Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on nykyään usein unihalvauksia, ahdistavaa

Vierailija
26.08.2017 |

Jollakin tasolla tiedostan sen, ettei uni voi olla totta, mutta lopulta herään ihan hikisenä kun ei voi liikkua eikä huutaa. Ahdistaa nykyään mennä nukkumaan, kun pelottaa jo valmiiksi jos taas näen pahaa unta. Viime yönäkin näin unta että tänne tuli pahaa porukkaa, mun silmät aukesivat kesken unen ja näin makuuhuoneen vääärin. Viherkasvi oli liekehtivä, punainen laiha piru ja se oli koristeltu palavalla euron merkillä. Yritin huutaa, mutta ääntä ei tullut. Nyt on ihan väsynyt olo. Aina unissa toistuu se, että silmät aukeavat kesken unen ja näen huoneessa olevat esineet väärin. Myös tavallisia painajaisunia on ollut viime aikoina paljon, joissa toistuu sama kaava. Todella ahdistavaa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla unihalvaus tulee yleensä siinä vaiheessa kun oon just nukahtanut tai jotenkin siinä unen ja valveen rajalla ja vaan selällään nukkuessa, joten kyljellään nukkuminen/nukkumaan meneminen on auttanut.

Vierailija
2/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli unihalvauksia, kun tutkin pahoja asioita. Sain ne kuriin rukouksella ja toteamalla, että olen turvassa Jumaalan huomassa. Oli kyllä pakko lopettaa myös ne päiväaikaiset tiedonkeruut. Onko elämäsi livennyt liian lähelle pahaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli teininä varsinkin unihalvauksia tosi paljon. Pahimmat ei edes vaatineet silmien avaamista. Tiedostin olevani hereillä, mutta lähdin keinumaan niin kuin viikinkilaivassa. Samaan aikaan tuli myös yölliset tärinät ja kivut. Se oli yhtä helvettiä. Loppui vasta, kun sain nukahtamislääkkeet 20-vuotiaana. Edelleen käytän niitä jaksoittain. En jaksaisi enää painajaisia ja yöllisiä keinumisia. Painajaiset tosiaan alkoivat pari vuotta sitten ollessani jo 25. Äskettäin hain uuden satsin lääkkeitä. Painajaiset yltyivät sellaiseen tasoon, että pelkäsin nukkumista. Siis unihalvauksia ei ole nyt ollut, mutta painajaiset ovat menneet hirveään suuntaan. Olen siis unessa täysin varma, että näen unta, mutta silti pakenen. Ja usein uni päättyy siihen, että hyppään jostain hervottoman korkealta. Tiedän, etten voi kuolla koska se on uni. Mutta tiedän, että muhun sattuu. Herään kun olen maassa. Inhoan noita unia. Ja niitä tulee nykyään ihan liikaa.

Vierailija
4/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esiintyikö unihalvauksen aikana omituinen pariskunta? Mies näyttää joskus pelkältä pitkältä varjolta. Nainen on vanha ja ruma. Molemmat pahantahtoisen oloisia. Voi ilmaantua yhdessä tai erillään.

Vierailija
5/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä järkyttävää kun nukkuminen alkaa pelottaa jo ennakkoon, ja herätessään unihalvauksen jälkeen ei uskalla enää nukahtaa vaikka kuinka unettaisi, kun tietää että painajainen jatkuisi kuitenkin.

Itselläni oli noita jatkuvasti mielialalääkkeitä käyttäessäni. Lääkäriltä kyllä löytyi apua vaivaan, jokin psykoosilääke :/ En tiedä tajusiko se ollenkaan mistä kyse vaikka puhuin unihalvauksista.

Vierailija
6/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin noita on ollut kausittain, välillä ei pitkiin aikoihin mitään. Satunnaisesti käyttämäni melatoniini ja Ketipinor kyllä tekevät unista todella hurjia, väkivaltaisia ja todentuntuisia, ilman niitä saan nykyiselläni nukkua rauhassa. Itsekin olen kuullut tuosta, että selällään nukkuminen altistaa unihalvaukselle, siksi ainakin pyrin aina nukkumaan kyljelläni. Ja kun tuolla joku puhui "pahojen asioiden tutkimisesta", niin tietystikään itseään ei kannata pelotella päiväsaikaan lukemalla tai katselemalla kummitus- ja murhajuttuja ja muita tajuntaan jääviä hirvityksiä, jos tietää olevansa sellaiselle herkkä. Tuli vain mieleen, vaikka kirjoittaja aivan muuta näytti tarkoittavankin. :D

Vierailija
7/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin taas käyttää Ketipinoria 300mg per ilta. Saa nukahtamaan ja vie pahat unet suurimmilta osin pois. En ole keinunut. Mulla oli unihalvauksia myös kyljellä nukkuessa. Muistan kerran, kun nukuin patjalla lattialla ja avasin silmät. Näin siniharmaat jalat, jotka tippuivat vettä. Siitä seurasi tukehtumisen tunnetta, mitä en mielellään muistelisi.

Mut tuo ketipinor hävittää 90% niistä möröistä, mitä näen. Ja tunnen. Saan unta. Nukun 8-10h tuntia yössä. Todellakin jatkan tuota lääkettä, niin kauan kuin tarvitsee.

t.3

Vierailija
8/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee heti kun on stressiä tai koen kotona nukkumisen turvattomana. Kun mies joutui yöpymään viikolla öitä muualla, niin jokaikinen aamuyö tuli unihalvauksia, joissa meille murtauduttiin, hiippailtiin taskulamppujen kanssa ikkunan takana, yhtäkkiä alkoi soimaan musiikkia ja kuulumaan outoja ääniä ja ties mitä.

Vierailija
9/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressin aiheuttamaa. Itsellänikin oli elämänvaihe,jolloin koin jatkuvasti unihalvauksia. Erittäin epämiellyttäviä, en oikeastaan ikinä nähnyt mitään kauheaa, mutta tunsin, ja kuulin. 

Vierailija
10/10 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nukkumisasento vaikuttaa todella paljon. Ei ikinä selälteen nukkumista!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi