Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niin päättyi 12 vuoden ystävyyssuhde

Murheellinen
25.08.2017 |

Surettaa. Tätä itana taisi päättyä 12 vuoden ystävyyssuhde. Siitä tavalliseta syystä, eli ohareista. Ystävä on tehnyt niitä useita vuosien varrella ja yleensä olen niellyt asian harmituksella. Mutta tänään jotenkin napsahti, koska tämä oli toinen kerta peräkkäin ja olin jo edellisellä kerralla tosi loukkaantunut. Viimeksi syynä oli vain lämmin ilma ja tällä kerralla hän otti toisen kutsun vastaan sen jälkeen, kun meidän tapaamisesta oli sovittu. Kirjoitin ihan suoraan, että on ikävää tulla sivuutetuksi, enkä ole saanut mitään vastausta. Yritin soittaa, ei vastausta.

Tiedän, ettei anteeksipyyntöä tai yhteydenottoa ole tulossa. Olen sivusta nähnyt niin monta kertaa, ettei hänellä ole siihen kykyä. Ylipäätänsä hänellä ei ole mitään muuta keinoa hallita konfliktitilanteita, kuin katkaista välit/häipyä. Tämä on käytännössä johtanut mm. 15 vuoden silpputyöhistoriaan, ainakin 4 potkuihin työpaikoilta, olemattomaan sosiaaliseen piiriin ja jatkuvaan riitaan naapurien kanssa.

Silti tulen kaipaamaan häntä. Tulen myös itse olemaan tietyissä tilanteissa yksinäinen tämän johdosta. Miten käsitellä asia ja päästä ylitse?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani.:( En osaa neuvoa asiassa, mutta koita jaksaa ❤

Vierailija
2/2 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta olen itse samankaltaisessa tilanteessa. Olen ollut 25 vuotta ystävänä sellaisen henkilön kanssa, jonka elämänhallinta alkaa olla niin tolaltaan etten yksinkertaisesti enää vain jaksa. Meillä on tosi kivaa kun nähdään mutta näemme ainoastaan silloin kuin hänelle sopii. Puhumme puhelimessa ainostaan silloin kun hänelle sopii. Suurin osa viestittelystä käsittelee hänen ongelmiaan.

Nyt kesällä oli yksi tilanne jossa olisin tarvinnut tosi kipeästi ystävää eikä vastannut puhelimeen ja viestiinkin vasta vajaan viikon kuluttua selitellen jotain omista ongelmistaan. Olen ottanut tämän jälkeen etäisyyttä enkä oikein tiedä miten tästä eteenpäin. Ehkä yritän vaan kasvattaa itselleni vahvempaa itsetuntoa niin etten jää roikkumaan hänen huomionsa perään, vaan otan vaan avoimin mielin vastaan hänen yhteydenottonsa, mutten jaa mitään enää mitään syvemmän henkilökohtaista hänelle. Eiköhän tämä ystävyys kuihdu sitten pois ajan myötä jos ystävällä ei ole halua sitä ylläpitää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi