Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä perinteinen nainen?

Aloittaja
25.08.2017 |

Miehen unelmanainen on stereotyyppisesti sellainen, joka kokkaa, siivoaa, hoitaa lapset, toivottaa miehen tervetulleeksi rankan työpäivän jälkeen, ei kitise turhista, on luonteeltaan rauhallinen, lempeä ja rakastavainen sekä on aloitteellinen sängyssä. Siis 50-luvun amerikkalaisten mainosten ilmestys.

Oletettavasti nykypäivänä naista ei kiinnosta täyden työpäivän ja -viikon jälkeen hoitaa näitä tehtäviä ilmaiseksi. Lasten saantikaan ei nykyään oikein innosta, pitkälti taloudellisista ja elämänlaadullisista syistä. Mitä miehen tulisi siis tehdä saavuttaakseen tällainen elämäntilanne?

Aloittaja on siis itsekin nainen. Itseäni ei kiinnostaisi "amerikkalainen unelma" vähääkään, mikäli se olisi milliäkään pois elämänlaadustani tai taloudellisesta toimeentulostani. Siispä, jotta voisin toteuttaa miehen unelmat, minun olisi voitava jäädä kotiin työelämästä. Kuitenkin miehen olisi sitten tienattava kahden edestä ja siten, että hän ylläpitäisi taloudellisen toimeentulotasoni siten, että se olisi sama kuin työelämässä. Miehen olisi siis tienattava yli 5000 euroa (2500 e brutto/korkeakoulutettu hlö, luonnollisesti minulle verojen jälkeen käyttörahaa yli tonni/kk), jotta voisin edes harkita jääväni emännäksi. Näillä kriteereillä ei sakkia ole jonoksi asti, ja onneksi näin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että kerroit meille kaikille hintasi.

Vierailija
2/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä.unohda että tuossa tilanteessa naisen pitää pystyä itse säästämään mahdollista eläkettä varten kun se ei kerry mistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin jäädä kotirouvaksi, jos mies olisi luotettava ja rakastava. ei käyttäisi alkoholia, olisi hellä ja huomaavainen. Jakaisi ajatusmaailmani esim ruuasta, yhteiskunnallisista asioista ja tykkäisi tehdä mun kanssani asioita, harrastaa ja semmoista. ymmärtäisi sen, että en anna taloudellista panosta koska huolehdin yhteisestä kodista kenties myös lapsista ja miehen palkka olisi yhteinen.

Vierailija
4/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voisi jääädä kotirouvaksi. Haluan itse tienata omat rahani  jotta minua vastaan ei  voi käyttää taloudellista väkivaltaa.

Vierailija
5/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voisi jääädä kotirouvaksi. Haluan itse tienata omat rahani  jotta minua vastaan ei  voi käyttää taloudellista väkivaltaa.

Kotirouvaksi jäävä ymmärtää tän kyllä paremmin kuin hyvin.

Mutta kunnollinen mies (haavemaailmassani) ei käytä taloudellista väkivaltaa.

Vierailija
6/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko , että minusta olisi kotiäidiksi. Mutta vähimmäisvaatimus olisi kymppitonnin liksa miehellä ja se laitetaan puoliksi. Eikä missään nimessä avioehtoa. Juu, ei ole jonoa ovella. Mutta kuten sanoin, en usko että minusta olisi siihen muutenkaan joten hyvä niin. Lastenhoito on oikeastaan kivaa, mutta siivoaminen on kyllä aika jäätävää pakkopullaa, mieluummin päivät nykyisessä työssä ja illalla kotihommat puoliksi.

Vierailija
7/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän 5000e brutto riitä mihinkään. 6500 ihan minimi.

Vierailija
8/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haavemaailmassa elävä riehaantui nyt ihan kokonaan, tokihan kunnollinen mies olisi tunnollinen isä urastaan huolimatta.

Vierailija
9/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjältä kunnollinen nainen.

Vierailija
10/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi kotirouvaksi millään hinnalla. En saa minkäänlaista mielihyvää sisustamisesta saati kotitöistä.

Jos olisi mies, joka voisi rahoittaa elämäni, niin perustaisin oman yrityksen, ehkä jopa kaksi. Toisessa tekisin samankaltaisia töitä kuin nyt palkkatyönä ja toinen olisi ihan eri alalta. Kun ei olisi taloudellista pakkoa menestyä, niin voisin pitää sen toisen lähinnä harrastusmuotoisena.

Vierailija
11/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suostuisin ilomielin siihen, että mies elättää ja minä kokkaan ja siivoan. Kumpikin, ex-mies ja nykyinen halusi/haluaa, että käyn töissä. Nyt sitten käydään molemmat töissä ja molemmat tekee kotihommia : /

Vierailija
12/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se on. Moni mies haluaa naisen joka olisi nainen, mutta samaan aikaan mies. Hoitaisi siis naisten hommien LISÄKSI vielä perheen elättämisenkin, eipä sellaista löydy :)

Vierailija
13/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kirjoitti:

Miehen unelmanainen on stereotyyppisesti sellainen, joka kokkaa, siivoaa, hoitaa lapset, toivottaa miehen tervetulleeksi rankan työpäivän jälkeen, ei kitise turhista, on luonteeltaan rauhallinen, lempeä ja rakastavainen sekä on aloitteellinen sängyssä. Siis 50-luvun amerikkalaisten mainosten ilmestys.

Hauskaa, että perinteinen nainen määritellään aina 50-luvun amerikkalaisen unelman perusteella. Kuvitelkaapa suomalaista perinteistä naista: kokkaa, siivoaa ja hoitaa lapset, kyllä, mutta ei ole hehkeänä toivottamassa miestä kotiin rankan työpäivän jälkeen, koska silloin on aika naisen vetää navettasaappaat jalkaan ja mennä hoitamaan iltalypsy.

Vierailija
14/14 |
25.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa olla pullantuoksuinen kotiäiti. Haluaisin kasvattaa lapseni itse, olla aamulla lähettämässä heidät kouluun ja päivällä odottaa valmiiksi katetun välipalan kanssa koululaisia kotiin, vahtia läksyjen tekoa, auttaa kokeisiin lukemisessa, katsoa miten töistä tuleva isä saa lasten silmät loistamaan ilosta, saada rakastava hali ja pusu sekä kiitokset maittavasta ruuasta. Toisinaan mies toisi kukkia ja lahjoja, järjestäisi meille parisuhdeaikaa ravintolassa, teatterissa jne. Hoitaisi lapset minun "bridge-pelien" ajan ja osallistuisi perhe-elämään vaikka minä pääasiassa kodin ja lapset hoitaisinkin. Pelkkä työssä käynti ei riittäisi panokseksi vaikka millaiset rahat antaisi käytettäväkseni.

Äitini oli kotiäitinä lähes koko lapsuuteni. Ehkä tällä on vaikutusta siihen, että minustakin olisi ihanaa olla kotiäitinä? Tämän hetkinen kuopuksemme on vasta vauva, alle puolen vuoden, ja ajoittain mieleeni iskee haikeus töihin paluusta ja lasten laittamisesta päiväkotiin muiden hoidettavaksi ja kasvatettavaksi. Työpäiväni matkoineen ovat lähemmäs 9,5h mittaisia, joten lapsemme tulisivat viettämään suurimman osan hereilläoloajastaan muiden kuin kummankaan vanhempansa seurassa. Ei tunnu hyvältä mutta miehen palkka ei tulisi yksinään riittämään keskinkertaiseen elintasoon harrastuksineen (esim. lasten jääkiekko/jalkapallo/voimistelu/?), reissuineen ja matkoineen.