Pitäisikö VELA ihmisten eläkeikää nostaa 85 vuoteen
Mielestäni näin siinä jotenkin tulevaisuudessa käy,tällä tavalla velat tekisi osansa yhteiskuntavastuusta.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös velat tulisi päästää eläkkeelle ennen äityleitä, jotta kaikki saisivat viettää saman ajan työelämässä?
Ei riitä eläkkeelle maksajia, kun eivät ole niitä tehneet.
Meinaatko että nuo nykyajan nuoret ovat tulevia verojen ja eläkkeiden maksajia, kun iso prosentti heistä päätyy sairaseläkkeelle ennenkuin ovat edes aloittaneet työelämässä?
Ainoa sopiva eläkeikä jokaiselle kansalaiselle on 140 vuotta. Jo eläkkeellä olevien pitäisi palata töihin. Suomi nousuun...
Eikös velojen eläkeikää pitäisi ennemminkin laskea viiteenkymppiin, kun emme rasita huoltosuhdetta lasten ylläpidolla ja koulutuksella. Terveisin viiskymppinen vela. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös velat tulisi päästää eläkkeelle ennen äityleitä, jotta kaikki saisivat viettää saman ajan työelämässä?
Ei riitä eläkkeelle maksajia, kun eivät ole niitä tehneet.
Meinaatko että nuo nykyajan nuoret ovat tulevia verojen ja eläkkeiden maksajia, kun iso prosentti heistä päätyy sairaseläkkeelle ennenkuin ovat edes aloittaneet työelämässä?
Kuka on tämä vihattu "nykyajan nuori"? Etkö saanut miestä vai miksi totuus näin sattuu?
T. 40-v nykyajan nuori, joka on osuutensa tehnyt
Velat on jo nyt pidempään työelämässä, naiset siis. Kun ei olla äitiys- eikä hoitovapailla.
Päästään siis aiemmin eläkkeelle. Itse ainakin pääsen, on ollut kaikkien näiden työvuosien aikana ollut mahdollisuus kerryttää varallisuutta. Onneksi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vertti Vela kirjoitti:
Minä olen vela ja hyppään pois oravanpyörästä 60-vuotiaana omilla rahoillani.
Niin joku lainmuutos tähän tarvitaan ettei ihmiset hypi pois.
Miten pakotat ihmiset olemaan mukana työelämäassä?
Paiskoin kovasti töitä 57-ikävuoteen asti ja laitoin lopullisesti rukkaset naulaan ja nyt vietän leppoisaa elämää. Taloudellisena turvana on maksamani vap.eht.eläkevakuutus, pari sijoitusasuntoa ja 63v. työeläkkeeni.
Ja minulle on ihan sama, onko eläkeikä 63v vai 85v. kun yleensä työeläkkeet eivät ole kummoiset.
Ja olen vela ja aika mukavaa tämä vapaan ihmisen elämä.
Kukaan ei voi taata tuleeko lapsista veronmaksajia ja can hiusten hoitajia. Tuntuu olevan aika monta nuorta joita ei kiinnosta koulutus eikä työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi taata tuleeko lapsista veronmaksajia ja can hiusten hoitajia. Tuntuu olevan aika monta nuorta joita ei kiinnosta koulutus eikä työpaikka.
Samoin on aika monta vanhaa, jota ei kiinnosta muu kuin alkoholijuomien suurkulutus. Alkoholismi on toki sairaus joka oikeuttaa varhennettuun eläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertti Vela kirjoitti:
Minä olen vela ja hyppään pois oravanpyörästä 60-vuotiaana omilla rahoillani.
Niin joku lainmuutos tähän tarvitaan ettei ihmiset hypi pois.
Miten pakotat ihmiset olemaan mukana työelämäassä?
Paiskoin kovasti töitä 57-ikävuoteen asti ja laitoin lopullisesti rukkaset naulaan ja nyt vietän leppoisaa elämää. Taloudellisena turvana on maksamani vap.eht.eläkevakuutus, pari sijoitusasuntoa ja 63v. työeläkkeeni.
Ja minulle on ihan sama, onko eläkeikä 63v vai 85v. kun yleensä työeläkkeet eivät ole kummoiset.
Ja olen vela ja aika mukavaa tämä vapaan ihmisen elämä.
Kukaan ei pakota. Eläkettä voidaan alkaa maksaa vasta tietynikäisenä. Väliajan elät sitten omilla rahoilla, jos työelämä ei ole tarpeeksi mukavaa.
Jahas, jo loppui velojen palsta-aktiivisuus kun kello tuli neljä. Totisesti olette palkkanne (ja eläkkeenne) ansainneet!
Aloitetaas nyt vaikka siitä, että ap kertoo, montako 85-vuotiasta hän ylipäänsä tuntee ja kuinka moni heistä olisi edelleen työkykyinen. Minulla on yksi läheinen, joka on nyt 81-vuotias ja joutunut hoitolaitokseen, koska ei enää edes kotipalvelun ym. tuella enää tullut toimeen kotona. Työkyvytön hän on ollut jo ainakin kymmenen vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Aloitetaas nyt vaikka siitä, että ap kertoo, montako 85-vuotiasta hän ylipäänsä tuntee ja kuinka moni heistä olisi edelleen työkykyinen. Minulla on yksi läheinen, joka on nyt 81-vuotias ja joutunut hoitolaitokseen, koska ei enää edes kotipalvelun ym. tuella enää tullut toimeen kotona. Työkyvytön hän on ollut jo ainakin kymmenen vuotta.
Ja on todella moraalitonta ja vastuutonta siirtää yhteiskunnalliset vastuut työnantajien maksettavaksi, sillä ikä tuo monia sairauksia ja työkyvyn alentumista, halusimme sitä tai emme, lisäksi sairaspoissaolot lisääntyvät.
Jotenkin tuntuu, että monet lapselliset laittavat aivonsa narikkaan lapsen synnyttyä, niin pystyyn kuolleita ajatuksia heillä on. Ja aloitus on tästä hyvä esimerkki, kun ei ajatella nokkaansa pitemmälle ja sen seurauksista.
Ja mitä tulee eläkkeiden riittämiseen, suurin ongelma ei ole syntyvyys, vaan ihmiset opiskelevat aivan liian pitkään ja siirtyvät työelämään liian myöhään, usein vasta 25-30 vuotiaina, toisin kuin ennen.
Oletko ap. pienessä päässä miettinyt, mitkä olisi yhteiskunnalliset vaikutukset sun ehdotuksessa?
Ja mitenkä se vaikuttaisi sinun työllisyyteen ja työeläkkeen suuruuteen, jos eläkeikää nostettaisiin 20 vuotta.
Sehän tietäisi sitä, että työllisyystilanne merkittävästi heikkenisi, kun uusia työpaikkoja ei syntyisi, kun "eläkeläiset" olisi töissä, vaikka vajaalla teholla.
Ap. Ihan itse olisi sahaamassa omaa oksaansa, kun samaan aikaan lapsettomat kartuttaisi omaisuuttaan ja nauttisi työnantajien eduista ja porskutteli eteenpäin.
Ainoastaan hyvätuliset velat jotka ei koskaan sairasta pääsevät ajoissa eläkkeelle? Vai miksi vaikka kaupankassa joka on motivaatiosaikuttaja pääsisi koska hänellä ei ole lapsia?
Ja jos puhutaan verojen käytöstä niin silloin pitäisi sakottaa niitä äitejä jotka eivät ole mahdollistanut pitkään kotona hoitamassa lapsia?