Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

En ymmärrä tätä. Ymmärtääkö joku muu? Eli minulla lukee palkkalaskelmassa näin:
VUOSILOMA 7.00 85.00 595.00
LOMAPALKAN VÄHENNYS 7.00 102.00 -714.05

Eli olen jäänyt tuon 714.05-595e miinukselle palkastani. Miksi?

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se lomapalkka maksettiin jo viime kuun palkassa, ei makseta uudestaan.

Minulle ei ole maksettu MITÄÄN. Olen siis pitänyt seitsemän lomapäivää, jotka olin työsuhteeni aikana "ansainnut". Ja nyt, kuten näet, näiden lomapäivien pitäminen pienensi palkkaani noin sadalla eurolla. Eli ns. sain tuon noin 500e ja sitten minulta vähennettiin tuo 700. Miksi?? ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lomapalkka maksettiin jo viime kuun palkassa, ei makseta uudestaan.

Minulle ei ole maksettu MITÄÄN. Olen siis pitänyt seitsemän lomapäivää, jotka olin työsuhteeni aikana "ansainnut". Ja nyt, kuten näet, näiden lomapäivien pitäminen pienensi palkkaani noin sadalla eurolla. Eli ns. sain tuon noin 500e ja sitten minulta vähennettiin tuo 700. Miksi?? ap

Otapa yhteyttä palkanlaskijaan, mieluiten kirjallisesti (sähköpostilla). Ei tuossa ole järjen häivääkään.

Vierailija

Lomapalkka on ihan oikeasti se palkka, mitä ansaitsit, kun ansaitsit niitä lomapäiviä. Eli sulla on palkka noussut siitä, kun ansaitsit noi lomapäivät. Siksi homma jää miinukselle.

Vierailija

Ymmärtäisin tuon niin, että sinulta vähennetään 7 työpäivän palkka (714 €), jonka tilalle olet saanut 7 lomapäivän palkan (595 €)

Mutta lomapäivän palkka on ollut pienempi (ei lisiä tms??) kuin varsinaisen työpäivän palkka, siksi tuossa olisi 119 euron ero.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä sun palkka on muuten? Tuossa koko tili? Siis tuntipalkka, kuukausipalkka, aina sama vai jotain lisiä?

Palkkani on muuten 3162 e kuussa. Ja se on peruspalkka, ei lisiä siinä. Olen siis jänyt lomapäivien pitämisessä tavallaan miinukselle koko ajan, mitä ihmettelen. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäisin tuon niin, että sinulta vähennetään 7 työpäivän palkka (714 €), jonka tilalle olet saanut 7 lomapäivän palkan (595 €)

Mutta lomapäivän palkka on ollut pienempi (ei lisiä tms??) kuin varsinaisen työpäivän palkka, siksi tuossa olisi 119 euron ero.

No näinhän se on juuri mennyt, mutta miksi ihmeessä lomapäivän palkka on pienempi kuin varsinaisen työpäivän? Eikö sen pitäisi olla sama? ap

Vierailija

Siksi että loma-ajan palkka lasketaan eri tavalla kuin kuukausipalkan päiväpalkka. Loma-ajan päiväpalkka= kuukausipalkka/25 (koska lauantait lasketaan mukaan). Olet ollut lomalla 7vrk ja saat palkkaa siitä 85e/pvä x 7pvää.

Tuolta ajalta et saa tavallista palkkaa. Eli sinulta on vähennetty seitsemän työpäivän palkka (ma-pe, lauantaita ei lasketa mukaan). Se taas lasketaan seuraavasti= kuukausipalkka/kuukaudessa olevat työpäivät (yleensä 21-23 työpäivää). Sen arvo sinulla on 102e/pvä ja se on kerrottu seitsemällä lomapäivälläsi.

No nyt on mahdollisuus että palkanlaskenta on laskenut väärin JOS olet alalla jossa lauantait lasketaan lomapäiviksi. Sillä jos lasketaan niin olet ollut kyllä 7 päivää lomalla (sis lauantain) mutta vain kuusi työpäivää poissa töistä. Eli vähennyksen olisi pitänyt olla vain 102e x 6 = 612e.

Vaikea tosin uskoa että palkkis tekisi tällaisen mokan mutta mistäs sen tietää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No näinhän se on juuri mennyt, mutta miksi ihmeessä lomapäivän palkka on pienempi kuin varsinaisen työpäivän? Eikö sen pitäisi olla sama? ap

Oletko tehnyt vakituista kuukausipalkkaista kokopäivätyötä koko ajan vai välillä eri tavalla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siksi että loma-ajan palkka lasketaan eri tavalla kuin kuukausipalkan päiväpalkka. Loma-ajan päiväpalkka= kuukausipalkka/25 (koska lauantait lasketaan mukaan). Olet ollut lomalla 7vrk ja saat palkkaa siitä 85e/pvä x 7pvää.

Tuolta ajalta et saa tavallista palkkaa. Eli sinulta on vähennetty seitsemän työpäivän palkka (ma-pe, lauantaita ei lasketa mukaan). Se taas lasketaan seuraavasti= kuukausipalkka/kuukaudessa olevat työpäivät (yleensä 21-23 työpäivää). Sen arvo sinulla on 102e/pvä ja se on kerrottu seitsemällä lomapäivälläsi.

No nyt on mahdollisuus että palkanlaskenta on laskenut väärin JOS olet alalla jossa lauantait lasketaan lomapäiviksi. Sillä jos lasketaan niin olet ollut kyllä 7 päivää lomalla (sis lauantain) mutta vain kuusi työpäivää poissa töistä. Eli vähennyksen olisi pitänyt olla vain 102e x 6 = 612e.

Vaikea tosin uskoa että palkkis tekisi tällaisen mokan mutta mistäs sen tietää.

Hei, näin se sitten varmaan menee. En ole ihan varma, miten alallani on tuo lauantai, mutta selityksesi kuulostaa järkevältä. ap

Vierailija

Jos olet tehnyt osa-aikaista työtä lomanmääräytymiskauden aikana, lomaraha lasketaan prosenttiperusteisesti lomanmääräytymuskauden aikaisesta palkasta. Voi olla huomattavasti normaalipalkkaa pienempi.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat