni kuussa käteen. Silti työnantajan vaatimukset voi olla suuret. Kuinka pitkälle itse olisit valmis venymään ja pokkuroimaan 1000e/kk vuoksi? Millaista työpanosta tuollaisella summalla voi vaatia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkitsisin kyllä.

Vierailija
22/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen paikalliselle setlementille 4,5 tunnin päivää viitenä päivänä viikossa ja menetin kaikki tukeni. Palkkani on 423 euroa kuussa miinus verot. Onneksi on säästöjä joilla elää.

Mä en ikipäivänä tekisi tuollaisilla ehdoilla töitä. Mulle tuli työttömänä, lapsettomana yksineläjänä, tukia n. 1000 euroa kuukaudessa, vaikka en siis yhtään mitään tehnyt. Se, että tuosta oltaisiin leikattu lähes 600 euroa, niin ei, en ikinä olisi sellaiseen suostunut. Säästötkin siinä olisi silloin melko nopeasti huvenneet.

Ja sitäpaitsi ei se olisi ollut tuossa tapauksessa minulle edes kysymys halukkuudesta tai haluttomuudesta tehdä töitä, vaan siitä, ettei olisi ollut VARAA tehdä töitä, jos tuon verran vain olisi tuloja tullut.

Tuollaiseenhan hallitus haluaa työttömiä ajaa. Joko teet töitä tuollaisella "palkalla" tai saat karenssin.

Pitää osallistua talkoisiin ja saada Suomi nousuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nyt ansiosidonnaista käteen 1250e eli ei motivoisi. Sitten kyllä jos ja kun putoan markkinatuelle (vai mitä se onkaan).

Vierailija
24/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jos 20h/vko simppeliä rauhallista duunia jossa mun ei tarvitse olla vastuuasemassa tai asiantuntemusta.

Vierailija
25/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen paikalliselle setlementille 4,5 tunnin päivää viitenä päivänä viikossa ja menetin kaikki tukeni. Palkkani on 423 euroa kuussa miinus verot. Onneksi on säästöjä joilla elää.

Mä en ikipäivänä tekisi tuollaisilla ehdoilla töitä. Mulle tuli työttömänä, lapsettomana yksineläjänä, tukia n. 1000 euroa kuukaudessa, vaikka en siis yhtään mitään tehnyt. Se, että tuosta oltaisiin leikattu lähes 600 euroa, niin ei, en ikinä olisi sellaiseen suostunut. Säästötkin siinä olisi silloin melko nopeasti huvenneet.

Ja sitäpaitsi ei se olisi ollut tuossa tapauksessa minulle edes kysymys halukkuudesta tai haluttomuudesta tehdä töitä, vaan siitä, ettei olisi ollut VARAA tehdä töitä, jos tuon verran vain olisi tuloja tullut.

Tuollaiseenhan hallitus haluaa työttömiä ajaa. Joko teet töitä tuollaisella "palkalla" tai saat karenssin.

Niin, voin minä henk koht käydä kohtuullisissa määrin niissä "vastikkeellisissa töissä" mutta eipä se Suomea nosta että minimipalkka on pari euroa, muuten kehitysmaat ei olisi kehitysmaita vaan maailman talousmahteja. Tarkoitus on vain saada raha keskittymään pienelle osalle mikä onnistuu kun palkkakulut putoaa erilaisten vastikkeellisuuksien nimellä. Palkkahan on se vastike työlle eli on vastikkeellista tuloa, mutta uuskielen termien ansiosta se palkka voi olla kaksi euroa tunti riippumatta mistään yleisistä työehtosopimuksista.

Vierailija
26/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tehdä tonnin kuukausipalkalla töitä, mutta korkeintaan 15 viikkotuntia, ja tunnit jaettuna korkeintaan kahdelle päivälle.

Vierailija
27/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnilla voisin tehdä 6-tuntista päivää 4 päivänä viikossa.

Vierailija
28/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, voin minä henk koht käydä kohtuullisissa määrin niissä "vastikkeellisissa töissä" mutta eipä se Suomea nosta että minimipalkka on pari euroa, muuten kehitysmaat ei olisi kehitysmaita vaan maailman talousmahteja. Tarkoitus on vain saada raha keskittymään pienelle osalle mikä onnistuu kun palkkakulut putoaa erilaisten vastikkeellisuuksien nimellä. Palkkahan on se vastike työlle eli on vastikkeellista tuloa, mutta uuskielen termien ansiosta se palkka voi olla kaksi euroa tunti riippumatta mistään yleisistä työehtosopimuksista.

Meidän kunnassa työttömien pitää tehdä töitä (työkokeilua) kuusi tuntia viitenä päivänä viikossa sillä yhdeksän euron korvauksella kelan päivärahan päälle.

Vierailija
29/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivoisi. Tonni töistä (eli ei hirveästi töitä per viikko) ja loput soviteltua päivärahaa. Enpä valittaisi.

Vierailija
30/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi turhaan tehdä jotain tuolla palkalla. Saan enemmän työttömänä. Joo joo loppuu ne päivät jossain vaiheessa mutta nautitaan siihen asti sohvalla makaamalla ja rahaa tulee. Eli ei motivoi tonni kuussa.

Vierailija
31/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin, jos töitä on kuukaudessa neljä kertaa.

Vierailija
32/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloitin yksityisenä perhepäivähoitajana sain hoitoon kaksi lasta. Kulujen jälkeen palkkaa jäi 750e, työpäivä kesti 8-9h. Moni sitä kauhisteli ja oli sitä mieltä ettri missään nimessä kannata alkaa ollenkaan, kun työttömänä saa saman tekemättä mitään.

8kk tein tuolla palkalla, sitten tuli yksi

lapsi lisää. Tuolloin yksi oma lapsi vei yhden paikan joten enempi lapsia ei voinutkaan ottaa. Vuosi tuosta oma lähti eskariin ja sen jälkeen ryhmässäni onkin ollut 4 lasta kokoajan ( nyt neljän vuoden ajan) palkkaa jää käteen tällähetkellä kulujen jälkeen n.1900e.

Jos en olisi aikanaan aloittanut saattaisin olla edelleen työttömänä.

Vierailija
33/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielekäs työ motivoi, ei palkka.

Sain viisitonnia brutto, vaihdoin pienempi palkkaseen duuniin, jotta viihdyn itse, eikä stressiä.

Vierailija
34/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei motivoisi, enkä todellakaan pokkuroisi. Bruttopalkka nyt 5100 kuussa.

Tosin, jos saisi tonnin käteen ja oppisin jotain sellaista, josta olisi myöhemmin hyötyä, saattaisin tehdäkin työtä.

Mulle työn pitää olla haastavaa ja vastuullista.

Vierailija
35/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivoisi. Tonni töistä (eli ei hirveästi töitä per viikko) ja loput soviteltua päivärahaa. Enpä valittaisi.

Mutta jos et saisi mitään soviteltua päivärahaa palkan päälle ja viikkotyötuntimäärä olisi 40?

Vierailija
36/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hirveästi kun nyt saan päivässä bruttona n. 300-450€. Loppuvuodesta on nyt kyllä veroprosentti 50% kun alkuvuodesta en vielä tajunnut että ihan tällaiset tulot on tulossa. Ensi vuonna jää sitten käteenkin enemmän.

Ja ei ole montaa vuotta kun itse kituutin minimiäitiysrahalla, kotihoidon tuilla ja työttömyyspäivärahoilla, tosin ei olisi kyllä silloinkaan motivoinut kun tukiakin lasten kanssa tuli enemmän kuin tonni...

Vierailija
37/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla vuosia 300 miinus verot. Jos joku sanoo että jos kommentoija nro 8 TÄYTYY saada elantoon 2000 niin siitä pakollinen ei ole kuin vuokra / asuntolaina ja maksut. Ruoka. Nämä kolme on tärkeintä, kaikki muu on luksusta. Ja kun huonosti menee niin ruuasta täytyy myös alkaa karsia pois kaikki kerma. Laskuista pois kaikki ilma yms. Älä vastaa jos ei ole realiteetit hallussa.

Sulle tekis hyvää x-aika työttömyyttä.

Vierailija
38/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain nettona n. 1200 €  kun tein töitä ns. "buukkaajana" (buttopalkkanahan nää pitäis ilmoittaa aina, mutta ymmärsin että tässä ketjussa tarkoitettiin jostain syystä nettoa?), bruttopalkka oli vähän alle 1400 €.

Ymmärrän myös, että 1200 € on enemmän kuin 1000 €, mutta vastaan silti.

Varasin siis aikoja organisaation asiantuntijoille soittamalla asiakkaille/potentiaalisille asiakkaille.

Toi oli ns. takuupalkka, mutta sekin oli "tulos tai ulos -periaatteella". Eli tekemättä mitään sait lähteä. Ihan varsinaisia määrälisiä tavoitteita ei ollut, mutta kyllä siinä kusi sukassa oli, jos ei saanut esim. kymmentä tapaamista per viikko. Ja voitte uskoa, että sekin on todella ison työn takana.

Siihen olis tullut pientä bonusta, 100 tapaamista kuukaudessa olis tuonut 80 € bruttoon lisää, 300 tapaamista kuussa olis tuonut 250 € lisää. Siis tietenkin bruttoon. Bonarit vain sellaisista tapaamisista joissa asiakas tuli paikalle.

Hankaluutena oli, että en saanut määrällisesti edes soittolistoja sanotaan 400 henkilön edestä kuukaudessa, eli täyttä utopiaa. Kaikki jotka on tehneet puhelinmyyntiä tietää, että kun soitat 10 puhelua, voit saada ehkä 4 vastausta ja niistä saat hyvällä tuurilla yhden kaupan/tapaamisen. Yleensä ei edes tuolla suhteella. Jos yrität samalle henkilölle useamman kerran, et saa takuulla vastausta, koska aavistavat/selvittävät että olet myyjä.

Tässä oli suht vapaat työajat, mutta tosiasiassa sitä olis pitänyt tehdä ihan hulluna klo 16.30-19.30 jos olis halunnut tavoittaa ihmisiä ja toisaalta 9.30-12.00. Lisäksi piti selvittää rekistereistä soitettavan tausta ja tietyt tärkeät asiat tapaamisen saamiseksi. Lisäksi tietty oli pidettävä kirjaa niistä "soita elokuussa uudestaan, nyt en ehdi", eli pidettävä omaa rekisteriä uudelleen soitettavista sen lisäksi, että kirjasit soiton annin järjestelmään, esim. "nyt kiireinen, syksyllä asia ajankohtainen" jne.

Nettona toi tietty houkutteli, koska työmarkkinatuesta joudut maksamaan sen yli 20 % veroa, noilla tuloilla taas veroprosentti oli pieni. En sitä rakastanut, mutta en vihannutkaan - ennemmin tuota kuin lehtien myymistä. Mutta toki tosta toiminnasta sitten luovuttiin ja vastaavaa hommaa tehneet ja minä saimme lähteä.

Olen naimisissa, mitään muita tukia ei tule. Nyt sitten taas reilulla 600 € nettotuloilla (lapsikorotuksineen) pujotellaan uutta matoa koukkuun!

Vierailija
39/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Tällä koulutustaustalla en suostuisi tuohon. Tuntuisi lähinnä vittuilulta.

Vierailija
40/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä erittäin huonosti. Sitten jos elinkustannukset olisivat niin alhaiset, että se tonni riittäisi normaaliin elämään niin siinä tapauksessa eri juttu. Nykyisillä asumisen, ruuan ym. hinnoilla on orjuutta tehdä kokopäivätyötä noin pienellä palkalla (siitäkin huolimatta, että voi hakea mm. asumistukea, normaalissa kokopäivätyössä olevan ihmisen pitäisi pärjätä ilman nöyryyttävää almujen anelemista).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä