"Audi-mies" on oikeasti olemassa sanoo asiantuntija
Kun on tottunut saamaan tahtonsa läpi muulloin niin sama peli liikenteessä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan Audilla, mutta en silti ole ns. tyypillinen "audisti". Ajan reippaasti, mutta se tarkoittaa lähinnä sitä että lähden valoista ripeästi, en jää ihmettelemään paikoilleni valojen vaihtumista, reagoin tilanteisiin liikennesääntöjen ja intuitioni mukaan.
En myöskään roiku kenenkään peräpeilissä, vaan pidän reilun turvavälin. Jos ohitan, on täysin typerää olla takapuskurissa kiinni. Mielummin pidän välimatkaa, ja ohitustilanteessa kerään vauhdin omalla kaistallani, ja ohitettavan olen ohittanut jo sillä aikaa kun joku muu keräisi vastaantulevien kaistalla vasta nopeutta. Kiihdytän myös moottoritielle siinä kiihdytyskaistalla, ja liityn moottoritielle oikealla nopeudella. Pysähdyn myös aina antamaan tietä silloin kun kuuluu.
Noh, en kilpeäni tässä kiillota, mutta olen huomioonottava liikenteessä, enkä hurjastele väärissä paikoissa. Jos olen yksin tyhjällä maantiellä keskellä ei-mitään, ajan reippaammin.
T. 260-heppaisella Audilla ajeleva.
Oletko muuten huomannut, että kaupungissa bussit lähtee paremmin liikennevaloista, kuin suurin osa henkilöautoista:) Hidas kiihdytys haittaa muun liikenteen sujuvuutta. Lisäksi se vie enemmän polttoainetta ja täten on haitallista ympäristölle.
Toinen on toi turvaväli. Mikä siinä on niin vaikeaa? Pitää sen, niin takana tulevat pääsevät haluttessa ohittamaan sut helposti ja sä voit kiihdyttää siinä ennen ohitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"monen ajokortillisen impulssikontrolli voi olla viisivuotiaan tasolla"
Kyllä, eikä nämä aina ole mitään juuri kortin saaneita vaan hämmentävän usein keski-ikäisiä miehiä.
Minulla on hyvin pienen näköinen kotteroauto, jolla ajan normaalisti nopeusrajoitusten mukaan tai luevää ylinopeutta. Aiton pieni ulkonäkö herättää raivoa monissa keski-ikäisissä miehissä. Heidän on aivan pakko päästä aina ohi, riippumatta esim keltaisesta ohituskiellosta. Osa on hyvin vaarallisia ohituksia ja näitä on melkein päivittäin. Kun olen ajanut isompaa ja hienomman näköistä autoa, vastaavaa ilmiötä ei ole ollut lainkaan.
Kun ajat isommalla autolla niin takanasi tuleva audi-mies rentoutuu...."tässä me menestyneet audi-miehet mennään peräkanaa hrr mnhherrrrr....mmmmmm mmmannnhhrreeee...."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti törkeimmät ohittelijat ovat kylläkin bemareita ja volvoja. Törttöilijät ajavat tojotoilla. Hitaasti tai vaihtelevalla nopeudella keskiviivan päällä lyngertäjät ovat vanhoja lippalakkipappoja, mummoja tai kesäautoilijoita.
Samaa mieltä kanssasi muuten, mutta törttöilijällä on ylivoimaisesti useimmiten allaan Peugeot.
Itse tunnistin itseni tuosta Ylen jutusta oikein hyvin enkä sitä peittele. Audilla en tosin aja.
Jos tunnistit itsesi niin toimintasi on silloin tahallista. Ei muuten mutta käsittääkseni olet muille tiellä liikkujilla vaaraksi.
Tietenkin on tahallista. Vituttaa kaiken maailman sählärit, niin kaupassa kuin tien päälläkin.
Sillä ei ole kyllä mitään väliä ajaako sähläri Peugeotilla vai Ferrarilla.Myönnänpä vielä ärsytän tahallani näitä sähläreitä Peugeoteineen ja pienine Toyotineen: erään koulun lähellä on 40 km/h rajoitus ja ajan siinä sitä neljää kymppiä. Käytännössä aina takapuskuriini liimautuu joku niin KIIREINEN sähläri pikkuautoineen työntämään lisää vauhtia. Eivät välitä rajoituksesta tuossa kohtaa tippaakaan.
Nuo "kiireiset" eivät sitten tien päällä ikinä pääse siitä tukkirekasta ohi... minä pääsen.Olet todella riski. Mene vihanhallintakurssille ja sitten vasta auton rattiin.
Höpö höpö.
Ne neljänkympin alueella kaahaavat pitäisi Jonnekin kursseille lähettää.
Suurin osa audivihasta johtuu ihan vain kateudesta.
Audimies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan Audilla, mutta en silti ole ns. tyypillinen "audisti". Ajan reippaasti, mutta se tarkoittaa lähinnä sitä että lähden valoista ripeästi, en jää ihmettelemään paikoilleni valojen vaihtumista, reagoin tilanteisiin liikennesääntöjen ja intuitioni mukaan.
En myöskään roiku kenenkään peräpeilissä, vaan pidän reilun turvavälin. Jos ohitan, on täysin typerää olla takapuskurissa kiinni. Mielummin pidän välimatkaa, ja ohitustilanteessa kerään vauhdin omalla kaistallani, ja ohitettavan olen ohittanut jo sillä aikaa kun joku muu keräisi vastaantulevien kaistalla vasta nopeutta. Kiihdytän myös moottoritielle siinä kiihdytyskaistalla, ja liityn moottoritielle oikealla nopeudella. Pysähdyn myös aina antamaan tietä silloin kun kuuluu.
Noh, en kilpeäni tässä kiillota, mutta olen huomioonottava liikenteessä, enkä hurjastele väärissä paikoissa. Jos olen yksin tyhjällä maantiellä keskellä ei-mitään, ajan reippaammin.
Oletko muuten huomannut, että kaupungissa bussit lähtee paremmin liikennevaloista, kuin suurin osa henkilöautoista:) Hidas kiihdytys haittaa muun liikenteen sujuvuutta. Lisäksi se vie enemmän polttoainetta ja täten on haitallista ympäristölle.
Toinen on toi turvaväli. Mikä siinä on niin vaikeaa? Pitää sen, niin takana tulevat pääsevät haluttessa ohittamaan sut helposti ja sä voit kiihdyttää siinä ennen ohitusta.
Todellakin olen huomannut! :) En pysty ymmärtämään. En minäkään nyt raivolla kaasua pohjaan paina, mutta ripeästi liikkeelle, niin ehtivät muutkin.
Turhankin usein törmää siihen, että valoista lähdetään ns. pappavauhtia, ja kilometrin mittaisella pätkällä juuri seuraaviin valoihin saavuttua on vasta saatu se nopeus lähelle sitä nopeusrajoitusta. Ja taas sama toistuu. Ei muuten, mutta kun oman kaupungin valojen toimintakin on aika tuttua itselleni, niin sitä hiukan turhautuu kun körötellään se puoli kilometriä kolmeakymppiä paikassa, jossa ei ole edes kevyttä liikennettä eikä mitään jota tulisi erityisesti varoa. Sitten odotellaan niissä valoissa, joista olisi ehtinyt aivan hyvin nopeusrajoituksia noudattamalla. Ja jonot kasvavat.
Myös edellämainitusta syystä vältän autoilua - jos mahdollista - aamulla 7-9 ja iltapäivällä 15-17 aikoihin. Onneksi työaikakin on täysin itsestäni riippuva, joten onnistuu hyvin.
T. Se sama audisti
Vierailija kirjoitti:
Audimies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin olen huomannut! :) En pysty ymmärtämään. En minäkään nyt raivolla kaasua pohjaan paina, mutta ripeästi liikkeelle, niin ehtivät muutkin.
Turhankin usein törmää siihen, että valoista lähdetään ns. pappavauhtia, ja kilometrin mittaisella pätkällä juuri seuraaviin valoihin saavuttua on vasta saatu se nopeus lähelle sitä nopeusrajoitusta. Ja taas sama toistuu. Ei muuten, mutta kun oman kaupungin valojen toimintakin on aika tuttua itselleni, niin sitä hiukan turhautuu kun körötellään se puoli kilometriä kolmeakymppiä paikassa, jossa ei ole edes kevyttä liikennettä eikä mitään jota tulisi erityisesti varoa. Sitten odotellaan niissä valoissa, joista olisi ehtinyt aivan hyvin nopeusrajoituksia noudattamalla. Ja jonot kasvavat.
Myös edellämainitusta syystä vältän autoilua - jos mahdollista - aamulla 7-9 ja iltapäivällä 15-17 aikoihin. Onneksi työaikakin on täysin itsestäni riippuva, joten onnistuu hyvin.
T. Se sama audisti
Tuo liikennevaloista matelemalla liikkeelle lähteminen on jotain todella ärsyttävää.
Ei auto hajoa siitä että lähtee ripeästi liikkeelle -muidenkin kuuluisi ehtiä!
No, vastaavasti nysvärit ajavat sitten törkeästi päin punaisia... yrittävätkö sillä kompensoida hidasteluaan?
Olet todella riski. Mene vihanhallintakurssille ja sitten vasta auton rattiin.