Pomo pitää työpaikalla pattereita pois päältä, vaikka ulkona on +10 :(
Minulla on niin kylmä, että huuleni sinertävät. Sisälämpötila ei tasan ole lähelläkään +20 astetta.
Pomo on reippaasti yli 100-kiloinen nainen, joka puuskuttaa kävellessään, vaikkei nouse edes portaita toiseen kerrokseen. Aina hikisenä.
On niin kylmä, että jopa vaikeaa kirjoittaa koneella, kädet on niin kohmeessa. Ja minulla on sentään kunnon housut jalassa, eikä mitkään sukkahousut. Päällä on pitkähihainen paita ja villaneule. Hain äsken villashaalinkin naulakosta päälleni.
Tuskaa :(
Kommentit (45)
Meillä on kaksi ap:n kaltaista uikuttajaa töissä. Aina kylmä paitsi silloin kun ulkona on +27 ylöspäin. Ja tietenkin yrittävät saada patterit päälle ja hohkamaan kun saunan kyselemällä muilta että "eikö täällä ole kylmä brrrrr" ja oikeen teatraaliset esitykset päälle. Ja muut katsoo ihmeissään kun pärjää ihan normaali vaatteilla.
sinun kannattaisi käytä työterveydenhuollossa ja kertoa että paleltaa normaaleissa lämpötiloissa. ehkä sydämessä jotain vikaa.
Ensin, mittaa sisälämpötila, jos otat yhteyttä työsuojeluun niin sitä kysytään ensimmäiseksi, ei ulkolämpötilaa.
Vaikka tuo todettaisiinkin työsuojeluasiaksi niin pyörät pyörivät systeemissä niin hitaasti että tähän syksyyn teillä on jo patterit päällä ennen kuin mitään tapahtuu. Kokeile siis kotikonsteina lisävaatetta (villasukkikset housujen alle, lämmin aluspusero, villasukat, jopa kynsikkäät käsiin jos ääreisverenkierto huono). Ota lämmintä juomaa termariin ellet pääse ollenkaan pois pöydän äärestä, jos pääset niin kannattaa jaloitella vaikka kerran tunnissa hakemalla lämmintä juotavaa ja samalla liikutella paikkoja ja saada veri kiertämään.
Laita ikkunat kiinni.
Auttaa huomattavasti vetoon.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sulle kyllä lääkärireissua jos sulla on kädet kohmeessa ja huulet sinisenä näissä lämpötiloissa.
Oletko tupakoitsija?
Niillä on aina sormet ja jalat jäässä, koska ääreisverenkierto on röökaamisen takia niin heikkoa.
Vierailija kirjoitti:
http://www.tyosuojelu.fi/tyoolot/fysikaaliset-tekijat/lampoolot
NONIIN! Minulla pitäisi olla +21-+25 astetta täällä.
Eipä ole ei.
ap
Vierailija kirjoitti:
*Ulkotyöläiset nauravat*
No kyllä mä ulkona pärjäisin, kun voi pitää takkia ja hanskoja ja tarvittaessa vaikka pipoa päässä.
ap
Mulla oli aamulla kotona 14.5 asteen sisälämpötila. Monessa julkisessa tilassa ja toimistossa ei ole lämmitystä ollenkaan eli niissä on about sama.
Terveisiä sieltä legendaarisesta ulkomaasta jossa on aina lämmin, ruoka on hyvää, ilmasto täydellinen, jne.
Hommaa duuniin irtolämpöpatteri, jos on kerran noin vaikeeta.
Toinen, mikä nostaa kummasti lämpötilaa on kynttilän polttelu - useimmassa työpaikassa ei vaan ole irtotuli sallittua.
Kumpiko on helpompaa:
Pukea vähän lisää
Pukea vähemmän jos on jo lähes alasti
?
Ei sekään ole mukavaa jos on liian kuuma, eikä voi vähemmäksikään riisua, samalla kun laiskamadot ulisee että kylmä.
Laiskamadot siis siksi, että lihasmassan puute aiheuttaa osaltaan palelua, ja ne palelevat on yleensä sellaisia laihaläskejä.
Itsellä saattaa olla joskus talvellakin pakkasilla kuuma, että on pakko heittää takkia pois ja kaupoissa on yhtä tuskaa, jos pukeutuu talvivaatteisiin niin kaupassa läkähtyy.
En käytä yleensä kuin yksiä ohuita housuja talvellakaan, joskus kahdet. Ja liikun kävellen/pyörällä ym.
Riisuppa siinä sitten sisätiloissa ne viimeisetkin housut jos lämpö hohkaa +25
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Ulkotyöläiset nauravat*
No kyllä mä ulkona pärjäisin, kun voi pitää takkia ja hanskoja ja tarvittaessa vaikka pipoa päässä.
ap
Mikä estää käyttämästä takkia ja sormikkaita sisällä?
Ja voin kertoa, ettet selviäisi ulkotöissä, sillä pipoa ei saa kypärän alle ja räntäsateessa hanskat ovat muiden vaatteiden tavoin märät. Ja voi sitä valituksen määrää, jos joutuisit syömään ulkona vaikkapa kymmenen asteen pakkasilla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Ulkotyöläiset nauravat*
ap
+10 asteessa takki, hanskat ja pipo??
Meillä laitetaan sitten lämmitystä päälle kun alkaa olla pakkasta. Töissä siis. Yleensä talvella sisälämpötila on jossain 14 asteen kieppeillä. Vituttaa.
Oho, aika kylmää?? Toimistoissa yleensä se 20-22 astetta, jos ale 17 astetta, nin silloin voit kyllä kysellä lisää lämpöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kotonakaan ole lämmöt päällä.
Mä oon jo pitänyt öisin. En halua että talo homehtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen sulle kyllä lääkärireissua jos sulla on kädet kohmeessa ja huulet sinisenä näissä lämpötiloissa.
Oletko tupakoitsija?
Niillä on aina sormet ja jalat jäässä, koska ääreisverenkierto on röökaamisen takia niin heikkoa.
En ole ikinä polttanut, mutta mulla on aina ollut huono ääreisverenkierto. Mieheni kulki paljain käsin, kun minulla oli kahdet tumput päällekkäin. Siitä tajusin, etten taida olla ihan keskiverto. Kuumassa kasvihuoneessa tarkenin fyysisessä duunissa, kun muut lakosivat.
Mitä helvettiä nyt?
Aamulla töihin lähtiessä ulkona 11astetta,meillä sisällä 24astetta ilman mitään lämmityksiä.
Töissä laitoin toimiston ja kahvihuoneen ikkunat kiinni kun tuntui viileältä,nyt on hyvä t-paita lämpö sisällä,hallin ovet ovat sepposenselällään ja haalarit päällä tulee hiki.
Metallipajassa töissä.
Tänään laitoin aamulla hupparin päälle,muuten kulkenut t-paidassa.
Mitä väliä sillä on, mikä on ulkolämpötila, kun kerran työskentelet sisätiloissa.