Vierailija

Olen 45 v nainen, kolme lasta. Aloitin vuosi sitten joka päiväisen työmatkapyöräilyn muun liikunnan lisäksi. Energiankulutus lisääntyi, ja se näkyy painossa ja lihaksissa. Olen vuoden aikana laihtunut 4-5 kiloa, varmaan vähän enemmänkin koska lihakset reisissä jne ovat kasvaneet.

Mä olen 170 cm pitkä ja painan nyt 56 kiloa. Omasta mielestäni olen jo vähän turhankin hoikka, mutta siis huolestuttavinta on se, että paino tippuu koko ajan vähän.

Syön aamiaiseksi puuroa, siniseen maitoon tehtynä ja appelsiinimehua. Syön lounaan työpaikkaruokalassa. Välipalaksi hedelmän. Kotona illalla kotiruokaa, tyyliin lihakeittoa, pastaa tms.

Viikonloppuisin syön pizzaa, karkkia jne. Syön ravintolassa ehkä kerran viikossa. Viiniä juon joskus.

En siis syö mitenkään superterveellisesti. Annoskokoja on vaikea kasvattaa, tulee ähky. Mutta lisää ravinteita tarvitsisi saada.

Mä en itse juurikaan laita ruokaa. Mulla on keliakia, se vähän rajoittaa välipaloja. Lääkäristä ei ole löytynyt mitään, laihtuminen tulee työmatkapyöräilystä.

Miten lisää ruokaa?

Kommentit (8)

Vierailija

Mulla ohjeena lisätä rasvan saantia, kermaa, jäätelöä, täysmaitoa, rasvaista juustoa, janojuomaksi tuoremehua,

Listan saat ravintoterapeutilta. Miksi haluat lisätä painoa? BMI:si on 19.38 eli voisit painaa 53,5 kg niin olisit vielä normaalipainoinen.

T. Aliravittu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

En ymmärrä, miksi sinun pitäisi saada painoa lisää... Mutta esim. pähkinät ovat hyvä energianlähde. Pari kourallista päivässä oman maun mukaan. Lisäksi vaikka avokadoa joko sellaisenaan (suolaa ja/tai sitruunamehua mausteeksi) tai vaikka salaatin joukossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä. Miten voit syödä pastaa vaikka sulla on keliakia? Mä olen ymmärtänyt ettei vehnä sovi.

Pastaakin saa nykyään gluteenittomana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä. Miten voit syödä pastaa vaikka sulla on keliakia? Mä olen ymmärtänyt ettei vehnä sovi.

Pastaakin saa nykyään gluteenittomana.

Sittenhän kannattaa syödä pastaa useammin. Pastaruoat on yleensä aika energiapitoisia.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla