Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teidän lukion aloittaneilla kauheat nasut?

Vierailija
26.08.2017 |

Oliko teidän lukion juuri aloittaneilla teineillänne kauheat nasut/nasujaiset? Tykkäsikö teini?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee sana nasut?

T. 24v, joka ei ole koskaan kuullutkaan kyseistä sanaa

Olen yli viisikymppinen opettaja, enkä ole koskaan kuullut sanaa tässä yhteydessä. Nasu on minulle vain erään pienen possun nimi.     :)

Vierailija
22/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6859 kirjoitti:

Onko tämä joku uus av-höpöketju? Vähän niinkuin se jossa mietittiin paljonko voi vierailta ottaa maksua lapsen synttäreille osallistumisesta.

Eikö lukioissa ole perinteisesti vanhojenpäivät niitä ekaluokkalaisten "kiusaamisbileitä"?

Joillakin yläasteilla oli 80-luvulla jotain seiskojen kiusaamista syksyllä mutta eikö ne sitten kielletty kaikissa kouluissa.

Jaa-a, kyllä meillä ainakin oli "mopopäivä" seiskalla vuonna 2003 ja samassa koulussa lukion puolella myös nahkiaisia, joissa suihkutettiin nasuja pihaletkulla ja myytiin "orjamarkkinoilla" koko koulun kesken. Koulupäivän aikana siis. Leikkiähän se oli eikä mitään kovin vakavaa, nuo orjamarkkinatkin kuulostavat paljon pahemmilta kuin olivat todellisuudessa, ei niiden lukiolaisparkojen oikeasti tarvinnut kenenkään orjana olla :D Itse menin muualle lukioon ja siellä järjestetiin koko koululle pukeutumis/kisailupäivä, ei ollut nahkiaisia erikseen. Varmaan niissä kouluissa, joissa on menty joskus pahasti överiksi, on mopopäivät ja nahkiaiset kielletty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kesyt nasut kuulema oli, mutta poika oli hyvin tyytyväisen ja onnellisen oloinen jutusta ja ed päivänä kävi asusteostoksilla Varustelekasta.

Sitä vähän tuhahteli, kun japanilaiset/kiinalaiset turistit olivat kuvanneet heitä, kun konttasivat mukulakivikatua jne.

Kolmoset oli vesipyssyillä kastelleet heitä (kaljalla täytettyjä) ja oli ihan vapaaehtoisesti kavunnut suihkulähteeseen Espalla. Mitään kananmuna/jauho/ketsuppi-sotkiaisia ei ollut.

Tämä oli toissa pe ja lukiona Ressu.

24/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse aikoinaan ns. paremman lukion (keskiarvoraja yli 9) Helsingissä ja siellä just oli tällaset kauheet sotkemisnasut ja on vissiin edelleenkin. Itse jätin menemättä enkä vieläkään ymmärrä mikä siinä oli muiden mielestä niin hauskaa. Mutta hyvin meni loppuaika lukiossa vaikka jättikin tällasen suuren alkujutun välistä nii kehottaisin muitakin tekemään niin kuin hyvältä tuntuu ja mennä vaan jos ihan oikeesti haluaa. Mutta jos meette sinne sotkettavaksi (tai jos lapsenne menevät) nii älkää ihan oikeesti lähtekö sit niissä paskasissa vaatteissa sotkemaan kulkuvälineitä ym.

25/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä6859 kirjoitti:

Onko tämä joku uus av-höpöketju? Vähän niinkuin se jossa mietittiin paljonko voi vierailta ottaa maksua lapsen synttäreille osallistumisesta.

Eikö lukioissa ole perinteisesti vanhojenpäivät niitä ekaluokkalaisten "kiusaamisbileitä"?

Joillakin yläasteilla oli 80-luvulla jotain seiskojen kiusaamista syksyllä mutta eikö ne sitten kielletty kaikissa kouluissa.

Ei se kieltäminen niitä kitke pois. Pahimmat nasujaiset järjestetään tietenkin koulupäivän ulkopuolella ja poissa koulun alueelta. Suurin osa oppilaista silti osallistuu.

Vierailija
26/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nasut? Missäpäin Suomea sanotaan näin?

Ainakin Helsingissä puhutaan nasuista. Millä nimellä niitä muualla sanotaan?

No ei kyllä puhuta, vaan nahkiaisista.

Vierailija
27/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justiinsa...

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201708252200351790_u0.shtml

Aikamoisen sotkun ovat saaneet aikaiseksi

Vierailija
28/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ns. paremmassa lukiossa, jossa ei ole mitään tuollaista toimintaa. Sen sijaan on ns. ryhmäytymispäivä kaikille aloittaville, osa opettajistakin on mukana.

Tuo ruualla sotkeminen ja sen ihannoiminen on osoitus siitä, että alistettu nuori saadaan uskomaan, että juuri näin on hyvä ja kiva ja sitten natsimeiningillä voi seuraavana vuonna tehdä muille saman ja yleensä pahempaakin.

hahah, ns paremmassa lukiossa juuri nämä ketsuppi-kananmuna-vaatteet roskiin-nasutkin on, Hesassa hyvällä aluella, 8.6 alin hyväksytty keskiarvo.

Missään ns. paremmassa lukiossa ei ole noin matalaa keskiarvorajaa

Vierailija
29/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus aikanaan noita perinteitä. Ne on kitketty pois kylmän viileästi ilmoittamalla, että jos niitä tulee tietoon, tehdään asiasta lastensuojeluilmoitus ja selvitetään mahdollisuutta erottaa koulusta.

Vierailija
30/43 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo ikinä kuullu "nasuista." Meillä ei ollut mitään sellaista. Oli vaan yläasteella mopotus, jossa just sotkettiin ja halveksittiin porukkaa.

N28, Itä-Suomesta

Vierailija
31/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä kyllä puhutaan nasuista.

Tosi monessa yli 9 keskiarvon lukiossakin nasut pidettiin.

Ihan järkyttävää touhua on.

Näin yhden huippulukion, (jonne taisi keskiarvon raja olla 9.5) listan tarvikkeista, joilla sotketaan ykköset. Siellä oli ketsuppia, kananmunia, ruokaöljyä, mustikkakeittoa, jauhoja yms. Jossakin heitetty myös kalan perheitä nuorten päälle.

Ykköset myös joutuivat konttaamaan. Pitkiä matkoja ja uimaan vaatteet päällä suihkulähteesessä tai meressä.

Lisäksi 2- ja 3-luokkalaiset jättäneet siivoamatta sotkut. Tästä oli tosiaan Iltalehdessä kuviakin.

Uskon, että enibosa 1-luokkalaisista lähtivät kotiin suihkuun.

Jatkoilla alkoholimyrkytyksiä oli kai useitakin.

Surullista touhua nykyaikana.

Vierailija
32/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta ihan tavallisessa keskisuomalaisessa keskikokoisen kaupungin lukiossa, enkä oo kuullutkaan tuollaisesta (ekaluokkalainen ja abi).

Tutustumisiltapäivä kouluajan puitteissa ekalla, opwt mukana. Ei mitään ryyppäämistä ja sotkemista!

Vierailija
33/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nöyryytyksen jälkeen jääkylmään mereen uimaan ja illalla jatkot tähtärillä

34/43 |
27.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta Joona joi liikaa ja veti tiikerit. 

Vierailija
35/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

16/17 vuotiaiden, siin on iso ero

Vierailija
36/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin lukion ekaluokkalaisena vastaavasta tilaisuudesta kesken pois, ei huvittanut se pelleily.

Vierailija
37/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ns. paremmassa lukiossa, jossa ei ole mitään tuollaista toimintaa. Sen sijaan on ns. ryhmäytymispäivä kaikille aloittaville, osa opettajistakin on mukana.

Tuo ruualla sotkeminen ja sen ihannoiminen on osoitus siitä, että alistettu nuori saadaan uskomaan, että juuri näin on hyvä ja kiva ja sitten natsimeiningillä voi seuraavana vuonna tehdä muille saman ja yleensä pahempaakin.

siis kyllä sellainen perinteiden ylläpitäminen ja pieni "mua hakattiin lapsena niin hakkaan mun lapsia" meininki on ainakin itseni mielestä hyväksi ja erottaa jyvät akanoista, ainakin meillä näin, olen siis lukion tokalla nasut käynyt, meillä on tunnetusti aika rajut nasut olleet aina.

Vierailija
38/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin lukion ekaluokkalaisena vastaavasta tilaisuudesta kesken pois, ei huvittanut se pelleily.

väs-syk-kä

Vierailija
39/43 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

väs-syk-kä

Heh, nauti sinä moisesta ihan rauhassa. Minä en.

Ja ei kiinnostanut silloin kenenkään mielipiteet eikä kiinnosta nytkään.

Silloin vaan jäi fiilis että monen muunkin olisi tehnyt mieli lähteä kesken pois vaan eivät uskaltaneet.

Vierailija
40/43 |
03.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan landella missä taidat asua