Pitäisikö VELA ihmisten eläkeikää nostaa 85 vuoteen
Mielestäni näin siinä jotenkin tulevaisuudessa käy,tällä tavalla velat tekisi osansa yhteiskuntavastuusta.
Kommentit (54)
Minä olen vela ja hyppään pois oravanpyörästä 60-vuotiaana omilla rahoillani.
Millä todistat, että joku on vela? Eiköhän eläkeikä ole joka tapauksessa pian sata vuotta, joten turhaan mietit tuollaisia.
Kuulun yhteiskunnan nettomaksajiin, joten teen jo nyt oman osani.
Vertti Vela kirjoitti:
Niin joku lainmuutos tähän tarvitaan ettei ihmiset hypi pois.
Tämäkö koskisi siis vain vapaaehtoisesti lapsettomia, siis kun on tietoisesti valinnut, että en missään tapauksessa halua lasta? Että lapsettomat noin niikuin muuten saavat armahduksen, koska on ehkä yritetty kumminkin tai ei ole tullut oikeata ihmistä vastaan, jonka kanssa se lapsi olisi tehty? Hilpeää.
Maa on jo täytetty. Yhden lapsen politiikka koko maailmaan. Kaikesta muusta sanktiot.
Vierailija kirjoitti:
Tärkein " työ" ihmisen elämässä on tehdä uusi ihminen.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, toisaalta velat eivät vietä vanhempainvapaata vaan tekevät jo sen ajan töitä. En lähtisi nostamaan eläkeikää.
Niinpä. Velat suorittavat "yhteiskuntavastuunsa" maksamalla veroja enemmän.
Nehän lähtee ekana varhaiseläkkeelle, kun on niin raskasta ja kaikenlaista vaivaa (lue: laiskuutta).
Nimim. kokemusta on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasian maissa tämä väite on otettu hyvin tosissaan ja kappas kuinka kävi.
Jos minä synnytän kolmannen lapsen niin laskeeko silloin yhden velan eläkeikä? Entä pariskunnat joilla on vain yksi lapsi?
Vierailija kirjoitti:
Vertti Vela kirjoitti:
Niin joku lainmuutos tähän tarvitaan ettei ihmiset hypi pois.
Ei ihmisen tahtoa voi lainsäädännölla hallita. Kukaan ei pidä vastentahtoista tössä. Eläkettä tai sosiaaliturvaa en hetkeen tarvitse omaisuuteni ansiosta. Kateelliset kyllä voisi lainmuutoksella määrätä risusavottaan 9€:n päiväkorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti aika moni ajattelee noin ja nyt maapallon resursseja käytetään ihan surutta.
Pitäisikö matalapalkkatyössä olevien eläkeikä nostaa? Ne jotka maksaa enemmän veroja pääsee ensin pois?
Ai yhteiskunnalleko niitä lapsia tehdäänkin. Ja taivaasta tipahtaa ilmaiseksi koulut, päiväkodit ynnä muut. Noin niin kuin käytännössä olisi aika mielenkiintoista, jos ihmisiä alettaisiin rangaista siitä, että käyttää itsemääräämisoikeuttaan lasten tekemisen suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah. Jonkun on teidän nettosaajien elämä maksettava. Minä olen osuuteni siitä tehnyt kun täytän 65.
Pitäisikö monilapsisille perheille tulla jokin kuukausisakko? Se siitä hyvästä, että lisäävät ihmislukua vielä entisestään, vaikka todellisuudessa maailma hukkuu tähän ihmisjätteeseen.
Jos annetaan sitten tulevaisuudessa niiden veronmaksajien eli nykyisten lasten itse päättää mihin omat verot menee? Kysyin tuolta kolmevuotiaalta ja hän haluaa ainakin nyt huoleti kaikista ihmisistä.
Täälläpä on nyt joku veloille todella kateellinen tyyppi purkamassa katkeruuttaan, kun näitä aloituksia tulee ihan koko ajan 😂
No jaa, toisaalta velat eivät vietä vanhempainvapaata vaan tekevät jo sen ajan töitä. En lähtisi nostamaan eläkeikää.