Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia si - nivelen kipuilusta? Säteilee raajaan ja nivuseen, jopa pohkeeseen

Vierailija
25.08.2017 |

en pysty kävelemään 50m pidempään kun kävely sattuu.

Masentaa :(

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene osteopaatille, se laittaa nivelen paikoilleen.

Vierailija
2/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Mulla todettiin selkärankareuma. Siinä ei osteopaatit auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan poistanut ruokavaliostasi tulehdusta aiheuttavat ruuat?

Vierailija
4/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta. Kun se oli viimein tarpeeksi kipeä (raahustin koukussa ja just pääsin taksiin) piti mennä lääkäriin. Olin luullut että iskias vaivaa ja pelkäsin halvaantumista, leikkausta ja mitä kaikkee. Sain diagnoosin, että nivel on väljä ja epämuotoinen, eikä sen takia voi halvaantua. Vahva särkylääkekuuri ensi hätään ja sitten kävelylle. Ergonomia kuntoon jne. Venyttelyä ja kävelyä, siinä ne tärkeimmät. Ja sen tiedostaminen, että istuu ja nostaa aina oikein.

Vierailija
5/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni juuri keväällä 3kk. kestänyt episodi. Järkyttävä reisi ja pakarakipu. Istuminen pahensi. Yölläkin reisikipu vaivasi. Loppui yht'äkkiä, samoin kuin alkoikin. Lääkäri määräsi sirdaludia, josta ei apua. Ei osannut tehdä diagnoosia. Eräs tuttu osteopaatti epäili si-niveleltä.

Vierailija
6/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla epäiltiin mutta mikään hoito ei auttanut. Eräs tuttu briteissä koulunsa käynyt lääkäri sitten vähän väänsi ja käänsi ja selvitti, että vaivan syy on nelikulmaisessa lannelihaksessa. Tyyppi opetti kuinka sitä venytetään ja heureka, ei enää kipua. Ja sitä ennen olin kulkenut kumarassa, kärsinyt hermosärystä jne.

Vierailija
7/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla varsinainen asiantuntija. Ruokavaliolla ei tähän tautiin ole vaikutusta.

Vierailija
8/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta. Kun se oli viimein tarpeeksi kipeä (raahustin koukussa ja just pääsin taksiin) piti mennä lääkäriin. Olin luullut että iskias vaivaa ja pelkäsin halvaantumista, leikkausta ja mitä kaikkee. Sain diagnoosin, että nivel on väljä ja epämuotoinen, eikä sen takia voi halvaantua. Vahva särkylääkekuuri ensi hätään ja sitten kävelylle. Ergonomia kuntoon jne. Venyttelyä ja kävelyä, siinä ne tärkeimmät. Ja sen tiedostaminen, että istuu ja nostaa aina oikein.

Miten se nivel tutkittiin?

Mulla takana nyt fysioterapeutin ja lääkärin kanssa tehdyt "tutkimukset". Toisel puolel kroppaa si-nivelen kohdalta painaessa jo tosi arka kohta. Särkylääkekuuri ja kotiin sairaslomalle.

Miten kauan sulla kesti oireilu, miten nopeesti töihin takas jne.?

Vierailija
9/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika fysiatrialle, kivun hoitoon liittyy paljon muutakin kuin pelkkä lääkehoito.

Vierailija
10/15 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla varsinainen asiantuntija. Ruokavaliolla ei tähän tautiin ole vaikutusta.

Reaktiivinen artriitti.

Vierailija
11/15 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäsenkorjaaja laittoi nivelen oikeaan asentoon ja kipu loppui siihen.

Vierailija
12/15 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt vaivasta yli 10 vuotta. Magneettikuvassa näkyi nestettä. Nyt olen käynyt fysioterapiassa 1,5 vuotta muitten vaivojen vuoksi ja samalla saanut ohjeita SI-nivelen kipuiluun.

Lääkäristä ei paljon hyötyä ole. Antavat ohjeen mennä fysioterapiaan.

Vierailija
13/15 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä.

Nyt heti aamusta istuessa arkuutta ja pistävää kipua siellä nivelen seutuvilla, koko lonkkaa ja pakaraa särkee ja kipu menee koko jalassa ... lääkkeenä nyt arcoxia 90mg jota otin eilen ensimmäisen tabletin.

Vierailija
14/15 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näihin nivelkipuihin on syynä se, että ei liiku tarpeeksi tai tarkemmin sanottuna se, että on paikoillaan liikaa. Toki sinun oireesi ovat aika kovat, joten toki siellä voi olla jotain sairautta taustalla. Voisit kuitenkin kertoa miten tähän tilanteeseen on päädytty. 

Vierailija
15/15 |
26.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa akupunktio. Hän laittaa 5-7 cm pitkän neukan suoraan sinne. Sen jälkeen ei ole ollut kipuja, käyn parin kk väkein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi